Den värsta mardrömmen...

Sv: Den värsta mardrömmen...

Vilken mysig dag i stallet.

Apropå visdomständer så går jag, så vitt jag förstår, inga sådana anlag. Oändligt tacksam då jag har tandläkarskräck.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Min tandläkare drog ut tänderna längst bak innan visdomständerna kom för han sa att det inte fanns plats annars.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Så är det med mina visdomständer också!

Jag började få den första när jag var gravid, och barnet är 24 år nu. De är fortfarande inte framme helt, utan rätt vad det är gör de asont ett tag när någon av dem får för sig att växa lite till. De får inte plats riktigt heller, så det har blivit lite trängre mellan resten av tänderna.

Jag trodde att det bara var jag som har så här knäppa tänder. Så även om jag ju egentligen unnar er andra att slippa ha ont i munnen, så känns det lite bra att mina tänder inte är onormala.

Visst är det märkligt att de kan hålla på så länge! Jag tror visserligen inte att det är så vanligt men nu är vi iallafall två :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag opererade bort två i överkäken när jag var i 30 års åldern, då de började växa o ej fick plats. 2 i underkäken sitter kvar med tandkött över.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Visst är det märkligt! Dina andra två har alltså inte kommit upp än? Jag är ju ändå 42 i år så jag ser det ju som lite osannolikt att de skulle komma upp nu men man vet ju aldrig. Visst brukar visdomständerna komma upp i 20-25 års åldern? Min dotter som är 22 i år fick upp sin ena för bara ett litet tag sedan.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Apropå tänder så blev det ingen tandläkarkontakt idag, jag varken hann eller orkade! Men snickaren var här och satte upp en stång i köket (ska filma sen ;) ). Han kollade på bänkskivan också och trodde nog att han ska kunna fixa den, så det ska vi skaffa en ny. Han ska få sätta ett överskåp över kylen också, och ett sånt hittade jag på fyndhörnan på Ikea idag :) Lyckades spendera ännu en tusenlapp där :o :D Men innan dess var vi iväg och köpte ett begagnat men fint Hensvik klädskåp till Alice, så nu är det nog färdigt med möbler i sovrummet :) Och i vardagsrummet är det bokhylla (eftersom jag bestämde mig för att jag inte ville ha mina andra :D ) och ev ett vitrinskåp kvar. Det börjar bli riktigt presentabelt här hemma!

Jag själv däremot... Rethosta och halsont samtidigt, och resten av förkylningen har satt sig på bihålorna nu. Jag som har längtat efter mitt bredband orkar inte ens försöka fixa med det ikväll, det får bli sängen nu!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Det låter som om det blir riktigt fint hos er :) Det ska bli kul att få se filmen sedan :)

Men vad tråkigt och onödigt att du skulle behöva bli sjuk. Kanske börjar många spänningar släppa nu? Risken för att bli smittad av något är alltid större än annars när långvariga spänningar släpper. Det är som om kroppen blir mer mottaglig för infektioner då. Det är därför många med stressiga liv börjar sin ledighet med att vara sjuka en vecka.

Du får krya på dig och jag håller tummarna för att du inte blir lika sjuk som jag och att Alice klarar sig ifrån eländet.

Krya på dig kram!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ja jag blev ju sjuk första dagen när jag var helt ledig utan måsten. Slappnade av och blev sjuk typ. Idag fick jag ringa över mamma som fick komma och köra Alice till dagis, jag är inte körbar än. Men hon hade med sig Rinexin också så med det + Panodil och nässpray så ska jag nog vara duglig för en sväng till stallet snart ;) Ska fixa lite mer hemma först bara. Och det viktigaste - nu funkar bredbandet! :) Men, bara med sladd i väggen så jag måste fixa en router så att jag slipper sitta på golvet, två meter från garderoben :p
Kram!

veteranix - Det gör det! Åh, jag tänker så mycket på dig, önskar jag kunde hjälpa på något sätt :love:
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Visst är det märkligt att det kommer när man slappnar av! Istället borde ju kroppen då vara tacksam över att man tar det lite lugnt och vila upp sig istället för att bli sjuk :banghead: Jag vet när jag jobbade och det hade varit mycket under en längre tid så var det som om kroppen höll på med diverse småförkylningar för att få mig att ta det lugnare men hjälpte inte det så blev jag rejält sjuk istället så att jag tvingades ta det lugnt.

I vilket fall så hoppas jag att du snart är frisk igen :)

Kramar
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag tyckte under dagen idag att jag var piggare, men nu på kvällen är det tungt igen :/ Men jag är ju helt klart på bättringsvägen! Kram!

*kl*
Idag har Alice kusiner varit här för första gången. Det gick jättebra och de lekte fint ihop! :) Sen lyckades jag koppla in en router så nu har jag wifi hemma också! :laugh: Var tvungen att lägga upp en löjlig skrytstatus om det på fb, för för mig är det stort och jag är löjligt nöjd :D

Var hos psykologen idag också, jag kommer sakna våra samtal sen! Hälften är gjort nu...

Tog lite bilder på lägenheten också men ni får nog vänta lite till ändå :D Dels ska jag få dit vitrindörrar på ena bokhyllan som vi satte hit igår, och så ska jag måla tvbänken i samma knallrosa som pelarbordet :angel: Det låter lite galet, men det behövs färg! Och blir det alldeles katastrofalt så får jag väl måla om det igen. Soffbordet tror jag att jag struntar i att måla, det är vackert som det är. Däremot så måste nog benen kapas av lite, det är typ 4 cm för högt, men det får snickaren göra nästa gång han kommer. :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Skönt att det går åt rätt håll. Jag tränar fortfarande på att hosta då och då men annars är det väl ganska okej men både jag och sambon är så fruktansvärt trötta men det kanske inte är så konstigt efter en sådan elak influensa.

Det ska bli roligt att se din nya lägenhet möblerad :) Det blir säkert jättefint med lite rosa möbler :)

Kram!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Good for you! Det later verkligen som om du ar pa ratt vag ... och nu vantar vi ivrigt pa bilder pa det rosa bordet.:D
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Rosa färg är nu inköpt! Började nästan fnissa när jag stod där och beställde blandningen och tjejen frågade vad som skulle målas :D

*kl*
Har varit runt på affärer på förmiddagen idag så jag är alldeles slut nu :( Men nu är vitrindörrarna på plats! Hittade den här på Ikeas fyndhörna också, den är lite rolig, men jag har nog ingen plats för den :/
bild-bild__0239504_PE379081_S4.JPG


Men jag kommer behöva tips sen om vad jag ska sätta upp på de kvarvarande väggarna. Så fort bordet är klart så!

Har köpt en ny bänkskiva nu också. Det fick bli en massiv ekskiva som snickaren får kapa i rätt längd. Golvet är en ekparkett med lite gråton i så det blir nog bra med oljad ek till det. :)

Nu är nog allt inköpt tror jag! Eller? Vågar jag verkligen säga det? :p
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Äsch, man blir aldrig färdig :p Det är alltid något man kommer på att man vill förnya eller förändra vad tiden lider :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Näää! Säg inte så :D (fast jag vet att det är helt sant :angel: ) Men när sommaren kommer får jag ju fixa balkongen iaf!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Haha, ja det är ju faktiskt sant men då kan man ju ta det i lugnare takt vartefter man känner att behovet uppstår. Ja balkongen har du ju kvar sen så då har du ju något trevligt att se fram emot ;)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

En kompis har också köpt den med hästarna, hon har inte heller plats, men kom på att hon kan kapa den på mitten och då får hon två mindre tavlor = lättare!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Smart!! :) Det tål att tänkas på!

*kl*
Ikväll sitter jag ensam i soffan! :o Barnet stannade och sover hos mormor. Jag ska packa upp lite kläder. Får eventuellt lite sällskap om en stund. Sen får jag se om jag sover här eller går hem till föräldrarna jag också ;) Men lite ensamtid hemma är banne mig inte att förakta! :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag läste din tråd för första gången ikväll och har därmed inte följt alla sidor, men av vad jag kan utläsa av sista sidan så verkar du, trots allt må relativt bra, liksom din dotter.

Jag vill bara skicka S T Y R K E K R A M A R till dig!

Jag kan inte ens föreställa mig vad du har gått igenom. Jag har själv sambo och en dotter. Livet är bra orättvist många gånger. :(
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! För några veckor sedan gick min - alldeles, alldeles för unga - mamma bort helt oväntat i en massiv hjärnblödning. Jag hade pratat...
2
Svar
20
· Visningar
2 966
Senast: Pipleksak
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 807
Senast: aiquen
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 085
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp