Den värsta mardrömmen...

Sv: Den värsta mardrömmen...

Vad bra att du fick bli sjukskriven månaden ut. Jag tycker att det är hemskt att staten tycker att man ska klara av att jobba igen efter så kort tid. Hur man hanterar sorg och hur lång tid det tar innan man är redo att ge sig ut igen är ju så otroligt individuellt.

Jag kommer tänka på dig och Alice hela dagen i morgon och jag hoppas att begravningen kommer bli en fin stund trots allt.

Kramar
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Sorg är ingen sjukdom fick jag höra. Grav depression var ok. Då kunde man tänkas sjukskriva.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Nej läkaren ska sjukskriva för krisreaktion inte sorg.
Så har mina läkare skrivit när jag varit sjukskriven.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Det är ju inte så konstigt om man bara kan vara sjukskriven en viss tid av den orsaken. Reaktionen är ju inte akut hur länge som helst, helt enkelt.

Många verkar ju tänka sig att sorg med självklarhet kräver att man är sjukskriven rätt länge, men så är det ju inte.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag säger inget om tiden så, hoppas ju må bättre då. Men alla reagerar olika och hade jag inte haft så bra stöd så hade jag nog inte mått såpass ok som jag gör.

*kl*
Nu har min dator börjat bråka också. Tror det är nätverkskortet som strular. Det är ju alltid sambon som skött allt sånt, nu måste jag försöka lösa det på något annat sätt. Och just nu vill jag verkligen ha min dator. Vill slösurfa och få bort tankarna från morgondagen :(
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag vet inte om du haft någon kontakt med min vän som var med om en liknande grej som dig för några år sedan. Men henne tipsade jag om att prata med en präst, trots att hon själv inte är troende. Och hon gillade prästen som haft hennes mans begravning och hon fick jättebra hjälp från kyrkan, trots att hon själv inte är troende eller medlem. Så det där med att höra med en diakon eller liknande tror jag också på om det dröjer på annat håll. Just kriser och sorg är något de verkligen är bra på!

Jag såg samma sak när jag gick på gymnasiet och "diskoteksbranden" i Göteborg skördade alldeles för många offer. Både muslimska och kristna kyrkan fanns på skolan med olika präster, diakoner mm i flera veckor efter och det var många som fann stöd hos dem.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag mailade med henne innan jag fick alldeles för mycket att göra, ska ta och skriva till henne igen sen!
Jag är ju uppvuxen i en psykologfamilj med KBT inriktning så jag är lite skeptisk mot andra terapeuter :angel: men jag inser också att jag ska ta den hjälp jag kan få. Det är mest det där med att ringa som är så jobbigt :/
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Haha, det kan jag verkligen förstå! :D Men drar det ut på tiden så är det kanske bättre än inget alls. Eller så testar man och så är det skräp, men då vet man ju det! :D
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Idag behöver jag verkligen alla tankar och stöd och kärlek som jag kan få. Jag vill inte behöva göra det här! :cry:
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Tänker på dig och lider med dig. Skickar kramar och hoppas att det blir så bra som möjligt! Kram
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Åh just det... Det är ju tisdag... Du har hela buke med dig idag!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Idag behöver jag verkligen alla tankar och stöd och kärlek som jag kan få. Jag vill inte behöva göra det här! :cry:

Kommer ha er i tankarna hela dagen. Hoppas cermonin blir fin och att ni under omständigheterna kan ha en mysig stund tillsammans och minnas honom med glädje.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Tänker på er idag och skickar all styrka som jag har över till dig! Hoppas att dagen ändå blir så bra som den kan bli.

//Qbaby
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Idag behöver jag verkligen alla tankar och stöd och kärlek som jag kan få. Jag vill inte behöva göra det här! :cry:

Du fixar det här! Det kommer bli en fin begravning och när det är över i kväll kommer det säkert att kännas lite lättare. Som ett litet avslut av något slag.

Kram!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ni finns i mina tankar lite extra idag!
Det är väldigt skönt att veta att du har så många fina människor omkring dig!
*ett lass med styrkekramar*
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! För några veckor sedan gick min - alldeles, alldeles för unga - mamma bort helt oväntat i en massiv hjärnblödning. Jag hade pratat...
2
Svar
20
· Visningar
2 969
Senast: Pipleksak
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 807
Senast: aiquen
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 085
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp