Den värsta mardrömmen...

Sv: Den värsta mardrömmen...

Tömma är värdelöst.
Installera en till diskmaskin så tar ni ren disk ur den ena och sätter smutsig i den andra osv :D
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Haha! Det skulle vara nåt! :D Och jag håller med, att tömma diskmaskinen är något av det tråkigaste som finns :yuck:
Så kvällens kvällsfika får nog bli något diskfritt :angel:
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Idag har jag verkligen fått prova på livet som ensamstående mamma, och klarat av det riktigt bra om jag får säga det själv! :) Alice fick vara hemma från dagis idag så vi tog en relativ lugn förmiddag. Åkte till stallet sen och när tjejen somnade i bilen bestämde jag mig för att testa... La henne i vagnen, tog med hästen från hagen på en gång, gjorde iordning häst och mig själv och tog med vagnen till ridhuset. Ställde vagnen utanför sargen med dörren öppen så att jag såg den och hann rida en halvtimme innan hon vaknade :) sen fick Alice rida och skrittade av Wille i typ en kvart. Toppenbra ju! Kände mig som värsta supermom som klarade av det :D
När man har ridit gemensamt så äter man lite mellis gemensamt:
1908195_10152282479725712_1617636856_n.jpg

:love:

Nu ikväll har jag haft vänner på besök för första gången, och det kändes också bra :) Tyvärr känner jag mig fortfarande lite halvkrasslig :/ Men inte lika illa som min dator. Den står just nu på is. Bokstavligt talat. Annars stänger den bara av sig... Gissar att det får bli nästa inköp då.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Vad skönt att du har klarat av första ensamdagen. Det är stort.

Jag har legat eller, jag ligger i influensa och när febern låg på 39,6 trots full dos med både alvedon och bamyl koffein i kroppen så fick jag varken så mycket gjort eller så mycket vettigt tänkt :crazy: Hoppas verkligen att du och Alice inte blir lika sjuka.

Skönt att dagarna flyter på och att du fick ridit lite fast Alice var med i stallet. Det är verkligen inte dåligt.

Kramar
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Vad skönt att du har klarat av första ensamdagen. Det är stort.

Jag har legat eller, jag ligger i influensa och när febern låg på 39,6 trots full dos med både alvedon och bamyl koffein i kroppen så fick jag varken så mycket gjort eller så mycket vettigt tänkt :crazy: Hoppas verkligen att du och Alice inte blir lika sjuka.

Skönt att dagarna flyter på och att du fick ridit lite fast Alice var med i stallet. Det är verkligen inte dåligt.

Kramar

Men stackare!! :eek: Nä så illa däran är vi verkligen inte, och jag hoppas verkligen att du kryar på dig! <3

Jag är trött och lite lätt ynklig idag, men det känns ändå helt ok :) Ska iväg till lite affärer strax och sen kommer morfar på middag ikväll :)

Du är ju en supermom :love:

Håller tummarna att ni håller er friska nu.

Tack!! :bow:
Friska är vi inte, och jag är rädd att Alice ögon klibbar mer och mer :/ Ska ta och tvätta dem med kamomill tror jag.


Men, om vi ska ha morfar här ikväll måste jag nog ta reda på det smärre kaos som avkomman har lyckats åstadkomma under de 2,5 timmar vi varit vakna. Håhåjaja! :D
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Men stackare!! :eek: Nä så illa däran är vi verkligen inte, och jag hoppas verkligen att du kryar på dig! <3

Jag är trött och lite lätt ynklig idag, men det känns ändå helt ok :) Ska iväg till lite affärer strax och sen kommer morfar på middag ikväll :)


Det är till och med så att jag tycker lite synd om mig faktiskt :o Det har varit och är fortfarande riktigt jobbigt men om jag inte har räknat fel så är det ändå 14 år sedan jag hade en ordentlig influensa senast så det var väl dags nu helt enkelt men det kunde absolut kvittat helt och hållet för min del. Jag har nog med sjukdom i livet ändå.

Tack så mycket :) Det hoppas verkligen jag också. Det har vänt iallafall även om det är alltför mycket kvar för min smak iallafall.

Du får försöka vila dig så gott det går över dagen. Hoppas att ni får trevligt ikväll trots sjukdomar :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Det är mysigt att vara i stallet tillsammans, speciellt när det blir såna där stunder som man bara kan stå och titta på och njuta! :love: Alice har ju varit med i stallet sen hon var en vecka gammal, men jag har aldrig ridit utan att ha barnvakt med också. Annars blir det Alice som får rida, det gör hon gärna! Vi går på promenader i skog och mark och kan vara ute och gå i 30-40 min :)

Tiny - vi har varit inne hela dagen :D Och jag har fått en ledtråd till varför jag känner mig så risig utan att vara riktigt förkyld - jag har fått en till tand! :o Och det är inget som det finns plats för... Har ju inte ens fått tolvårständerna för att det är så trångt. Gissar att det får bli ett tandläkarbesök asap för det lär väl börja göra ont när den vill ut mer och inte får plats. Suck.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Men oj! Det var otippat! Vet du vad det lustiga är? Mina visdomständer har hållt på och växt lite grann då och då sedan jag var tretton och nu när jag har varit sjuk så har en av dem passat på att skjuta upp lite till :meh: Det är verkligen inte skönt.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Verkligen otippat! Varför ska man behöva bli vis för? Det är mycket roligare att leva i ovishet ;) :D Jag har ju känt tandanlag under huden då och då tidigare, men nu har den brutit igenom huden till och med :/

Varför ska det vara så dyrt att gå till tandläkaren för? Det här lär ju kosta en del... Har redan spenderat tusentals kronor på rotfyllningar som behövts göras för att jag fått in karies UNDER gamla, bristfälliga lagningar i tre av fyra tänder. Yay.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Vilken otroligt fin bild!

Och hörrni, tänder ?? Jag undrar om inte Tiny sympati får en tand, hennes empati har inga gränser!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Kl
Mina visdomständer har ställt till ett elände :)
Och ALLA fyra vill komma samtidigt vilket det inte finns plats för :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Haha det skulle inte förvåna mig :p min satte igång igår eftermiddag-kväll. När började din Ninnurur?
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Tack! De där två är de största kärlekarna jag har nu. Att få njuta av dem tillsammans är ju det bästa som finns :love:
Och ja, Tiny är nog den mest empatiska människa jag någonsin stött på så det skulle inte förvåna mig! Men samtidigt så önskar jag att hon kunde få slippa, hon har tillräckligt ju! ♡

Sonic - ptja, the more the merrier! Eller nåt :D

Tiny - jag har nog känt av den lite nu och då i ett par veckor, men det var först i morse som jag märkte att den brutit igenom.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Har inte varit inne och läst här dom senaste dagarna. Mår inte riktigt okej just nu så det har inte blivit av. Men ville säga att jag tänker på er och hoppas att ni kommer trivas bra i nya hemmet. Läste att ni flyttat in nu.

Kram!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Vi trivs och mår så bra som vi kan tror jag. Men det gör mig ont att höra att du inte mår bra :( hoppas du klarar dig ur svackan och hojta om du vill prata mer privat! Då är nog fb enklast men skicka ett pm då så får du mitt namn där. Det gäller förstås andra som skulle vilja vara vän med mig på fb också :)

Kramar!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Tack! De där två är de största kärlekarna jag har nu. Att få njuta av dem tillsammans är ju det bästa som finns :love:
Och ja, Tiny är nog den mest empatiska människa jag någonsin stött på så det skulle inte förvåna mig! Men samtidigt så önskar jag att hon kunde få slippa, hon har tillräckligt ju! ♡

Sonic - ptja, the more the merrier! Eller nåt :D

Tiny - jag har nog känt av den lite nu och då i ett par veckor, men det var först i morse som jag märkte att den brutit igenom.

Vad gullig du är <3 och du med cirkus. Jag blir precis rörd när ni skriver så snällt om mig ju. Jag tycker också att jag har tillräckligt faktiskt :meh:

Det är märkligt det där med tänder att de kan hålla på hur länge som helst. Jag fyller ju liksom 42 i vår så den har ju växt i närmare 29 år! Jag undrar om de någonsin tänker bryta igenom?

Då var det nog inte sympati den här gången :p
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Så är det med mina visdomständer också!

Jag började få den första när jag var gravid, och barnet är 24 år nu. De är fortfarande inte framme helt, utan rätt vad det är gör de asont ett tag när någon av dem får för sig att växa lite till. De får inte plats riktigt heller, så det har blivit lite trängre mellan resten av tänderna.

Jag trodde att det bara var jag som har så här knäppa tänder. Så även om jag ju egentligen unnar er andra att slippa ha ont i munnen, så känns det lite bra att mina tänder inte är onormala.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag har fått två tänder söndertryckta av mina visdomständer under vintern. Ska skrapa ihop lite pengar och få de utdragna. De var förstås i dåligt skick innan, annars hade de ju inte spruckit i bitar.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! För några veckor sedan gick min - alldeles, alldeles för unga - mamma bort helt oväntat i en massiv hjärnblödning. Jag hade pratat...
2
Svar
20
· Visningar
2 966
Senast: Pipleksak
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 807
Senast: aiquen
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 085
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp