Den värsta mardrömmen...

Sv: Den värsta mardrömmen...

Känner igen det med antennsladden. Har själv en på 10 meter dragen för tvn står i andra änden av vardagsrummet från uttaget. Men dom planerade väl inte uttagen så noga på 60-talet. Resten av uttagen i huset var också lite udda placerade och få när vi köpte det.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Vi får se hur det går att lösa. Man kanske kan dra den längs taket och borra hål genom väggen så blir det inte en massa på golvet att snubbla över. Får ta en diskussion med mamma för om det ska borras är det ju bäst att snickarn gör det när han ändå ska hit! :) Och det hoppas jag blir snart för jag är redan less på den där bänkskivan...
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag överlevde besöket! Mitt när vi satt och drack lite kaffe och pratade så sa svärmor "Du får väl ta och sätta upp en bild på ***** också så att ni kommer ihåg". Bara uttalandet i sig orkar jag knappt ens kommentera, men ska skriva ner det och ta med till psykologen nästa vecka. Men det kändes lite bra att då kunna påpeka att det visst står ett inramat foto i fönstret över Alice lekhörna. Det är också intill mitt soffhörn så han är alltid bredvid mig.

I övrigt verkade de tycka om lägenheten och blev imponerad av mina second hand-fynd :)

Jag har lagt upp ett par sneakpeakbilder på Instagram och fb så då är det väl dags att ni också får se dem ;)

Tehyllan
1901341_10152311875970712_1271659796_n.jpg


Raspberry Ride...
1921972_10152315535020712_2071175610_n.jpg



Imorgon har vi en helt ledig dag Alice och jag! Jag skulle ha tränat men passet blev inställt så då tar vi bara dagen som den kommer. När jag tidigare idag sa till A att vi ska vara lediga så sa jag också att jag vill ha sovmorgon, vilket hon höll med om, och utbrast "Och inte klä på oss!". Dvs vi ska ha pyjamas hela dagen ;) Jag gillar min unge ibland! :D :love:
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

De verkar ha svårt att uttrycka sig, men å andra sidan har de förlorat sin son alldeles för tidigt också.

Pyjamas hela dagen utan måsten är skönt. :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ja hon har väl det. Och jag hakar upp mig på detaljer ;)

Jag ser fram emot morgondagen! Men det får nog bli lite kläder någon gång under dagen och ta oss till affär eller mormor, annars får vi leva på hot dogs :angel: Eller så bjuder jag över mormor på middag, om hon tar med sig lite färskvaror :D
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Hon är med allra största säkerhet oerhört skör just nu precis som du fast på ett annat sätt. Du har förlorat din livspartner och hon har förlorat sin son. Hon kanske är rädd för att du ska glömma och gå vidare som om inget har hänt? Kanske kan ni en dag nå fram till varandra såpass att ni kan prata utan att det som sägs känns som pikar. Jag hoppas verkligen det för allas skull men just nu är ni som sagt båda så sköra att förflugna ord eller en dum formulering blir så stor och ödesdiger. Sen att ni inte har haft någon superrelation förut heller gör ju också sitt till. Skönt iallafall att de har fattat det här med laktosen för Alice del. Det är ju en stor framgång.

Det låter som om ni ska ha en underbar dag i morgon :) Min tanke är att jag ska göra ungefär lika mycket jag. Sova är det enda jag har på listan för morgondagen :D Så skönt!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Hon är med allra största säkerhet oerhört skör just nu precis som du fast på ett annat sätt. Du har förlorat din livspartner och hon har förlorat sin son. Hon kanske är rädd för att du ska glömma och gå vidare som om inget har hänt?
<snip>

Precis! Man brukar ju saga att det varsta som kan handa ar att begrava sitt barn, darfor att det inte ar "naturens ordning". Egentligen tror jag att det ar svarare att forlora sin livspartner nar det hander ... medan det ar svarare att ha forlorat sitt barn langre efter handelsen ... om man nu kan jamfora vad som ar "svarast".

En kolega till mig forlorade sin son i en trafikolycka och jag kom till jobbet (vi var gympa larare och hade mitt kontor bredvid hans) nastan ett ar senare och han satt och grat. Jag fragade sa klart vad som hant och han berattade att hans fru hade haft en mardrom ... att sonen var yngre an i verkligheten nar han blev dodad och att han gatt vilse i skogen och hon letade och letade och kunde inte hitta honom medan angesten vaxte hos henne. Da vaknade hon upp och insag att verkligheten var sa mycket varre an mardrommen.
Det har funnits hos mig i manga ar ... och varje gang nagons barn gar bort tanker jag pa det.

(((kramar))) Ninnurur ... du verkar sa klok och forstaende att jag ar saker pa att ni kommer att kunna fa en ny relation utifran den nya verkligheten.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

+ TW
Klart att hon också är skör, men det är inte bara det, hon är sådär plump. Det mesta ska kretsa runt henne samtidigt som hon lätt spelar martyr. Det är inte överdrivet mycket, hennes egen familj märker inget för de är så vana vid det, men jag som kommit som utomstående och dessutom lägger alldeles för mycket märke vid detaljer har svårt att hantera och acceptera. Och såklart blir jag jävligt sårad! Jag har känt hennes son sen -97, vi har varit bästa vänner och älskande i fem år, inte fan glömmer jag det!! :mad: Om jag är vuxen nog att se andras känslor och behov i sorgen så borde hon också vara det, faktiskt. Jag ska inte behöva trippa på tå och dölja min sorgebearbetning för att hon kan bli sur. Men hur fasiken får man henne att förstå det? :(

Det positiva idag är att vi har haft en trevlig vårdag, myst ute med såpbubblor och letat blomknoppar. Provkört en ny bil som vi är sugna på till mig också. Mamma lånar mig pengarna då tills jag sålt hästtransporten. Det skulle ju vara najs att slippa oroa sig för när bilen ska lägga av när man är ute och kör...
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Är det rosa på bilden soffbordet? Isf är det jättefint :)
Och tehyllan också!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Nä, tvbordet ;) Ska visa er bättre bilder sen, mobilkameran gör det inte riktigt rättvisa! Men jag är nöjd :)

Det som saknas nu är fler hyllplan till bokhyllorna, och dessa säljs såklart inte lösa på ikea. Suck. Men jag ska kolla upp hur mkt det kan kosta med glashyllor i vitrindelen, då kan jag få loss iaf två hyllplan till! Råkade visst samla ihop en hel pappkasse med böcker som hamnat hos mormor då och då :angel:
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Äh, tvbänk, soffbord, typ samma :D
Jättefin färg. Jag är ju galen i rosa :love:

Men det låter som ni boat in er nu, även om det finns lite mer småfix. Men det finns det alltid hos alla.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jo vi har nog boat in oss riktigt bra faktiskt :) och ja, en massa småfix kvar. Nytt överdrag till småkuddarna i soffan tex, men att hitta lämpligt tyg var ju en historia för sig! Hittade ett jag blev lite förälskad i, på Åhlens, till det facila priset av 445:-/m :banghead: Har några andra jag ska testa mot färgerna hemma, men inget av dem är klockrent. Och hälften av tygbutikerna i stan har slagit igen så utbudet är helt klart begränsat nu!

Vad har man på väggen i ett kök förresten? Det är en ganska lång vägg och det står en kökssoffa längs med den så det "tål" en hel del.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Haha, jag är helt fel person att fråga vad man ska ha på väggarna i köket. Vi satte upp nya tapeter förra året när vi bytte ut köket och jag har fortfarande inte ens satt upp klockan. Är rädd för att den hamnar på fel plats och så blir det ytterligare ett spikhål i tapeten. Jag har allvarliga problem här alltså :p
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

:D Sån kan jag också vara, men nu har jag inget att fundera över för om vi ska göra om något rum så är det ju köket som är först ut! Jag kan spika på bäst jag vill :D
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Tösen vill jämt tejpa upp sina teckningar på väggen i sitt rum men hon får sätta dom i hallen. Det är enda rummet som vi inte renoverat och bytt tapeter i än. Ingen tejp på väggarna här inte :p

Har du ingen fin tavla du kan sätta upp? Eller en klocka?
Kanske en hylla du kan pryda med något?
Har själv funderat på om jag ska sätta upp en hylla där jag kan sätta kokböckerna. Ser ju lite trevligt och ombonat ut :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jamen du! En tavellist till kokböcker kanske kan vara nåt! :) Det tål att funderas på :)

Kan inte dottern få en anslagstavla? Eller måla insidan av hennes dörr med magnetfärg? :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Kl

Sorgen ser ju olika ut för alla, tyvärr kan ni ju inte undvika varann, men jag har också fått bita ihop emellanåt för att man krockar i sitt sätt att sörja.
Tycker det var jättebra med ett foto där du har det. Jag har mina uppe på bokhyllan själv, inte så man ser dem hela tiden utan man kan titta när man behöver .
Hoppas det blir bättre.
Kramar
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jamen du! En tavellist till kokböcker kanske kan vara nåt! :) Det tål att funderas på :)

Kan inte dottern få en anslagstavla? Eller måla insidan av hennes dörr med magnetfärg? :)

Vi har inte fått upp något på hennes väggar heller :p
Men har två tavlor som ska upp och sen funderade vi på att ordna något för alla hennes teckningar. En anslagstavla låter ju super :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Det finns ju massor av olika sorters anslagstavlor för er att välja mellan. En magnettavla är ju säkrast för tapeterna, då finns inga nålar som kan råka hamna fel ;) Något jag funderat på annars är en typ vajer med klämmor hängande från så hänger man teckningarna och sånt där :)

Sonic - Jag vill bara att det ska vara rättvist. Varför ska jag behöva ta hänsyn till henne när hon inte gör det till mig? Då blir jag putt! ;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! För några veckor sedan gick min - alldeles, alldeles för unga - mamma bort helt oväntat i en massiv hjärnblödning. Jag hade pratat...
2
Svar
20
· Visningar
2 966
Senast: Pipleksak
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 807
Senast: aiquen
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 084
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp