Den värsta mardrömmen...

Sv: Den värsta mardrömmen...

Det var helt enkelt meningen att din förra lägenhet skulle bli såld så att ni kunde köpa den här istället :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ja det var väl det! :)

*kl*
Återigen fascineras jag av hur trött man blir av ingenting. Jag var i stallet på fm (snögalopper är bra för själen! :love:) och sen lugnt hemma resten av dagen. Plockade i ordning kamerautrustningen så att allt är samlat på ett ställe och gick igenom några kassar som mest var mina gamla papper. Av två ikeakassar blev det bara två papperskassar kvar iaf. En med skolböcker sen mina utbildningar och en med kontorsmaterial :) Jag känner mig urduktig som rensat så bra! :) Men som sagt, nu är jag helt slut :o Ligger redan i sängen till och med. Och bredvid mig ligger Alice som börjat få rosslig hosta :( Mammahjärtat är löjligt oroligt och tänker att det kanske är nån smitta från sambon... :( Förnuftet resonerar emot, för jag vet ju att det inte är möjligt, det har ju gått drygt tre veckor sen de sågs sist! Men känslor är inte alltid förnuftiga...

Ska iaf försöka skingra tankarna genom att leta efter garderob/klädskåp på nätet. Tipsa gärna om nån bra sida utöver Ikea, Jysk, EM och Mio :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag har följt tråden utan att skriva tidigare! Du har verkligen varit med om det som är min största mardröm och jag är så imponerad av hur du har hanterat detta! Jag hade nog dött på fläcken själv!
Du verkar ha en underbar familj som hjälper och stöttar, men gud så mycket du verkar fixa med själv!

Stort grattis till lägenheten!
Ett tips är att kolla på Möbelhuset, googla det och uppsala så hittar du rätt. Vi köpte våran soffa där till bra pris!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Tack för det tipset, dem hade jag inte tänkt på! Och nä, jag fixar inte alls med mycket själv. Mamma gör verkligen ALLT grovjobb, det är bara det sista som hon inte kan besluta om, typ spara/slänga som jag gör.

MarieJ - Jag är van att vara trött av fysisk utmattning, inte mental. Det är det som är som ovant för mig...
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jo jag förstod det. Vill bara att du ska förstå att det är normalt att känna sig trött i din situation!
Jag är väldigt imponerad av dig!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ja jag har väl lite svårt att förstå det ;) Ffa eftersom jag har så enormt mycket hjälp! Och jag mår dåligt över all hjälp jag får på nåt sätt, jag vill kunna ge tillbaka...
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ja jag har väl lite svårt att förstå det ;) Ffa eftersom jag har så enormt mycket hjälp! Och jag mår dåligt över all hjälp jag får på nåt sätt, jag vill kunna ge tillbaka...

Först, grattis till lägenheten!

Sedan, jag förstår hur du känner det att sas bara få hjälp. Jag har själv väldigt svårt att be om hjälp men jag försöker vända på det. Jag hjälper gärna, speciellt när det gäller situationer liknande din utan att förvänta mig något tillbaka. Jag har blivit uppfostrad till det av min underbara far :love: och någonstans tror jag att det finns en balans mellan det man ger och det man får.

Lite flummigt kanske, sorry :D
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Tack!

Och jag förstår precis hur du menar. Man SKA hjälpa andra på alla sätt man kan! Och jag har jättesvårt att be om/ta emot hjälp... Bara att be medryttaren att ta Wille på tisdag när begravningen är tog emot, för jag vet att hon brukar ha svårt just på tisdagar. Men det är ju något jag måste jobba på med mig själv, speciellt om jag ska klara av att ha boendestöd sen.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag känner inte dig men du verkar vara en person som skulle ställa upp på stört om någon behövde! Jag tror att du förtjänar all hjälp och stöd du kan få! Men det finns bitar du måste kämpa med själv och det vore omänskligt om dom inte tog på dina krafter!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jättestort grattis!
ina_dance5.gif

Jag hoppar in och dansar i det här gänget.

SÅ glad för din skull!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Det är starkt att våga be om hjälp när man behöver den!
Det har jag själv fått lära mig dom senaste åren.
Alla behöver hjälp ibland.
Boendestöd är superbra. Vet några som har det och det hjälper dom mycket.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

+ MarieJ - Det handlar inte om styrka för min del, utan helt enkelt att man ska sätta andra i främsta rummet. Har alltid varit sån, och det kan ju faktiskt ha sin botten i att jag mobbades under hela skoltiden. Om man gjorde allt för andra så minskade glåporden. Sen återkom det så snart jag blev mitt vanliga adhd-jag, men det fanns stunder då jag var "fri".

Och jag hoppas att det blir bra med boendestöd. Men ffa så ska jag flytta in och packa upp och få ordning på en gång. Har fortfarande lådor ouppackade sen förra flytten... Jag började må illa två dagar efter inflytt och insåg då att jag var gravid :D (oplanerat) och illamåendet hängde kvar till v 19 så lådorna fick förbli ouppackade :p
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag brukar försöka tänka att allt jämnar ut sig i det stora hela. Man kanske inte kan ge tillbaka hjälp i samma mängd till exakt samma person, men man kanske hjälper någon annan. Eller så får de tillbaka hjälp från någon annan. Eller så får någon nära till dem hjälp av någon helt annan när det behövs. Var och en gör vad de kan, så blir det bra. Jag tror att de flesta som hjälper dig tycker att det är skönt att kunna hjälpa, för då känner man att man faktiskt gör något för att underlätta för dig. Man kan inte ta sorgen för dig, men man kan hjälpa till med annat.

och GRATTIS till lägenheten! :D :D :D
Får man fråga vad slutpriset blev? :o
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Tack för ännu ett perspektiv! Det hjälper lite i skuldkänslorna :)
1,845 slutade det på. Vi hade nog kunnat få den lite billigare för jag tror den andra hade sitt tak på 1,8, men vi ville vara säkra. Och det är ändå 100' mindre än slutpriset på den första lägenheten...!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ok men genom att ta emot hjälp har du möjlighet att sätta någon annan främst, din dotter!
Nej allvarligt, jag förstår vad du menar. MEN jag står fast vid att du tacksamt ska ta emot hjälpen för att själv klara möta dom största svårigheterna.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag har inte så mkt val annat än att ta emot hjälpen, och jag måste lära mig hantera den skuld jag känner. Jag får tänka att de också gör det för Alice skull!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag har inte så mkt val annat än att ta emot hjälpen, och jag måste lära mig hantera den skuld jag känner. Jag får tänka att de också gör det för Alice skull!

Fast nar man sjalv erbjuder att hjalpa till gor man det for sin egen skull ocksa. Det kanns bra att hjalpa nagon annan, det far hjalparen att kanna sig nyttig och som att den personen gor skillnad. Sa ... ta du emot hjalpen och "pay it forward" nar du har kommit pa fotter och traffar nagon som kan behova din hjalp i stallet.:)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! För några veckor sedan gick min - alldeles, alldeles för unga - mamma bort helt oväntat i en massiv hjärnblödning. Jag hade pratat...
2
Svar
20
· Visningar
2 969
Senast: Pipleksak
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 807
Senast: aiquen
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 085
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp