Den värsta mardrömmen...

Sv: Den värsta mardrömmen...

Ja det är kul att höra henne, och kul att de flesta "spelar med" och accepterar inbjudan :)

*kl*
Idag hade hans föräldrar satt in en tackannons i unt utan att säga något till mig innan. En del av mig förstår dem, det är till deras generation och de vill tacka för allt stöd. Men lite irriterad blir jag eftersom återigen så hamnar jag och Alice i skymundan och framförallt så har de ju inte ens sagt något till mig om att de tänkte sätta in en annons. Lite förvarning hade varit trevligt...! Men, nu ska jag strunta i det, klä på mig och barnet och åka dit och lämna av Alice innan jag själv fortsätter till stallet. En massa nysnö under natten kan ju inte innebära annat än uteritt och snögalopp! :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag tror att alla normalt ödmjuka föräldrar tvivlar på sin förmåga då och då och att du gör det nu är inte konstigt. Det är ju lite mycket nu. Du har både din och Alice sorg att ta hand om och du ska hitta sätt att ta dig igenom din egen sorg. Du ska flytta med allt vad det innebär och du ska bygga upp en ny fungerande vardag. Det är inte konstigt att du tvivlar för det är mycket men just eftersom du är medveten om det så kommer det gå bra. Hade du tagit det med en klackspark och menat att det ordnar sig nog så hade jag faktiskt blivit orolig men det är jag inte alls nu. Jag är helt övertygad om att du och Alice kommer bli en härlig liten familj med mycket trygghet och kärlek som kommer klara er alldeles utmärkt. Du är den bästa mamman Alice kan ha. Glöm aldrig det. Du är en bra förälder det kan jag säga utan att ens ha träffat dig. Din kärlek och omtanke om Alice lyser igenom i dina inlägg.

Vad mysigt det låter med en myskväll ihop med din lilla tjej :love:
Det kan nog vara bra att börja skola in er på att vara ensamma då och då men jag tror på samma gång att du kommer må bra utav att få vara ifred också. Man behöver ju både få sörja ifred och få stöd och stöttning utav andra.

Tråkigt att hans föräldrar inte ens sa att de skulle sätta in en tackannons. Det tycker jag faktiskt att de kunde ha gjort. Även om de nu ville stå själva för den så kunde de iallafall sagt något för det blir ju en chock för dig att se den utan förvarning. Jag tycker att det är ett litet märkligt förfarande att de inte vill att ni skulle vara med på tackannonsen men uppenbarligen så tycker inte de som jag.

Jag är också glad för all den stöttning du får och jag tycker att du ska spara ner/skriva ut den här tråden så att du har den och kan läsa den om du känner dig ensam. Mitt erbjudande om personlig kontakt kvarstår inte bara nu utan även senare. Om du skulle känna att du behöver stöd om ett år eller om flera så hör bara av dig så lovar jag att stötta dig så gott jag kan. Ibland kan omgivningen tycka att man borde ha sörjt färdigt innan man faktiskt har det och även då finns jag här om du behöver mig.

Vilken härlig häst du har och vad underbart det måste vara att få kampera ihop så länge :love: Så underbart att se en såpass gammal häst som rör sig så mycket i hagen och inte bara står och hänger uttråkad vid grinden.

Kramar
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag tror att alla normalt ödmjuka föräldrar tvivlar på sin förmåga då och då och att du gör det nu är inte konstigt. Det är ju lite mycket nu. Du har både din och Alice sorg att ta hand om och du ska hitta sätt att ta dig igenom din egen sorg. Du ska flytta med allt vad det innebär och du ska bygga upp en ny fungerande vardag. Det är inte konstigt att du tvivlar för det är mycket men just eftersom du är medveten om det så kommer det gå bra. Hade du tagit det med en klackspark och menat att det ordnar sig nog så hade jag faktiskt blivit orolig men det är jag inte alls nu. Jag är helt övertygad om att du och Alice kommer bli en härlig liten familj med mycket trygghet och kärlek som kommer klara er alldeles utmärkt. Du är den bästa mamman Alice kan ha. Glöm aldrig det. Du är en bra förälder det kan jag säga utan att ens ha träffat dig. Din kärlek och omtanke om Alice lyser igenom i dina inlägg.

Oh vad du ger mig styrka nu! Läste inlägget som hastigast i eftermiddags och trots att jag var hur trött som helst och färdig att gå och lägga mig då så kunde jag istället ta nya tag och orka med det som var kvar av dagen.

Vad mysigt det låter med en myskväll ihop med din lilla tjej :love:
Det kan nog vara bra att börja skola in er på att vara ensamma då och då men jag tror på samma gång att du kommer må bra utav att få vara ifred också. Man behöver ju både få sörja ifred och få stöd och stöttning utav andra.

Kvällen blev jättebra! Syrran och hennes barn kom förbi med McD-mat så vi åt med dem. Sen när de åkte sy myste vi ner oss i soffan och tittade på Bolibompa tills Alice somnade. Resten av kvällen har jag trots lite jobbiga tankar kunnat slappna av med hjälp av bra vänner på fb :) Nu väntar jag på att mamma och pappa ska komma hem, men jag går nig upp och lägger mig innan dess ändå.

Tråkigt att hans föräldrar inte ens sa att de skulle sätta in en tackannons. Det tycker jag faktiskt att de kunde ha gjort. Även om de nu ville stå själva för den så kunde de iallafall sagt något för det blir ju en chock för dig att se den utan förvarning. Jag tycker att det är ett litet märkligt förfarande att de inte vill att ni skulle vara med på tackannonsen men uppenbarligen så tycker inte de som jag.

De är lite sådär. Eller, svärmor är. Jag vill inte säga egoistisk, men ändå väldigt självcentrerad. Och inte så bra på att tänka på andra alltid. Tex så vet jag att de gjorde pannkakor till lunch idag och med tanke på att Alice har bajsat tre gånger sen lunchen så antar jag att de använde vanlig mjölk och inte laktosfri. Trots att hon mycket väl vet att Alice är laktosintolerant.

Jag är också glad för all den stöttning du får och jag tycker att du ska spara ner/skriva ut den här tråden så att du har den och kan läsa den om du känner dig ensam. Mitt erbjudande om personlig kontakt kvarstår inte bara nu utan även senare. Om du skulle känna att du behöver stöd om ett år eller om flera så hör bara av dig så lovar jag att stötta dig så gott jag kan. Ibland kan omgivningen tycka att man borde ha sörjt färdigt innan man faktiskt har det och även då finns jag här om du behöver mig.

Jag är så glad att du finns! :love: Jag undrar om man någonsin har sörjt färdigt. Han kommer alltid att fattas mig och sorgen efter honom kommer alltid att finnas, men den kommer ju minska med tiden. Och jag kan nästan lova att jag kommer ta ditt erbjudande så småningom. Just nu har jag bara nog med mig själ på något sätt...

Vilken härlig häst du har och vad underbart det måste vara att få kampera ihop så länge :love: Så underbart att se en såpass gammal häst som rör sig så mycket i hagen och inte bara står och hänger uttråkad vid grinden.

Hänger vid grinden gör de bara vid mat och när de ska in, annars rör de sig en hel del. Wille har då och då såna där klassiska "sparkat på sig själv"-skador som värme på insidan av skenbenet och så. Men det är inte så konstigt att det blir så när de galopperar ner för åsen :banghead: Undrar när han ska förstå att han är gammal?


:love: KRAM!!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Åh, vad jag beundrar dig och ditt lugn i situationen (med svärmor tänker jag på närmast nu). Jag hade antagligen ställt till med rabalder redan innan (tveksamt om jag lämnat dit barnet efter "annonsmissen") och sedan det med laktosen. Jag hade antagligen sagt något syrligt om att hon kanske inte ville träffa sitt barnbarn...

Det hade givetvis varit en överreaktion (hade jag också insett efter ett tag)... Som sagt, du är så lugn och det tror jag är viktigt för Alice! :bow:
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Det är tyvärr inte första gången något liknande händer så de har faktiskt inte fått barnvakta tidigare. Nyår var första gången, idag andra. Och hur arg jag än vill bli så måste jag hålla mig för jag är så beroende av att få barnvakt framöver. Speciellt om jag får jobb och har hästen! Sen så trivs ju Alice så bra hos dem också, delvis för att hon blir så bortskämd tror jag :D
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Kanske kan du lite diskret lämna med ett paket laktosfri mjölk nästa gång, så har de inget att skylla på ;)

Skönt att kvällen blev bra.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Oh vad du ger mig styrka nu! Läste inlägget som hastigast i eftermiddags och trots att jag var hur trött som helst och färdig att gå och lägga mig då så kunde jag istället ta nya tag och orka med det som var kvar av dagen.

Det kan vara bra att få en påminnelse om det man egentligen innerst inne redan vet. Skönt att du kände dig styrkt av det.

Kvällen blev jättebra! Syrran och hennes barn kom förbi med McD-mat så vi åt med dem. Sen när de åkte sy myste vi ner oss i soffan och tittade på Bolibompa tills Alice somnade. Resten av kvällen har jag trots lite jobbiga tankar kunnat slappna av med hjälp av bra vänner på fb :) Nu väntar jag på att mamma och pappa ska komma hem, men jag går nig upp och lägger mig innan dess ändå.

Det låter som en lagom blandning av sällskap och ensamhet du har haft ikväll för även om det är jobbigt att vara ensam så kan man behöva det också och att då få börja i små portioner tror jag är vettigt. Fb är bra :)


De är lite sådär. Eller, svärmor är. Jag vill inte säga egoistisk, men ändå väldigt självcentrerad. Och inte så bra på att tänka på andra alltid. Tex så vet jag att de gjorde pannkakor till lunch idag och med tanke på att Alice har bajsat tre gånger sen lunchen så antar jag att de använde vanlig mjölk och inte laktosfri. Trots att hon mycket väl vet att Alice är laktosintolerant.

Men det är ju rent elakt mot Alice att ge henne vanlig mjölk ju :( Vi hade precis samma problem när min dotter var liten. Det var till och med så illa att dagispersonalen gav henne mat med vanlig mjölk i. Jag fattar inte varför någon gör så? Var finns respekten för barnet?

Jag är så glad att du finns! :love: Jag undrar om man någonsin har sörjt färdigt. Han kommer alltid att fattas mig och sorgen efter honom kommer alltid att finnas, men den kommer ju minska med tiden. Och jag kan nästan lova att jag kommer ta ditt erbjudande så småningom. Just nu har jag bara nog med mig själ på något sätt...

Jag finns här när och om du behöver mig. Du ska inte känna dig tvingad på något sätt och jag kräver inte att du ska göra något nu. Jag vill bara att du ska veta att möjligheten finns :)
Jag tror inte heller att man någonsin kan sörja färdigt men med tiden blir sorgen lättare att bära. Vissa människor kan ha svårt att förstå och tycka att nu har det ju gått si eller så lång tid nu borde du...


Hänger vid grinden gör de bara vid mat och när de ska in, annars rör de sig en hel del. Wille har då och då såna där klassiska "sparkat på sig själv"-skador som värme på insidan av skenbenet och så. Men det är inte så konstigt att det blir så när de galopperar ner för åsen :banghead: Undrar när han ska förstå att han är gammal?

Jo men det är ju normalt att de står vid grinden då :) Det gör mina med men aldrig annars och det tycker jag är positivt. Ibland rejsar de så jag är rädd att de ska skada sig här med. Ja galoppera nerför en ås låter ju inte så särskilt smart. inte konstigt att han får skador då.



Kram :love:
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Kanske kan du lite diskret lämna med ett paket laktosfri mjölk nästa gång, så har de inget att skylla på ;)

Skönt att kvällen blev bra.

Precis vad jag tankte pa. Om du vanligt sager att du markte att hon fatt i sig lactos sist och att du forstar att det maste ha blivit ett misstag i lunchen/kakorna/whatever-du-kan-komma-pa ska du se att de kommer ihag det i framtiden.
De vill sakert ha en bra relation med Alice och dig ocksa ... sa om du talar om att det marks nar de "fuskar" blir det sakert battre.:p
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Det är tyvärr inte första gången något liknande händer så de har faktiskt inte fått barnvakta tidigare. Nyår var första gången, idag andra. Och hur arg jag än vill bli så måste jag hålla mig för jag är så beroende av att få barnvakt framöver. Speciellt om jag får jobb och har hästen! Sen så trivs ju Alice så bra hos dem också, delvis för att hon blir så bortskämd tror jag :D

Det är ju sant. Du har fått många bra tips här om hur du kan göra. Jag tror också att de inte förstår att det faktiskt märks på hur Alice mår när hon fått i sig vanlig mjölk. En väldigt vanlig fråga vi får är "men lite mjölk går väl bra?" Mitt svar brukar då vara att då kan de ha kvar barnet över natten och se hur det blir eftersom ingen inom samma byggnad kommer få sova (för att inte tala om att se smärtan hos den de försöker ge mjölken - båda barnen är ju mjölkallergiker). :banghead:
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Håller med om att jag tror att det är viktigt att berätta att man märkt att det skett ett "misstag". Annars blir det lätt "jaja, hon överdriver, vi gav ju förra veckan och det gick minsann bra". Eftersom de inte vet att det INTE gick bra.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

*kl*
Jag läser det ni skriver och ni har rätt, jag får försöka ta upp det på ett bra sätt. Kan ju helt enkelt fråga om de vet om hon fått i sig laktos eftersom hon var dålig i magen under kvällen. Då anklagar jag dem inte för något fel, för jag vet ju faktiskt inte säkert att det var så! Och jag vet att jag kanske låter feg, men jag orkar inte med någon konflikt, de är tillräckligt svåra att balansera relationen med som det är...

Idag när jag var i stallet så hade mormor och Alice gått till lägenheten och badat :) Sen hade Alice sett att hennes säng var bäddad och klar så då ville hon stanna där och "sova hela natten!" som hon själv säger :love: Så, närmaste dagarna får vi satsa på att köpa tyg så vi kan sy gardiner och sätta upp gardinstänger och rullgardin. Någon gång under veckan blir nog första natten i lägenheten skulle jag tro! :)

I övrigt, är det någon här som vet något om Marfans syndrom?
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

De är lite sådär. Eller, svärmor är. Jag vill inte säga egoistisk, men ändå väldigt självcentrerad. Och inte så bra på att tänka på andra alltid. Tex så vet jag att de gjorde pannkakor till lunch idag och med tanke på att Alice har bajsat tre gånger sen lunchen så antar jag att de använde vanlig mjölk och inte laktosfri. Trots att hon mycket väl vet att Alice är laktosintolerant.

Det kan ju helt enkelt vara så att de helt enkelt har gjort en tabbe här utan att mena det. De har ju också varit med om en stor sorg och har de inte varit barnvakter så många gånger innan så kan det ju helt enkelt vara så att de bara har glömt och inte gjort det med illvilja. När man sörjer kan man göra väldigt konstiga saker och helt plötsligt glömma bort saker som har varit självklara förut. Jag tror det är klokt av dig att ta upp det utan att vara anklagande som du skriver längre ner i tråden.

Jag undrar om man någonsin har sörjt färdigt. Han kommer alltid att fattas mig och sorgen efter honom kommer alltid att finnas, men den kommer ju minska med tiden.

Av de stora sorger jag har gått igenom i mitt liv så funkar jag i alla fall så att sorgen förändras med tiden. I början har jag känt att saknaden har varit enorm och fruktansvärd. Sen har det blivit bättre och jag har lärt mig att leva med förlusten och minns bara de glada och fina stunderna till slut. För dig och Alice förändras hela livet, det gör nog att sorgen blir än större.

Jag följer denna tråden och ser att du är en klok och stark mamma och jag tycker du verkar ha fått en fantastiskt bra terapeut. Att inte glömma din egen sorg och låta den få utlopp är helt nödvändigt för att man ska orka vidare i livet enligt min erfarenhet. Du verkar ha en helt fantastisk dotter med. Kram på er!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Delvis knapplån

Nu vet jag att det har varit problem redan tidigare med laktosen för Alice hos farmor och farfar men misstag kan ju hända. Min sambo höll på att göra bort sig rejält förra helgen då han var barnvakt åt sitt lilla barnbarn. Vid middagen hör jag hur han säger till henne att hon ska få mjölk till maten och min hjärna registrerar detta och jag tänker att nej, vi har bara låglaktosmjölk hemma och hon behöver helt laktosfritt. Vänder mig om till sambon för att säga det till honom precis i tid för att se att han just är påväg att hälla upp vanlig mjölk till henne :crazy: Stoppar honom och han inser sitt misstag. Han hade helt enkelt glömt bort att hon är laktosintolerant och han är verkligen inte den som struntar i det utan han skulle gå igenom eld för sitt älskade barnbarn.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Den har jag hittat redan. Bra och informativ sida! Mamma kan nog få bra info via en kollega också :) Jag vill lära mig så mycket som möjligt för många tecken pekar åt det hållet.

nickan1 & TinyWiny - ni har rätt, det kan mycket väl vara ett misstag. Men jag förstår liksom inte hur det kan missas eftersom hon är så ruskigt noga vissa gånger. Som vid svärfars 60-årsbuffé så hade hon till och med satt små skyltar på det som var laktosfritt. Men men, jag frågar på ett fint sätt på söndag.

*kl*
Nu sover Alice i sin säng och jag sitter ensam i soffan i lägenheten. Än så länge känns det bra! Mamma var här hela kvällen, åt middag med oss och stannade tills Alice sov + en stund till. Det är tryggt att ha familjen så nära men ändå stå på egna ben. Det som oroar mig mest nu är att jag inte har någon tv i sovrummet, och jag har somnat med tvn på varje kväll sen vi flyttade in hos mamma och pappa. Men, funkar det inte ikväll så har jag en liten tv i källaren som jag kan ställa in i sovrummet ett tag tills jag vant mig vid att sova här.

Till helgen hoppas jag ha fått tillräckligt med ordning så att jag kan filma åt er igen :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! För några veckor sedan gick min - alldeles, alldeles för unga - mamma bort helt oväntat i en massiv hjärnblödning. Jag hade pratat...
2
Svar
20
· Visningar
2 966
Senast: Pipleksak
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 807
Senast: aiquen
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 085
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp