Den värsta mardrömmen...

Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag förstår precis hur du menar, och GIFT ER! Eller se till att skriva varsitt testamente + se till att ni blir förmånstagare på livförsäkringar. För krasst sett, just nu har jag en jävla massa jobb med bouppteckningen, vilket blir mitt ansvar i egenskap av vårdnadshavare för Alice eftersom hon är ensam arvinge, och jag får inte ett dugg för det. Nu hade han ju iaf hunnit jobba ihop lite pension som jag får, men hade det hänt för drygt tre år sen så hade jag inte fått nåt alls.

Bara det här svaret, att du mitt i allt eget tar dig tid att bry dig om andra. :bow:

(Jag är nästan så känslomässig att jag skulle kunna vara gravid känns det som - om du minns ;), men så är inte fallet, så jag får nog ta och stänga butiken för idag).

Sovgott och krama om Alice! :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Om det kan komma något gott ur det här eländet så ska det göra det. Ta tag i det där så snart ni kan :)

Alice ligger och sover bredvid mig, tvärs över sängen. Jag har ca 50 cm till förfogande :D Ska nog vända henne så att jag inte blir nedsparkad ;) Godnatt! Kram :love:
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Tack! :o Det enda dåliga är att jag bara är halvvägs till slutvikten... Jag var så enormt överviktig när jag satte igång :( Men, jag gav mig själv ett år och har klarat hälften på 5 månader så det borde gå! :) Min nya favorit är att göra smoothies till kvällsfika. Har gjort mest på frukt men igår testade jag kiwi, avocado, färskpressad apelsin + lite juice. Det blev jättegott!

MarieJ - Äh, alla gör vad denne förmår efter sina förutsättningar. Man ska ALDRIG jämföra sig med någon annan.

*kl*
Andra besöket hos psykologen idag och det kändes jättebra. Jag kunde både gråta och le. Och hon öppnade lite ögon åt mig om att jag måste ta hand om min sorg också, inte bara tänka på hur Alice sorg ska hanteras. Jag sa att jag saknar att prata med sambon så hon föreslog att jag ska skriva ner det jag vill säga, och det ska jag nog ta och göra! Fixa en liten skrivbok som bara är mina tankar till sambon som jag kan ha i min nya sekretär och skriva i när jag vill berätta något speciellt eller så. Bara få ur mig orden, för tänker jag dem är det som att de inte når fram till honom, de fastnar i mitt huvud. Det känns bra att få verktyg och att få bekräftelse för mina känslor.

Nu ska jag till stallet en sväng i kylan, sen ska jag försöka hinna packa upp lite till innan det är dags att hämta liten på dagis :)

Jamen det är väl jättebra att ha kommit halvvägs :) När du nu gör som du gör så lär du ju kunna hålla vikten också. Självklart kommer du att klara det på ett år när du redan har kommit såhär långt för även om det brukar ta längre tid för varje kilo att släppa ju mer man har gått ner så har du ju en månad extra till godo redan.

Det låter som en jättebra psykolog som du går till. Det är verkligen viktigt att ta sig igenom sorgen och inte hålla tillbaka den hur fruktansvärt jobbigt det än är. Vilket bra tips det var att skriva ner det du hade velat säga till honom. Det är nog ett bra sätt att hantera sorgen på. Det viktigaste är ju att du känner att det är rätt sätt för dig men det verkar det som att det gör? Det är ju någonstans att börja iallafall.

Vad skönt att du blev sjukskriven hela februari också så att du hinner landa i den nya lägenheten.

Kram
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag läser dina inlägg om och om igen, vill ha dig i min soffa sen när jag flyttat in! :love: Du förmedlar sån värme och trygghet!

*kl*
Idag har det varit tufft. Inte att jag tänkt eller så, jag har bara varit så enormt trött, både fysiskt och psykiskt. Morgonens ridtur var bra för själen, men det var kasst underlag så hästen kändes nästan halt på sex ben bitvis. Men med tanke på hur de busar i hagen så är det nog ingen fara på riktigt ;) Men min trötta hjärna slår över och blir nojjig ändå. Apropå trött hjärna. Jag stod och lagade en köttfärssås till middag och tänkte skära ner lite färsk tomat. Vänder mig 70 cm åt vänster och mindes inte vad jag skulle göra. Det är tur att sjukskrivningen förlängdes. Och att jag inte har ett jobb jag måste gå tillbaka till...!

Imorgon får vi resterande nycklar och blir lägenhetsägare officiellt!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag blir alldeles varm inuti av såna här kommentarer. Att så många bryr sig om lilla mig liksom...! :love:

Det är det fina med Buke, det kan vara mycket tjafs och sådant men när någon behöver hjälp och stöd finns Buke där :love: Jag var väldigt tacksam för ventilen jag hade här när pappa gick bort.

*stor kram till er båda*
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag läser dina inlägg om och om igen, vill ha dig i min soffa sen när jag flyttat in! :love: Du förmedlar sån värme och trygghet!

*kl*
Idag har det varit tufft. Inte att jag tänkt eller så, jag har bara varit så enormt trött, både fysiskt och psykiskt. Morgonens ridtur var bra för själen, men det var kasst underlag så hästen kändes nästan halt på sex ben bitvis. Men med tanke på hur de busar i hagen så är det nog ingen fara på riktigt ;) Men min trötta hjärna slår över och blir nojjig ändå. Apropå trött hjärna. Jag stod och lagade en köttfärssås till middag och tänkte skära ner lite färsk tomat. Vänder mig 70 cm åt vänster och mindes inte vad jag skulle göra. Det är tur att sjukskrivningen förlängdes. Och att jag inte har ett jobb jag måste gå tillbaka till...!

Imorgon får vi resterande nycklar och blir lägenhetsägare officiellt!

:love: Vad söt du är. Ja jag kan sitta i din soffa och hålla dig sällskap :love: Skönt att det jag skriver kan skänka dig lite tröst.

Det går ju upp och ner och både kropp och själ sörjer ju så det är inte konstigt att inte hjärnan fungerar som vanligt.

Härligt att du får alla nycklarna i morgon :) Jag tror att du behöver det.

Kramar
 
Senast ändrad:
Sv: Den värsta mardrömmen...

Han är ett charmtroll med värdighet ;) vi har hängt ihop i snart 14 år, och jag är lycklig för varje dag vi har tillsammans :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Han är världens bästa! :love: Vi har tagit oss igenom olika hästskötarjobb, hela hippologen där han var min skolhäst i tvåan och sen alla år efter, inklusive unghästar vid sidan av och barn för mig. Det har slutat med att jag sålt unghästarna, inklusive egen uppfödning, för att ha kvar Wille istället! :)

*kl*
Nu är alla papper skrivna, pengar överförda och nycklar lämnade. Lägenheten är vår! :laugh:
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Tack! :)

*kl*
Oj så trött jag blev idag...! :o Men stressnivån sjönk ännu ett hack... :) Och adressändringen har funkat, sitter och försöker komma på vilka jag ska skicka traditionella adressändringskort till. Dotterns gammelmormor och gammelfarmor känns ju givna, och kusinerna i skåne. Men sen tog det slut på folk :D

Imorgon ska Alice vara hos farmor och farfar igen på dagen, sen blir vi ensamma på kvällen för mormor och morfar blev bortbjudna. Jag försöker se det positivt, det är dags att vi övar på att vara bara vi två om vi ska flytta snart. Men oron gnager i mig. Jag känner mig så trött och svag bitvis att jag tvivlar på mig själv som förälder :( Men, det känns som en bra sak att ta med till nästa besök hos psykologen!

Nu sover både Alice och mormor i soffan bredvid mig :love: Jag ska snart gå upp och försöka sova jag också. Kroppen skriker efter sömn men jag har ändå svårt att komma till ro. Det är inga tankar eller så "i vägen", och jag varvar ner, jag kommer bara inte till mental avslappning tillräckligt för att somna. Får nog varva lite med Propavanet ibland så att jag får tillräcklig vila ändå!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Hoppas det går bra imorgon kväll. Men det tror jag, du har varit så himla duktig hittills.

Propavan har jag också, hjälper super när tankarna snurrar för mycket.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Du ska inte tvivla på dig själv!

Du ÄR en toppenmamma och kommer alltid att vara.
Du kommer att klara av livet med Alice även om det inte alltid kommer att vara lätt :(
Sen har du din familj på nära håll som finns där för dig + alla vi här på buke :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ja jag tror också att det kommer gå bra. Och jag tror nästan att Alice ska få den där hamburgaren hon tjatar om till middag ;) Vi bor alldeles för nära både Max och McD! :angel:
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Alltså, jag tror inte ni här på buke förstår hur mycket stöd ni ger mig! :love: Jag blir som alldeles glad varje gång jag ser att någon skrivit i tråden :) Och jag kommer hålla kvar vid den så länge som ni ger mig respons, det är min bästa ventil just nu!

Dina ord nu ger mig lite mer styrka att gå rakryggad och våga ta tag i det jag tycker är obehagligt. Vi ska ha en bra kväll imorgon! Äta lördagsgodis, hamburgare och titta på mellon :) Tjejkväll!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Du får gärna komma och sällskapa ;) Alice har inget emot gäster utan hon bjuder in alla hon känner för. Senast var det en expedit på city gross som blev hembjuden till oss på bullar :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! För några veckor sedan gick min - alldeles, alldeles för unga - mamma bort helt oväntat i en massiv hjärnblödning. Jag hade pratat...
2
Svar
20
· Visningar
2 966
Senast: Pipleksak
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 807
Senast: aiquen
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 085
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp