Den värsta mardrömmen...

Sv: Den värsta mardrömmen...

Skönt! Grattis !

Hoppas att föreningen är bra och att ni blir godkända utan knussel :)

Trots att jag inte känner er så känns det liksom skönt i magen att veta att ni har ett bra och stabilt boende där ni förhoppningsvis kommer att trivas :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Kl
Vilken konstig ordning, först lägger man vinnande bud och så skriver man kontrakt och så kan man bli nekad av föreningen?
Var bara tvungen att undra.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Så är det alltid. Föreningen kan ju inte kolla upp alla budgivare. Jag vet att de bla gör kreditupplysning så jag hoppas att mina gamla anmärkningar inte ställer till problem. Men det borde gå eftersom jag äger minst andel.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Kl
Vilken konstig ordning, först lägger man vinnande bud och så skriver man kontrakt och så kan man bli nekad av föreningen?
Var bara tvungen att undra.

Så gör man alltid. Det är väldigt svårt att inte bli godkänd av föreningen. Det är tex om du bott där innan och har en skuld till föreningen . Om man har en betalningsförmåga att få lån till en bostad av en bank brukar det inte vara några problem att visa för föreningen att man kan betala månadsavgiften.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Det jag oroar mig för är ju som sagt att jag har gamla anmärkningar... Men jag kommer ju vara minoritetsägare och mina föräldrar som genomför köpet har ju god ekonomi så jag hoppas hoppas att det inte blir nåt strul!

*kl*
Hjälp vilken dag...! Först bilstrul på dagis, sen köpa sekretär till mig, lämna den hemma och åka och skriva kontraktet på lägenheten, lämna pappa hemma och åka till Gränby för att gå på banken och lite annat. Vidare till Ikea och köpte säng + en massa andra fyndvaror (rea är farligt :o) och på vägen hem så skulle vi bara titta in på Röda Korset när vi ändå åkte förbi. Där kom vi ut med ett soffbord, en Pippi-tavla och en pigtittare :D Nu är det bara hämtning på dagis kvar, sen ska jag landa i soffan tror jag! Trött är bara förnamnet ;)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Det jag oroar mig för är ju som sagt att jag har gamla anmärkningar... Men jag kommer ju vara minoritetsägare och mina föräldrar som genomför köpet har ju god ekonomi så jag hoppas hoppas att det inte blir nåt strul!

Då är det säkert inga problem. Jag har för mig att vi hade ett liknande fall när jag satt i styrelsen för mitt förra boende och iom att majoritetsägaren har god ekonomi så godkändes det direkt. Lycka till med ditt nya boende :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag hoppas ju verkligen det! Och om fakturan för hyran kan ställas på mig så får jag nog bostadsbidrag också :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Hjälp vilken dag...! Först bilstrul på dagis, sen köpa sekretär till mig, lämna den hemma och åka och skriva kontraktet på lägenheten, lämna pappa hemma och åka till Gränby för att gå på banken och lite annat. Vidare till Ikea och köpte säng + en massa andra fyndvaror (rea är farligt :o) och på vägen hem så skulle vi bara titta in på Röda Korset när vi ändå åkte förbi. Där kom vi ut med ett soffbord, en Pippi-tavla och en pigtittare :D Nu är det bara hämtning på dagis kvar, sen ska jag landa i soffan tror jag! Trött är bara förnamnet ;)

Du har då verkligen fått saker gjorda idag du :)

Men det måste vara skönt att lägenheten är klar och kunnat börja köpa saker till den så det blir precis som du vill ha det.
Låter som att du har gjort en himla massa fynd idag :d

Du kommer nog sova gott inatt :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag kommer sova som en klubbad säl för halvvägs hem från dagis la bilen av helt. Står längs gamla en genom stan med varningsblinkers på och väntar på mamma... såklart med Alice i bilen.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Men åhhhh!!

Jäkla bilskrälle! Varför ska den bråka just nu för?
Kunde den inte göra det någon annan dag...
Vad är det för fel på bilen?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! För några veckor sedan gick min - alldeles, alldeles för unga - mamma bort helt oväntat i en massiv hjärnblödning. Jag hade pratat...
2
Svar
20
· Visningar
2 969
Senast: Pipleksak
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 807
Senast: aiquen
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 085
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp