Den värsta mardrömmen...

Sv: Den värsta mardrömmen...

Ha, nä, tårta ju! Sen orkade vi inte annat än åka hem. Jag får köra förbi imorgon eller nåt ;)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

*kl*
Dagen har minst sagt varit omtumlande, och jag är lättad nu när det är över.

Minnesstunden blev också bra.

Nu på kvällen har vi fått i oss mat och sen åkt en sväng till kapellet igen

Det känns bra att ha det här gjort nu, det var ett stort och viktigt steg i sorgearbetet. Imorgon har jag inga måsten kvar,
jag ska bara vara och åka till stallet och pussa på den finaste mulen som finns! <3

En lättnad, kan jag tänka mig, att ha tagit sig igenom dagen och kunna konstatera att fast man inte förstår hur, så går det att klara av en sån här dag. Och skönt att du verkar ha haft bra stöd omkring dig och att du är nöjd med hur det blev, så att dagen på något sätt blir hjälpande även om det är svårt.

Kan tänka mig att det kan bli lite tomt nu. Det är så mycket fokus på att klara sig fram till begravningen, mycket att ordna och många beslut att ta. Nu säger många att telefonen slutar ringa, och det går in i en annan fas. Man får tid att känna efter.

Du och din fina dotter kommer ta er igenom på något sätt. Fortsätt ta emot hjälp och göra det som hjälper dig och låt ingen ha åsikter om hur mycket och hur länge och på vilket sätt du ska sörja. Tänker på dig!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

*kl*

Många kramar till er alla, jag vet som sagt alltför väl hur det är att ta farväl av en närstående. Det verkar som om det var en fin ceremoni och jag hoppas du känner jag kände, att det blev ett litet avslut iaf. Sorgen fortsätter men det blir lättare att hantera den och komma ihåg de ljusa stunderna.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Så fantastiskt vackert det var och vilken underbar ide att sammanlänka era vackra hjärtan. Usch nu gråter jag igen för eran skull :cry: Skönt att du känner stödet ifrån buke för jag vet att vi är många som varit med er i tankarna idag.

Kramar
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag tänkte att de skulle höra ihop sådär som mamma-barn-buketter som är poppis att ge när man fått barn. Och nu är det ju hon och jag! Och såklart alla nära och kära som står bakom oss :love:
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ha, nä, tårta ju! Sen orkade vi inte annat än åka hem. Jag får köra förbi imorgon eller nåt ;)

Det förstås! :D
Hon kanske har glömt bort det ändå...jag har fått för mig att tårta går mer hem hos barnen än vad McD gör, men jag kan ha fel såklart :p

Helt underbara hjärtan för övrigt! :love::love:
 
Senast ändrad:
Sv: Den värsta mardrömmen...

Har varit tyst under tiden jag följt tråde, men jag vill bara säga att jag beklagar det som har hänt.
Fantastiskt fina bilder från begravningen!
(Och behöver ni hota någon mäklare, eller myndighet i Skåne så kan jag och dobbisen + 2 kaxiga katter ställa upp!)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

kl

Åh, så fin begravning! Många kramar till dig! Skriver inte så mycket här, men läser alla inlägg och tänker på er hela tiden.

Jag och (en oborstad) Noffa tänder ett ljus för er ikväll!

image3_zpsb029de22.jpeg
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag hade dina ord från fb i tankarna, ni stod precis bakom mig, allihop! :love:

*kl*
Idag är jag bara trött. Gårdagen var så mycket på alla sätt och jag vilar i tanken om att det blev alldeles lagom. Mormor körde till dagis idag och ska på nåt möte sen så jag har ett par timmar i lugn och ro innan bilen kommer hem så att jag kan åka till stallet. Det innebär soffläge med katten :) Sen ringa lite också :)

Förresten, mitt i allt håller Alice på och slänga blöjan, min stora tjej! Igår kväll var blöjan helt torr och hon kände att det var på väg så vi kunde gå och kissa på toan :) Sen väckte hon mig kl 5 imorse och ville ha en ny blöja för hon kände att det hade kommit kiss i den hon hade på sig. Nog för att tiden inte var den bästa enligt mig :angel: men jag är otroligt stolt över min lilla tjej som börjar bli så stor! :love:
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Hon är ljuset i mitt liv <3

*kl*
Vet ni? Änglar finns faktiskt!! Jag blev nyss uppringd av FK igen, samma kvinna som tidigare. Hon hade inte kunnat släppa mitt fall i tanken, anledningen till att SGIn nollades var att jag var föräldraledig i somras när dagis var stängt men pga tekniskt strul tog jag inte ut någon ersättning, och nu hade då denna underbara kvinna suttit och tagit fram all info, läst på domar och äldre fall och haft sig och kommit fram till att man får ta semester från arbetssökande. Och även om min tid var lite i längsta laget egentligen så tog hon beslutet att det ska ses som semester och jag har därmed en SGI igen! Underbara människa!! Det är inte mycket pengar jag får, men det är mer än ingenting :) Jag är så lättad nu så ni anar inte :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag började nästan gråta av tacksamhet! Hade vi setts IRL hade jag nog gett henne en jättekram :D
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Så oerhört vackert och så sorgligt!
När jag läser trådstarten så drabbas jag av en overklighetskänsla.

Det finns sån framtidstro och sån beslutsamhet i dig, jag är imponerad.
Och så lilla Alice! Vilken liten underbar unge på alla sätt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! För några veckor sedan gick min - alldeles, alldeles för unga - mamma bort helt oväntat i en massiv hjärnblödning. Jag hade pratat...
2
Svar
20
· Visningar
2 967
Senast: Pipleksak
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 807
Senast: aiquen
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 085
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sundsvall?
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp