Den värsta mardrömmen...

Sv: Den värsta mardrömmen...

*KL* Jag tänker också på er idag. Hoppas att det blir en fin och någonstans trösterik minnesstund, och att ni både vågar släppa fram sorgen men också glädjas åt det roliga och fina ni haft. Stor kram!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Stor stor kram till er båda. Hoppas begravningen blev så som ni önskade.
Mina tankar är hos er idag.

Å nu fällde jag en tår för er :(
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

*kl*
Tack för all omtanke! Dagen har minst sagt varit omtumlande, och jag är lättad nu när det är över. Men ceremonin blev jättefin, alldeles lagom liksom. Och hans föräldrar stal inte showen utan det blev helt rätt med att folk gick runt kistan och sen via mig och Alice för att visa sin respekt. Alice stal showen ibland ;) Speciellt när hon ställde sig i mitt knä och torkade mina tårar <3 Sen viskade hon till mig att hon ville ha hamburgare :D

Minnesstunden blev också bra. Mingel och tårta och framförallt så mycket kärlek! Jag hade allas era ord bakom mig och Birdie-familjen var där och höll mig uppe på nåt sätt. Min familj tog hand om Alice och allt det praktiska så att jag kunde gå runt bland alla som värdinna. När det bara var de närmaste vännerna kvar satte jag mig ner och insåg hur trött jag var...

Nu på kvällen har vi fått i oss mat och sen åkt en sväng till kapellet igen för att titta på blommorna och ta hem de hjärtan som var mitt och Alice. Resten blir rådjurssnacks :love: Det var otroligt mycket blommor, till och med våra grannar och hans gamla lärare hade skickat blommor. Jag kommer ju få en lista sen av begravningsbyrån + att en av mina vänner som är fotograf var där och tog bilder både före, under och efter.

Det känns bra att ha det här gjort nu, det var ett stort och viktigt steg i sorgearbetet. Imorgon har jag inga måsten kvar, inga telefonsamtal som måste göras innan nåt och så, jag har lite att ringa men ingen panik utan jag ska bara vara och åka till stallet och pussa på den finaste mulen som finns! <3
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Låter som ni haft en fin dag trots allt :)

Haha, hamburgare :D Gullig hon är!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

*kl*
Fick ett smakprov av bilderna mailade till mig och delar dem gärna med er. Ni fanns med mig allihop idag!

0

Hjärtana är sammanlänkade med murgröna.

0


0


0


Alla bilder är © www.elinstahre.se
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Vad skönt att ceremonin blev fin. Ni har verkligen funnits i mina tankar hela dagen idag och jag hoppas att den här dagen kan ta dig/er en bit på vägen i sorgen. Jag känner ofta att begravningen behövs för att jag ska kunna gå vidare och kanske är det så för dig också?

Lilla Alice verkar vara en så underbar liten tjej och det skär i mig att hon kommer tvingas växa upp utan sin pappa även om jag vet att du kommer klara detta suveränt ändå så är det ju någon som saknas. Ändå är jag så glad för din skull att du har henne. Att glädjas och förundras över, ha glädjen att få följa men också för att tvingas komma tillbaka till vardagen när sorgen blir för svår och intensiv. Men framförallt för att du för alltid kommer ha ett underbart minne utav honom. Han kommer fortsätta leva igenom henne och genom era minnen.

Jag är verkligen så fruktansvärt ledsen för eran skull att ni ska behöva gå igenom det här och du ska veta att finns det något överhuvudtaget som jag kan hjälpa eller stötta dig med så finns jag ett pm bort.

Många varma kramar.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Bilderna fungerar inte...kanske står "http://" med två gånger (så har det varit för mig, glömt att ta bort det som står i fältet innan)?
Vilken fin dag ni verkar ha haft ändå :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Alice är helt fantastisk på så många sätt! Och det är tragiskt att hennes pappa inte kommer kunna vara med henne i livet, men det finns så många som kommer hjälpa till att bevara hans minne!
Hjärtat känns faktiskt lite lättare nu, ert stöd betyder så enormt mycket för mig <3

whwycd - konstigt, jag ser dem. Är det någon mer som har problem?
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jättevackert.
Får tårar i ögonen då jag vet att vi pga sjukdom kommer begrava en mycket nära anhörig inom ett år :(
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! För några veckor sedan gick min - alldeles, alldeles för unga - mamma bort helt oväntat i en massiv hjärnblödning. Jag hade pratat...
2
Svar
20
· Visningar
2 967
Senast: Pipleksak
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 807
Senast: aiquen
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 085
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp