Den värsta mardrömmen...

Sv: Den värsta mardrömmen...

Ja men då har dom nog godkänt det, annars hade dom ju hört av sig tycker jag.

Låter som jättefina vänner :)
Och vad fint det blev med vitrinskåpet!

Ja visst borde de ha sagt något nu om de inte godkände det? Det har ju ändå gått två veckor nu.

Tack! Jag är riktigt nöjd med det! Ska bara få till någon bra belysning också så blir det ännu bättre. Överlag så saknas det mysbelysning i lägenheten, men jag hade bara ampellampor förut och det funkar inte i de här fönsterna för de öppnas inåt, både för vädring och för öppning.

:love:Vilka härliga vänner du har

Helt underbara! :love; Men jag återgäldar dem. De har slutat med preventivmedel så jag sparar alla bebisgrejjer jag hittar, som amningsinlägg, små handdukar, skötbordet och sånt. Hellre att jag ger det till dem än skänker bort, och jag kan förvara det i förrådet så länge :)

Så glad jag blir för din skull.
Jag kommer förbi endera dagen och ser efter att du har det bra.
Kram.

Ja det var ju typiskt att det körde ihop sig när du var i stan! Men systerdotter hade dragit ut en tand och syrran hade lektioner hela eftermiddagen så båda kusinerna fick vara här då.
Till sommaren kanske Alice och jag kan komma och hälsa på hos er också? :) Kram!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag är snart uppe igen.
Då hör jag av mig.
Jo det vore trevligt med besök.
I sommar kommer jag dock att vara uppe där du är.
Då hinner vi ses ordentligt.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Verkligen! De här två skulle på weekend till London samma dag som sambon avled, de satt i taxin på väg till Arlanda när jag ringde. Hade jag inte sagt ifrån ordentligt så hade de åkt taxin raka vägen till mig istället :love:

I_U - Det låter bra! :) Kommer bara du upp eller har du med dig några djur? :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Vilka underbara vänner du har :) Jag är så glad för din skull att du har människor omkring dig som kan finnas för dig.

Härligt att Alice verkar känna sig hemma i lägenheten och skönt att du också känner att det är ditt hem. Det är ju så enormt viktigt att känna att man har en fast plats i tillvaron där man är trygg och känner sig hemma.

Hur känner du med sjukskrivningen då? Känner du att du orkar ta tag i "verkligheten" igen sedan när månaden är slut?

Kram
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Det känns väl ok att sjukskrivningen tar slut. Men jag ser inte direkt fram emot att tampas med AF igen :/ Min A-kassa är ju snart slut och jag är lite orolig för vad som händer sen med åtgärdsprogram och sånt. Men då får jag ta det då helt enkelt! Helst vill jag ju ha ett jobb ändå! :)

I_U - Oh så mysigt! Då kanske lilltjejen kan få testa att rida på något i lite lämpligare storlek? :) Det funkar ju med Wille, men han är ju 174 cm i mkh ändå :D

*kl*
Första omgången av slutfärgen är målad på tvbordet nu. Mina tankar pendlar mellan "fy fasiken så ballt det här blir" och "jag måste ha blivit skvatt galen men ingen vågar säga det till mig" :D Kulören heter Raspberry Ride, bara det säger ju en del :p Men det blir nog bra, bara jag får till slutfinishen bra!

Idag har jag haft fullt upp med stall på fm, hem och äta och duscha och sen åka och fira farfar som fyller år. Alice hade det jättemysigt och ville INTE åka hem :D Men på tisdag fyller gammelfarmor år så då ses vi ju igen :) Jag är däremot ganska rejält trött nu och det var skönt att Alice somnade ganska snabbt så jag fick landa i soffan med datorn (som inte blir överhettad och stänger av sig :D) och en smoothie.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag vet ännu inte om just de hästarna är så lämpliga barnhästar.
Men med den träning som de skall få fram tills dess så kan det ha blivit så.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Det visar sig tills dess :)

Just nu sitter jag och försöker komma på lämpliga saker för Alice att önska sig i födelsedagspresent. Det vore typ bra att ha en så tydlig lista som möjligt med oss på tisdag... Men det löser sig nog :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

*kl*
Första omgången av slutfärgen är målad på tvbordet nu. Mina tankar pendlar mellan "fy fasiken så ballt det här blir" och "jag måste ha blivit skvatt galen men ingen vågar säga det till mig" :D Kulören heter Raspberry Ride, bara det säger ju en del :p Men det blir nog bra, bara jag får till slutfinishen bra!

Tycker mest det låter som "DU". ;)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Vad skönt att ni verkar ha funnit er tillrätta i er lägenhet! :D

Jag väntar med spänning på bilder från lägenheten och dina spännande renoveringar. ;)

Sen måste jag bara fråga om du tog upp något om att det märktes att Alice fått i sig laktos?
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Tycker mest det låter som "DU". ;)

Det här är nog nästan värre än mina vanliga påhitt :angel:

Vad skönt att ni verkar ha funnit er tillrätta i er lägenhet! :D

Jag väntar med spänning på bilder från lägenheten och dina spännande renoveringar. ;)

Sen måste jag bara fråga om du tog upp något om att det märktes att Alice fått i sig laktos?

Bilder kommer! Ska bara försöka förstå mig på sambons kamera :D Mobilbilder är ju liksom inte samma sak.

Nej jag frågade faktiskt aldrig. När vi kom dit gången efter så frågade farmor om Alice tål ketchup eller om det också var känsligt, så då kom jag av mig. Och idag hade de till och med köpt laktosfri tårta från bageri så antingen råkade de ge fel och skäms/vill gottgöra eller så var det inget fel förra gången. Så länge de fortsätter visa att de vill göra rätt så säger jag inget.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Men vad skönt! Antingen en miss som de kom på själva eller något annat då :)

Jag är ju jättenyfiken på hur ni fått det! Dessutom låter dina renoveringar som något jag själv själv skulle kunna göra om ingen hejdade mig. ;)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Trazel - Jaja, bilder kommer! Så galet är det ändå inte :p Och det syns helt klart att det bor en snart treåring här :angel:

Skyll inte de rosa möblerna på en treåring! ;)

Men det är klart att är man snart tre år och flyttar, då måste man få vara med och bestämma! Jag har hört att man har massor av åsikter i den åldern (mest att de skiljer sig från mammas, oavsett vad hon säger)! ;) :D
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Vad skönt att det ändå känns ganska okej att sjukskrivningen är slut. Självklart förstår jag oron för åtgärdsprogram och så. Vem skulle inte vara orolig för det? Vi får hoppas att du får ett riktigt jobb på en gång istället :)

Jag tycker att det är härligt att du följer ditt hjärta och målar möbeln rosa :laugh:
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Åh tack så mycket!!
Då ska jag gå och se om den finns kvar!

Det var på butiken i Gränby :) Vet iofs inte om Lagerhaus finns på fler platser, men ändå :p

Skyll inte de rosa möblerna på en treåring! ;)

Men det är klart att är man snart tre år och flyttar, då måste man få vara med och bestämma! Jag har hört att man har massor av åsikter i den åldern (mest att de skiljer sig från mammas, oavsett vad hon säger)! ;) :D

Det är inte färgen jag skyller på henne, det är alla saker som hamnar överallt där de inte ska :angel:

Vad skönt att det ändå känns ganska okej att sjukskrivningen är slut. Självklart förstår jag oron för åtgärdsprogram och så. Vem skulle inte vara orolig för det? Vi får hoppas att du får ett riktigt jobb på en gång istället :)

Jag tycker att det är härligt att du följer ditt hjärta och målar möbeln rosa :laugh:

Jag borde kanske börja titta lite på platsbanken och så nu, men ids inte än. Idag är jag faktiskt trött i vettig tid också så nu är det dags att gå och sova :)

*kl*
Vet ni? Dag var det VÅR! Solen sken, fåglarna kvittrade och termometern visade på +7 så det gick till och med att rida ut på Willefjant utan ländtäcke :D Jag älskar solen!! :love:
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Inte vart inne på Buke så mycket på några dagar, men nu är jag här iaf. när jag inte kan somna.

Rosa = rätt;)
Jag som alltid haft svårt för det har köpt skrikrosa mobilväska och även mus till bärbara datorn.
En liten sak i taget och det är ju kul med lite färg,jag som alltid kört på diskreta färger, svart, vitt, grått typ.
Jag haräven funderingar på illgrönt i vardagsrummet:nailbiting:har köpt gardiner inte helt illgröna men hittade dem på loppis och kan bli en bra start ändå, har vanliga gråvita tapeter i hela lägenheten och tapetsera är inte läge nu så får mixa och leka fritt med annat, kanske tur det, msstänker att jag håller på att bli tokig :p

Ninnurur vilka underbara vänner :love:

Kram
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Det är inte färgen jag skyller på henne, det är alla saker som hamnar överallt där de inte ska :angel:
sakerna har bara hamnat där eller så är det dammråttorna, dem skyller jag på :p (ironisk!) så skitigt har jag inte men kanske nästan att dem klarar det mellanåt?!
Jag borde kanske börja titta lite på platsbanken och så nu, men ids inte än. Idag är jag faktiskt trött i vettig tid också så nu är det dags att gå och sova :)Du är fortfarande sjukskriven och tillåt dig vara det i lugn och ro, platsbanken finns kvar ditt välmående NU är viktigare
*kl*
Vet ni? Dag var det VÅR! Solen sken, fåglarna kvittrade och termometern visade på +7 så det gick till och med att rida ut på Willefjant utan ländtäcke :D Jag älskar solen!! :love: Solen hittade hit ner idag med, hääärligt jag njöt ute en stund [/QUOTE]

(undrar om jag lyckas somna alls inatt, hoppas på det)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! För några veckor sedan gick min - alldeles, alldeles för unga - mamma bort helt oväntat i en massiv hjärnblödning. Jag hade pratat...
2
Svar
20
· Visningar
2 966
Senast: Pipleksak
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 807
Senast: aiquen
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 084
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp