Den värsta mardrömmen...

Sv: Den värsta mardrömmen...

Ah, så bra! Är det djursjukvårdare som flyttar från Skara till Ultuna månne? Vi är ju en hel del bukefalister här i stan om hon behöver tips/guidning eller så sen :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Nope, inte djursjukvårdare men det är samma flytt. Så hon har gott om vänner med sig. :)
(en bukefalist är dessutom en av hennes lärare.. :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Det låter ju bra! :) Inte för att jag förstår varför de ska stoppa ännu fler studenter här där det är bostadsbrist, men det är en helt annan diskussion...

*kl*
Provade kläder inför begravningen och insåg att jag visst måste sy in kjolen. Ett riktigt positivt problem, men lite jobbigt ändå ;)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Du om nån vet väl hur svårt jag har för det? Som när du åkte och mockade åt mig utan att säga nåt, jag höll ju på att smälla av :o

Ja..men ungefär så. ;) Jag fann det mest om en rolig kupp.

Plocka den känslan från förr, jämför den med den känsla du har nu. Någon skillnad?
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag vet inte om det är någon skillnad, mer än att jag är mer beroende av hjälpen nu. Jag har inget val än att ta emot den, och då blir det nästan jobbigare på något sätt. Jag gillar inte att vara svag helt enkelt, det är inte min grej. Eller ja, med sambon kunde jag vara svag, då var det ok...
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag vet inte om det är någon skillnad, mer än att jag är mer beroende av hjälpen nu. Jag har inget val än att ta emot den, och då blir det nästan jobbigare på något sätt. Jag gillar inte att vara svag helt enkelt, det är inte min grej. Eller ja, med sambon kunde jag vara svag, då var det ok...

Fast...svag? Vad är att vara svag?

Var jag svag när jag var sjuk (som ex)? Eller gäller det bara andra (dvs inte när det gäller dig)?

Hur tänker du nu?
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Nej inte när man är sjuk, och det är ju jag nu faktiskt. Men jag har så svårt att acceptera det. Jag är alltid den som bara går och går oavsett. Ok, när jag fick luftrörskatarr som höggravid var jag inte så kaxig, men jag hatade att behöva ligga kvar på bb pga mitt blodtryck och dan efter vi fick komma hem åkte jag till stallet. Den enda gången jag verkligen kapitulerar annars är när jag får migrän typ. Att bara vara i nåt limbo som nu är bara konstigt... Jag är varken sjuk eller frisk.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Nej inte när man är sjuk, och det är ju jag nu faktiskt. Men jag har så svårt att acceptera det. Jag är alltid den som bara går och går oavsett. Ok, när jag fick luftrörskatarr som höggravid var jag inte så kaxig, men jag hatade att behöva ligga kvar på bb pga mitt blodtryck och dan efter vi fick komma hem åkte jag till stallet. Den enda gången jag verkligen kapitulerar annars är när jag får migrän typ. Att bara vara i nåt limbo som nu är bara konstigt... Jag är varken sjuk eller frisk.

Minns du? Bland det första jag tjatade om var just acceptansen... ;) Den dagen man accepterar..den dagen är man på väg åt rätt håll.

Glömde, därav ändringen. Men acceptansen är också det absolut svåraste.

Limboland är konstigt. Det är ett märkligt tillstånd att inte känna igen sig själv. Inget stämmer och man undrar vad som egentligen händer.

*pepp o mod*
 
Senast ändrad:
Sv: Den värsta mardrömmen...

Du har rätt. Och det är som att förnuftet och känslorna än en gång krockar. GAH! Måste ringa försäkringsbolaget imorrn och se varför det dröjer så med samtalskontakt till mig :(
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Du har rätt. Och det är som att förnuftet och känslorna än en gång krockar. GAH! Måste ringa försäkringsbolaget imorrn och se varför det dröjer så med samtalskontakt till mig :(

De krockar. FETT!

Det finns en logik..men..du behöver vara på andra sidan för att förstå den. Ta mig som exempel, jag förstår betydligt mkt mer idag om varför det blev som det blev. Det gjorde jag inte då. Då var jag mitt uppe i allt o hade inte distansen. Det gick inte att ha någon distans heller för den delen. Nu när jag är "läkt" kan jag se allt på ett annat sätt.

Att prata med någon utomstående är guld värt. Jag hittade ju min högt älskade KBT-man. :love:
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jo, jag antar att jag ser det bättre när jag mår bättre. Det är alltid svårt när man är mitt i.

Jag hoppas verkligen att försäkringsbolaget fått tag i någon bra åt mig nu. Jag måste snart ventilera med någon annan än buke eller min närmsta familj. De har ju sin bearbetning också även om det inte är sorg på samma sätt.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Behöver man kan man alltid ringa 112 och be att bli kopplad till jourhavande präst, mellan 21:00 och 06:00. Man behöver inte vara troende eller medlem i Svenska kyrkan.
Kan inte din vårdcentral ordna tid fortare åt dig?
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag ska till VC imorrn och diskutera fortsatt sjukskrivning så jag kan kolla, men de har bara kuratorer. Och sist jag var hos en av kuratorerna så hade hon min pappas nyutgivna bok framme på bordet, det kändes sådär. Sen är det en kostnadsfråga också, via f-bolaget så är det gratis 10 ggr, via VC kostar och min SGI är nollad så jag får inga pengar alls denna månad... :(
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag ska till VC imorrn och diskutera fortsatt sjukskrivning så jag kan kolla, men de har bara kuratorer. Och sist jag var hos en av kuratorerna så hade hon min pappas nyutgivna bok framme på bordet, det kändes sådär. Sen är det en kostnadsfråga också, via f-bolaget så är det gratis 10 ggr, via VC kostar och min SGI är nollad så jag får inga pengar alls denna månad... :(

Hur gick det?
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Sitter i väntrummet på vc nu, har inte fått tag i f-bolaget tidigare idag.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Det är gratis att gå till någon av diakonerna som tillhör kyrkan. De är oftast (om inte alltid) utbildade terapeuter, för att kunna hantera människor i kris och i sorg. Så det kan jag rekommendera, som en tillfällig lösning. Min (lilla) erfarenhet är att de är väldigt duktiga, åtminstone de jag har träffat på hittills.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Tack, det ska jag se över om det dröjer ännu längre med f-bolaget!

*kl*
Blev sjukskriven januari ut, sen har det gått 6 veckor och längre än så brukar fk inte godkänna sjukskrivningar pga akut stress. Man ska vara färdig då tydligen... Men, jag hinner flytta i lugn och ro iaf! Sen AF igen... Men då ska jag banne mig KRÄVA hjälp!

Läkaren var förresten lite rolig också ;) Jag bad om att få mitt recept på migränmedicin förnyat och vi diskuterade nässpray vilket jag gärna testar. Sen sa hon att den är ju ganska dyr och funderade på hur många doser jag skulle få recept på, varpå jag sa att jag har högkostnadsskydd så det spelar ingen roll. Då skickade hon recept på så mkt som hon kunde :D Så nu ska jag klara mig med det ett tag framöver!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Vad bra att du blev sjukskriven!

Vissa läkare är "snälla", har en sådan öronläkare också! :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ja det är bra att jag inte behöver fundera förrän tills månaden är slut. Då hinner jag flytta i lugn och ro också! Mamma + svärföräldrarna + en kompis ska åka och packa så mkt som möjligt i helgen, så att det bara är att bära ut och köra sen när vi väl får tillgång till lägenheten. Kompisen lånar också ut sitt flaksläp till oss så jag slipper dra in hästtransporten. Det är lite lättare att hantera ett litet flaksläp än en boggietransport som är bredare än vad bilen är ;) Mamma vågar inte ens köra den! :p
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Låter jättebra! Bra att få flytthjälp, det går så mycket fortare och man slipper all stress som annars kan bli. Jag hoppas att jag får det också när jag flyttar till Nyköping :)

Fin lägenhet! Kan du inte bomba oss med inredningsbilder sedan? Älskar att kolla andras lägenheter och få tips! ;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! För några veckor sedan gick min - alldeles, alldeles för unga - mamma bort helt oväntat i en massiv hjärnblödning. Jag hade pratat...
2
Svar
20
· Visningar
2 969
Senast: Pipleksak
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 807
Senast: aiquen
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 085
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp