Den värsta mardrömmen...

Sv: Den värsta mardrömmen...

Släng i en film i datorn och somna till den? Om du har nån bärbar dvs, eller har en stationär nära sängen.

Hur har Alice tagit allt? Det verkar ju vara mest positivt för henne, men pratar hon om sin pappa och gråter? Du behöver inte svara, jag undrar bara hur ni har det och hur du hanterar saker. Jag kommer inom ett halvt till ett år förlora min pappa och din tråd ger mig så mycket stöd i hur man faktiskt kan gå vidare fast man förlorar en som står en oerhört nära.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Har funderat på datorn men fläktarna i den håller på att lägga av så den blir för varm och stänger av sig om den står på plant underlag. Det får nog bli nästa investering är jag rädd...

Hon är ju fortfarande för liten för att riktigt förstå begreppet död, det gör barn först i 5-6 års åldern. Men senast här ikväll så ville hon först inte lägga sig så jag försökte med att hon har ju längtat efter sin egen säng, men då svarade hon att hon längtar efter pappa :( Men gråter efter honom gör hon inte, sorgen finns inte på det sättet hos henne. Tyvärr innebär det också att hon troligen inte kommer att minnas honom, men jag ska göra mitt bästa för att hålla minnet vid liv!

Så tråkigt att höra om din pappa :( och på något sätt tror jag att det svårare att vänta in något sånt här. Jag hade liksom inget annat val än att acceptera faktum. Det fanns inget att ändra på något sätt. Och även om en enorm del av mig har dött, så lever jag fortfarande. Och det finns liksom ingen anledning för mig att sluta leva. Det är blä och skit ofta. Och tomt. Men jag lever.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Fast å andra sidan så var din sambo mycket yngre än min pappa, även om han inte är gammal så det borde vara dags än.

Varje gång jag läser i den här tråden (dvs varje dag) så känner jag din styrka i att du går vidare och det ger mig styrkan att inse att jag inte heller kommer att ha nåt val. Det får lov att gå, helt enkelt.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Kl
Jag svarar hemlig lite också. Ursäkta ninnurur.

Man tar en dag, ett steg i taget.
Förlorade ju pappa 2008, syrran 2011 och mamma 2012.
Man klarar det, men man måste hitta sitt sätt att fungera.

Ninnurur: det kommer bli bra. Jag tänker på dig nästan varje dag.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag vill förtydliga att jag inte tror att det var ett misstag i just detta fallet men att ju misstag självklart kan hända.


Hoppas att du får somna skönt och sova gott i din nya lägenhet nu. Jag tänker på dig och ska skicka goda varma tankar varje gång jag vaknar i natt :love:

Även om Alice inte sörjer så så tror jag ändå att hon kommer minnas sin pappa på något sätt. Ett sätt att minnas är ju genom att prata ofta och mycket om honom och det vet jag att ni kommer att göra. Även om hon inte kan förstå konceptet död så förstår hon ju det som händer runtomkring henne och jag tror att hon vet varför ni flyttar och har bott hos mormor men att hon inte sörjer så som vi gör.

Kram
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Både sambon och Alice stämmer in på flera av kriterierna.

*kl*
Första natten gick bra! :) nu ska jag få i tjejen frukost och sen åka till dagis och vidare till stallet för mig :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Min svägerskas pappa gick bort när hon var i ungefär Alice ålder, jag är ganska säker på att hon har minne utav honom. Hon har aldrig accepterat min svärfar som "pappa/morfar" utan pappa ligger på kyrkogården dit hon brukar gå när hon är här.
(svärmor och svärfar blev tillsammans snabbt efter, skiljer 6 år mellan syskonen)
Det blev människa av henne med dessutom;)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Både sambon och Alice stämmer in på flera av kriterierna.

*kl*
Första natten gick bra! :) nu ska jag få i tjejen frukost och sen åka till dagis och vidare till stallet för mig :)

Jag skulle gå till läkaren omg... Min vänners barn är hårt drabbat, det upptäcktes vid 6 mån kontrollen som bebis då det blev ilfart till Götebrog och operation av hjärtat. Deras barn är i dag 8 år och har genomgått många långa och svåra operation av både hjärta och skelett. Men som sagt är de hårt drabbade och det är bättre att söka hjälp tidigt istället för att avvakta.
Men jag vet att de har haft bra hjälpt av patientföreningen.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jo det ska tas läkarkontakt så snart vi hinner. Byter vc och ska boka tid direkt.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Tyvärr innebär det också att hon troligen inte kommer att minnas honom, men jag ska göra mitt bästa för att hålla minnet vid liv!

Jag har ganska många och starka minnen från när jag var tre, min lillebror föddes nämligen då så jag vet exakt hur gammal jag var.

Så visst kan din dotter minnas sin pappa i framtiden. En stark händelse är ju oftast lättare att minnas.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Tack till dig och er andra som säger att man kan minnas saker från den här åldern, det känns bra :)

*kl*
Ikväll är det föräldramöte på dagis. Jag hoppas att det inte blir allt för mkt medlidande och sånt, vi har mycket annat att prata om. Men det känns bra att kunna säga dödsorsaken till alla på en gång så slipper jag ta det gång på gång ändå.

Det funkar bra i lägenheten än så länge, men fr.o.m. Imorgon blir det lite eldprov då mamma åker till Skåne och kommer hem först söndag em. Så nu måste jag ju börja använda hjärnan och planera mat för flera dagar framöver, det har jag varit bortskämd med att slippa ett tag ;)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Åh, det finns så mycket god mat. Spagetti och köttfärssås tycker väl barn om? Det är lätt att värma på dagen efter till sig själv också.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag har en speciell unge, hon äter knappt någon klassisk "barnmat", förutom korv och pasta :p och jag försöker undvika kolhydrater. :D men något ska vi nog komma på ändå :)

*kl*
Idag blev jag jättetrött efter terapin. Men vi börjar hitta orsaker till varför jag stänger av istället för att låta känslorna komma, och det ligger djupt i mig. Men det är väldigt bra att vi kommer dit och jobbar med det!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag är listad på Fålhagens vc sen jag var barn så Alice får bli där hon också. Det finns en bra BVC där så det blir nog bra :)

*kl*
Nu syr mamma det sista, sen har alla fönster fått gardiner :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Idag tillåter jag mig att utbrista ett "Typiskt!" a la Nalle Puh. Första dagen som jag inte har något öht som måste göras och vaknar såklart med en begynnande förkylning. Men jag stoppade i mig Panodil och fick iväg Alice till dagis, kom bara 6 min för sent idag :D Nu sitter jag hemma i soffan och ska tillåta mig själv att bara vara...! Det är första gången sen sambons död som jag bara sitter och är och är det ensam. Men det känns bra, och det är något som jag måste tillåta mig att göra. Att känna.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Hoppas att det fortsätter kännas bra! (Och krya på dig!)

Min dotter, som ju är bara ett par månader yngre än Alice, är väldigt förtjust i olika sorters woker och det går ju att variera i oändlighet. Kan det vara något som går hem?
Tycker ni om lax? Isf är dessa recept enkla att göra och väldigt uppskattade av min dotter:
http://www.arla.se/recept/kokoslimelax-med-currysas/
http://www.arla.se/recept/thailax/
http://old.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=14741

Sen har jag en favoriträtt med kyckling:
http://old.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=14474
Jag brukar servera denna med grönsaker frästa i chili, vitlök och olja.

Vill ni undvika kolhydrater så går det ju att välja något annat än ris och potatis som tillbehör.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Tack! :)

Och tack för bra recept! Vi har faktiskt lax i kylen så det får det nog bli imorgon. Idag har ungen önskat sig falukorv. Den äter hon rätt som den är, rå :D Jag får väl piffa till den lite till mig ;)

Det finns ju faktiskt bra mkt trevliga alternativ till ris/pasta/potatis. Sötpotatis äter jag ofta, pasta brukar jag byta ut mot strimlad, lättkokt vitkål/zuccini och så gillar jag matgryn. Ffa att göra som risotto fast på matkorn eller vete. Det är urgott!

Och jag inser nu att jag borde göra en skafferikoll för jag har inte packat upp det själv så jag har typ ingen aning om vad jag har, än mindre om var det är. Men Alice hämtas först kl 15 så jag har ett tag till på mig :D
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Knapplånar mig själv.
Mamma har idag pratat med barnneurologen på BRH i Lund som på mammas beskrivningar tyckte att vi inte bör oroa oss för Marfans syndrom iaf. Det känns skönt! Ska definitivt ta kontakt med läkare och diskutera huruvida Alice ska screenas ändå, men jag behöver inte ha panik.

Vi klarade av kvällen med korvmiddag och nu sover Alice, som också är hängig och har misstänkt ögoninflammation :( så imorgon får vi nog kampera tillsammans hemma i soffan :( Men, jag har klarat första dagen ensam med henne utan problem trots sjuka! :) Har till och med lyckats köra diskmaskinen för första gången :D Nu ska den bara tömmas också...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! För några veckor sedan gick min - alldeles, alldeles för unga - mamma bort helt oväntat i en massiv hjärnblödning. Jag hade pratat...
2
Svar
20
· Visningar
2 966
Senast: Pipleksak
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 807
Senast: aiquen
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 085
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp