Den värsta mardrömmen...

Sv: Den värsta mardrömmen...

Åh, har läst och följt sedan mitt första inlägg i tråden... så fint att det är klart med boende för dig och Alice! :) Hon verkar vara en så himla cool liten tjej... men hon brås väl på mamma :) du är så himla stark - var bara inte för stark när det finns familj och vänner runt dig som kan hjälpa och stödja.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag har inte så mkt val annat än att ta emot hjälpen, och jag måste lära mig hantera den skuld jag känner. Jag får tänka att de också gör det för Alice skull!

Det är svårt att ta emot hjälp det vet jag men just nu så får du bara göra det. Det är bara så att vissa tider i livet så behöver man mer hjälp och det viktigaste för de runt omkring dig är att du tar emot den hjälpen de har att ge. De tycker inte att det är jobbigt att ge dig hjälpen för de vill ju hjälpa dig. De vill dig väl. Du har ingen som helst anledning att känna skuld för hade de inte velat hjälpa dig så skulle de inte ha hjälpt dig.

Jag tänker på er mycket och jag önskar så att jag hade kunnat stötta dig. Jag är glad att du har vänner och familj omkring dig som finns där för dig/er.

Kramar
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Det var väl ändå ett ganska rimligt pris känns det som!? Och helt klart bättre än den andra lägenheten! Hurra vad bra! :D
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Det var väl ändå ett ganska rimligt pris känns det som!?

Själv tappade jag andan lite där, en komma åtta för en lägenhet? :eek: Där jag bor får man en mindre gård med ladugård och stall plus betesmarker för den pengen. Men jag vet ju att det är andra priser i den delen av landet, så egentligen blir jag inte förvånad. Jag hoppas dottern hyr sitt boende och _inte_ får för sig att köpa en lägenhet när hon flyttar till Uppsala i höst! :nailbiting:

Men GRATTIS Ninnurur! :up: Jag tycker ni skulle fått lägenheten för länge sen! Jag tycker mäklaren skött affären som en skitstövel, du kunde fått den både tidigare och billigare!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag hoppas dottern hyr sitt boende och _inte_ får för sig att köpa en lägenhet när hon flyttar till Uppsala i höst!
Dels så är det i princip hopplöst att få en bostad att hyra i Uppsala om man inte kan tänka sig att hyra ett rum och bi inneboende.
Och dels så har det hittills alltid blivit vinst på lägenheter som man äger.
Så jag vet inte om det är det bästa rådet du kan ge.

Jag tycker mäklaren skött affären som en skitstövel, du kunde fått den både tidigare och billigare!

Hur menar du nu?
Mäklarens uppdrag är ju att få ut maximalt pris till säljaren.
Det är därför som man som säljare anlitar en mäklare.
Mäklaren får dessutom provision baserat på köpeskillingen.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Det är ett vettigt pris för Fålhagen. Allt är dyrt här. Grannens radhus med mest 60-talsstandard hade ju utgångspris på 4,9 och jag vet faktiskt inte vad det slutade på men mycket pengar är det...

honung - det var ju säljarna till lägenhet 1 som var de dumma, mäklaren var trevlig och skötte bara sitt jobb. Och så här i efterhand är lägenhet 2 som vi köpte bättre på flera sätt, ffa så är det en större förening och inte ett råttbo med bara 6 lägenheter :angel: Den lägenheten slutade på 1,95 tror jag.

Och om dottern vill plugga här - sätt henne i alla bostadsköer ASAP! Det finns en lista på kommunens hemsida, uppsala.se. Vi fick vår hyresrätt i ett bra område tack vare sambons 11 köår, och då var vi ändå inte först på listan utan hade tur att två andra tackade nej... :crazy:
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Min äldsta son fick visserligen ett studentrum i Ekeby efter 2 år i kö, så det går.
Men det är ju ingen riktig bostad och det är ganska så dyrt.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ja som student funkar det ju, men inte när man ska bilda familj. Tror inte bebisar är så uppskattat i studentkorridorerna ;) Men jag kommer se till att Alice står i kö så snart hon är gammal nog. Om hon vill plugga här och inte bo hemma så ska det gå att lösa typ.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ja man får köa från 16 år.
Det gäller att hänga på låset om man skall hinna få något innan man måste köpa.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jättegrattis till nya lägenheten. Hoppas du o lilltjejen ska trivas och må gott tillsammans. Och bada. :D
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Tack! Badandet får nog dotra stå för tills jag har gått ner ett gäng kg till :angel: Men jag ser fram emot att flytta in och skapa mig ett eget hem på nåt sätt :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag har inte så mkt val annat än att ta emot hjälpen, och jag måste lära mig hantera den skuld jag känner. Jag får tänka att de också gör det för Alice skull!

Men du - medmänsklighet är ingen affär. Man behöver inte få valuta för insatsen.

För mig sitter det glädje i att faktiskt kunna hjälpa. Kunna ställa upp.

När jag var sjuk sa jag till en vän att jag var så häpen över allt stöd som kom, alla människor som var så fina. Hon sa att det var för att det var deras tid att betala tillbaka.
Jag hade inte ens sett det som att jag hade varit extra hjälpsam eller omtänksam.

Jag är skapligt säker på att de som ställer upp för dig inte har en tanke på att kräva tillbaka!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Nej jag vet ju att de inte kräver nåt i gentjänst, men jag känner att de ska få det ändå. Man tar och ger och jag är en givare. Fixade nästan hela flytten till vår lägenhet själv, bar och hade mig, trots att jag var trött. Insåg ju en vecka senare att jag var gravid :angel:
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Men du - medmänsklighet är ingen affär. Man behöver inte få valuta för insatsen.

För mig sitter det glädje i att faktiskt kunna hjälpa. Kunna ställa upp.

När jag var sjuk sa jag till en vän att jag var så häpen över allt stöd som kom, alla människor som var så fina. Hon sa att det var för att det var deras tid att betala tillbaka.
Jag hade inte ens sett det som att jag hade varit extra hjälpsam eller omtänksam.

Jag är skapligt säker på att de som ställer upp för dig inte har en tanke på att kräva tillbaka!

Precis så är det. Jag har ju samma känsla nu när folk har hjälpt mig. Jag står i en enorm tacksamhetsskuld till många men jag hoppas kunna hjälpa andra när jag mår bättre själv.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

*kl*

Ninnurur. Lite flum en söndag lunch. Det kanske helt enkelt är dags i livet att du ska lära dig att ta emot utan att känna skuld. Vi har alla våra "läxor" vi ska lära oss. ;)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

KL

Man kan tänka på givandet och tagandet som en global rättvisa. Man kan kanske inte ge tillbaka till varje person som hjälpt en men de kommer troligtvis få hjälp av nån annan när den behöver hjälp. Och de som du har hjälpt kanske inte kan hjälpa tillbaka fast de vill, av olika anledningar. Tillslut blir det rättvist ändå liksom. :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Du om nån vet väl hur svårt jag har för det? Som när du åkte och mockade åt mig utan att säga nåt, jag höll ju på att smälla av :o

Ewa-Lena - Jag får hjälpa andra sen när jag kommit på fötter igen :)

*kl*
Idag har vi gjort ingenting igen. Det snöar och Alice hostar så vi har mest varit inne. Bäddade ner henne i vagnen och gick en promenad på en halvtimme, sen har jag legat på soffan och nu lagat mat. Och idag är jag faktiskt inte helt totalt slut! Trots migränkänningar :) Börjar till och med känna lite lust till att blogga igen, men det får nog vänta ännu lite till ändå tills jag har något roligare att skriva om ;)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Och om dottern vill plugga här - sätt henne i alla bostadsköer ASAP! Det finns en lista på kommunens hemsida, uppsala.se. Vi fick vår hyresrätt i ett bra område tack vare sambons 11 köår, och då var vi ändå inte först på listan utan hade tur att två andra tackade nej... :crazy:

Dotter kommer att plugga där, det är inte frågan om. Hennes utbildning flyttar till Uppsala till hösten, från annan ort. Hon har redan ett antal kö-är och dessutom fått dubbla köpoäng till vissa typer av boenden som jag förstår. Hon är själv inte minsta orolig för bostadsfrågan, vilket jag inte heller är då. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! För några veckor sedan gick min - alldeles, alldeles för unga - mamma bort helt oväntat i en massiv hjärnblödning. Jag hade pratat...
2
Svar
20
· Visningar
2 969
Senast: Pipleksak
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 807
Senast: aiquen
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 085
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp