Den värsta mardrömmen...

Sv: Den värsta mardrömmen...

(Parentes, men visst finns det en hel del såna kyrkogårdar/begravningsplatser. Kruxet brukar vara att det är anlagd mark från början, så man får helt enkelt anlägga "natur" om man inte har naturmark avgränsande. Men det är i tiden och jag tror det kommer bli vanligare i takt med att folk vågar välja något annorlunda)

TS: Tjoho vad kul med lägenheten!!!:bump:

Aha! Men vad bra :) Jag har aldrig hört talas om det tidigare. Hoppas att de släpper på bestämmelserna så att det kan få bli liknande på alla begravningsplatser för jag tror att det är viktigt att det finns olika alternativ.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag säger detsamma!

TinyWiny - nu ska det nog mycket till för att det ska skita sig, men jag lovar att uppdatera så fort det är klart så du kan släppa tummarna ;)

Det får vi ju verkligen hoppas att inget går snett den här gången. Ja gör gärna det :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ja det är mkt för Alice skull så att hon har någon fysisk plats att gå till och "prata" med pappa om hon vill det i framtiden. Och hela området där är fint. Det är en stor kyrkogård med gravar, minneslund och så den här naturgravplatsen. Det finns två kapell och en utekyrka som är som en "kopia" av domkyrkan. Området används frekvent av motionärer och inbjuder till promenader. Det känns bra att vara där helt enkelt, och det är ju väldigt viktigt :)
Kramar

*kl*
Mamma pratade med mäklaren för en stund sen. Hon försöker få tag på budgivare 3 för att få ett definitivt svar, men säljarna har sagt att de accepterar vårt bud (!) Så mamma var noga med att trycka på om att vi vill skriva kontrakt ASAP! :crazy: Gah vad det här är jobbigt! :D

Edit - Nu står det på mäklarens sida att 3an har stannat!!!!!!!! :o :crazy:
http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?ObjektID=957505

Det är fint och rogivande på något sätt tycker. :o När en kompis (som inte bor i stan) skulle möta upp mig, övertalade jag att vi skulle gå förbi vattentrappan i bortre delen för det verkade mycket trevligare att gå förbi där än att ta bussen hem, just för att det är så rogivande med porlande vatten och lite vilda blommor som klöver o maskrosor. Hon tyckte det var fint också. (:D gillar förövrigt hennes teknik för att vara säker på att hitta hem till rätt hållplats hos mig när hon hälsade på, hon tog ett foto på hållplatsskylten så hon inte skulle glömma vad hållplatsen heter)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag tror nog att det här ska gå. Säljarna är angelägna om att få det avklarat innan de åker på långsemester om ett par veckor så.

Ikväll vid nattningen försökte Alice krångla och ha sig så då sa jag åt henne att lägga sig och lyssna och så berättade jag att vi ska åka och köpa den lägenheten imorgon så att vi kan bo där. Vad ungen svarar? "Då ska jag bada där!" :D Gullungen :love: Hon hatar nämligen att duscha och saknar sitt badkar ;) Hennes säng ska också med, det var viktigt, men den måste inte stå bredvid min längre tydligen ;) Vi får väl testa och se!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag tror nog att det här ska gå. Säljarna är angelägna om att få det avklarat innan de åker på långsemester om ett par veckor så.

Ikväll vid nattningen försökte Alice krångla och ha sig så då sa jag åt henne att lägga sig och lyssna och så berättade jag att vi ska åka och köpa den lägenheten imorgon så att vi kan bo där. Vad ungen svarar? "Då ska jag bada där!" :D Gullungen :love: Hon hatar nämligen att duscha och saknar sitt badkar ;) Hennes säng ska också med, det var viktigt, men den måste inte stå bredvid min längre tydligen ;) Vi får väl testa och se!

Söta lilla Alice! :love:

Jag följer er och håller tummarna hårt för att Alice ska få bada i badkaret! ;)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Hon är för rolig med sina kommentarer :D Här om dagen frågade morfar om hon skulle med upp och duscha med honom och får ett väldigt bestämt svar: "Nej, för jag blir rädd och skriker!" :angel: Senare samma dag sa hon nåt mer (som de inte minns) men morfar reagerade med ett "ska en treåring kunna säga sådär?" :D
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ja jag tänkte nog nåt sånt. Måste skaffa garderob till sovrummet också, de garderober som finns i hallen räcker inte till oss. Lär nog möblera både hit och dit sen ;)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag förstår henne!!!

Saknar fortfarande badkaret efter sju år..... Får ni lägenheten ska jag banne mig fira med att sätta in ett nytt!! :D

Förresten lät gravplatsen och stenen helt perfekta!!!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Nattliga funderingar:
Kan man på någotvis få klockan att snabba på lite? :nailbiting: mina tummar börjar snart krampa och jag vill höra att bläcket är satt på kontraktet!!
Hoppas hoppas hoppas!!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag lär ju inte få veta något förens sent ikväll.:nailbiting:
Jag lär somna innan kontraktets påskrivning annonseras här o loggar sen knappast in före 23.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag har också följt din tråd och förfärats över din och Alice sorg. Lika mycket hoppas jag att allt ska gå vägen med lägenheten så ni kan få landa, bo in er och finna den trygghet ni så väl behöver.

Jag är så imponerad över dig, din handlingskraft och förmågan att tänka klart. Din familj verkar verkligen toppen, vilken lycka i eländet. :love:
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

KL.
Håller tummarna! Men allt annat än att köpet går i lås vore orättvist!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Aha! Men vad bra :) Jag har aldrig hört talas om det tidigare. Hoppas att de släpper på bestämmelserna så att det kan få bli liknande på alla begravningsplatser för jag tror att det är viktigt att det finns olika alternativ.

Jag fick veta igår att den här gravplatsen ligger på gammal betesmark, vilket också syns på naturen :)

*kl*
Körde till dagis och lämnade Alice men bilen vill inte köra hem igen så nu väntar jag på mamma. Suck! Alltid är det nåt som ska jävlas ;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! För några veckor sedan gick min - alldeles, alldeles för unga - mamma bort helt oväntat i en massiv hjärnblödning. Jag hade pratat...
2
Svar
20
· Visningar
2 969
Senast: Pipleksak
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 807
Senast: aiquen
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 085
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp