Den värsta mardrömmen...

Sv: Den värsta mardrömmen...

Jo jag tänkte boka ett möte med företaget efter nyår nån gång och gå igenom allt där. Angående allt annat så är det ju det där med att vi inte var registrerade partners någonstans så det kan bli svårt att hävda mig som förmånstagare... Men vi har nog hittat alla papper nu och tyvärr så är det inte speciellt mkt från det senaste året utan där hade han nog det mesta elektroniskt. Frågan är ju om/hur man får fatt i det. Liksom, hans stationära dator står på hemma och jag kommer inte ens in i den...
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Det jag undrar över är mer var motivet att undvika kommer från. Jag kan inte tänka mig en bättre förvaltare än mina barns mamma när det gäller att ta hand om mina barns intressen på bästa sätt.

Hade min make varit far till mina barn, hade det aldrig funnits något att undvika......
Barnens biologiska far däremot, litar jag inte på för fem öre.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Har du inte rätt till ett personligt ombud som kan hjälpa dig tror du?
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Hade min make varit far till mina barn, hade det aldrig funnits något att undvika......
Barnens biologiska far däremot, litar jag inte på för fem öre.

Ok, då förstår jag helt resonemanget. Att man aktivt vill undvika någon man inte litar på - läste det mer som att man generellt skulle undvika att kvarvarande förälder skulle förvalta barnens ekonomi.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Begravningsbyrån/bouppteckningsmannen kan få fullmakt att utreda om det finns livförsäkringar. Det har vi utnyttjat senast för några år sedan, då jag inte orkade göra jobbet själv.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Kolla med kommunen? tror det finns på föreningen attentions hemsida, information alltså. Med tanke på situationen och adhd borde det väl vara möjligr? kan hjälpa dig med tex. myndighetskontakter.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Att få dig som förmånstagare är nog svårt men A borde inte vara några som helst problem.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Nu har jag inte följt tråden slaviskt.Men vad jag förstår så måste du ha rätt till omställningspension i tolv månader- vet du om det?
http://secure.pensionsmyndigheten.se/OmstallningspensionOchGarantipension.html
Ninnurur, har du sett detta? OM inte, kolla en gång till! Där står nämligen så här: (min fetmarkering)
Även sambor kan få omställningspension
Har din sambo avlidit kan du räknas som efterlevande make eller maka om ni:

•har eller har haft barn tillsammans
•väntade gemensamt barn vid dödsfallet
•tidigare har varit gifta eller registrerade partner.
Så, här har du nog din inkomst tryggad ett antal år framöver. :) (till den månad barnet fyller 12 år)
Detta är tänkt att i någon mån ersätta den del av försörjningen som din sambo skulle stått för.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Liksom, hans stationära dator står på hemma och jag kommer inte ens in i den...

Om du vill stänga av den håll in strömknappen till den stänger av sig. Om det mot förmodan inte fungerar dra ur kontakten för att få den att stänga av sig.

Behöver du komma åt filerna som finns på hans konto i datorn (bilder etc.)?
Det ett par sätt det borde gå att lösa det på tyvärr klarar inte jag det men jag vet minst en som nog kan :).

Hoppas det ekonomiska ordnar sig på bästa sätt, och jag håller timmar och tår för att ni får lägenheten.
Kram!!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

*kl*
Jag svarar er alla lite mer sen när dottern sover, ville bara uppdatera och säga att de inte vill hyra ut lägenheten utan har bestämt sig för att sälja... :( Så nu hoppas jag verkligen att mina föräldrar kan köpa lägenheten och hyra ut den till mig!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ninnurur, har du sett detta? OM inte, kolla en gång till! Där står nämligen så här: (min fetmarkering)

Så, här har du nog din inkomst tryggad ett antal år framöver. :) (till den månad barnet fyller 12 år)
Detta är tänkt att i någon mån ersätta den del av försörjningen som din sambo skulle stått för.

Tack vare det här så kan jag jobba halvtid istället för heltid, inkomstmässigt ihop med min lön och barnpension och sånt så ligger jag på 15 000 kr per månad ca. Men jag jobbar bara 4 timmar. Detta har jag haft sedan september 2005 och har det till september 2015. Sedan behöver jag slava heltid.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Så tråkigt med lägenheten :(
Hoppas det ska lösa sig till det bästa för er!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Begravningsbyrån/bouppteckningsmannen kan få fullmakt att utreda om det finns livförsäkringar. Det har vi utnyttjat senast för några år sedan, då jag inte orkade göra jobbet själv.

Försäkringen har vi redan koll på. Jag visste att det var Trygg Hansa eftersom vi hade ett möte med dem när dottern föddes.

Kolla med kommunen? tror det finns på föreningen attentions hemsida, information alltså. Med tanke på situationen och adhd borde det väl vara möjligr? kan hjälpa dig med tex. myndighetskontakter.

Här i stan har det precis öppnat ett NPF-forum, Närvårdsteamet, som är ett samarbete mellan kommun och landsting. Jag ska kontakta dem så snart som möjligt. Vill få boendestöd sen också.
http://vb.uppsala.se/sv/webb/socialpsykiatriochberoende/Sida-2/Narvardsteamet-NPF/

Om du vill stänga av den håll in strömknappen till den stänger av sig. Om det mot förmodan inte fungerar dra ur kontakten för att få den att stänga av sig.

Behöver du komma åt filerna som finns på hans konto i datorn (bilder etc.)?
Det ett par sätt det borde gå att lösa det på tyvärr klarar inte jag det men jag vet minst en som nog kan :).

Hoppas det ekonomiska ordnar sig på bästa sätt, och jag håller timmar och tår för att ni får lägenheten.
Kram!!

Jo, visst går det att stänga av så, men om det underlättar för de som ska in och rota att datorn är på så vill jag inte det. Det är ju inte bara hans hårddisk som det finns saker på, vet att han har minst två servrar utplacerade i sthlm... Min dator försöker t.ex. spara en backup av hårddisken automatiskt varje kväll. Men jag har ett gäng Birdie-killar som bara väntar på att jag ska säga till så ska de börja rota i det digitala. Det krångliga är att vår lägenhet är oerhört sammankopplad med svärföräldrarnas hus så det är nog lite att nysta i...
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ja jättetråkigt att de inte ville hyra ut, samtidigt förstår jag om de nu redan bestämt sig. Jag får bara hoppas att mina systrar inte sätter sig emot att mina föräldrar köper lägenheten och hyr ut den åt mig. Men det tror jag ändå inte att de gör...

*kl*
Var tvungen att ta den här bilden från hitta.se. Den är tagen från mamma och pappas garageuppfart. Lägenheten är den uppe på gaveln. Underbart läge!!
phpm6yzzx.png
 
Senast ändrad:
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ja vi såg det, det var ju toppenbra! :) Och innan dess ska jag väl ha lyckats skaffa jobb tycker jag ;)

Har ju sån "lyx" också i och med min diagnos att jag kan få jobba 75% på en 100%-tjänst och ha full lön.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! För några veckor sedan gick min - alldeles, alldeles för unga - mamma bort helt oväntat i en massiv hjärnblödning. Jag hade pratat...
2
Svar
20
· Visningar
2 967
Senast: Pipleksak
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 807
Senast: aiquen
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 085
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp