Den värsta mardrömmen...

Sv: Den värsta mardrömmen...

Vid lönebidrag är det arbetsgivaren som får bidrag till din lön men det betyder inte att man får lön på 100% och jobba 75%. Jag kan iaf inte hitta någon sån info, tror du missförstått det där...
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Nej, jag har inte missförstått. Staten går in och täcker upp resten av lönen så det inte kostar arbetsgivaren mer.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Det TS skriver stämmer. Jag har själv en funktionshinderkod hos AF.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ja jättetråkigt att de inte ville hyra ut, samtidigt förstår jag om de nu redan bestämt sig. Jag får bara hoppas att mina systrar inte sätter sig emot att mina föräldrar köper lägenheten och hyr ut den åt mig. Men det tror jag ändå inte att de gör...

*kl*
Var tvungen att ta den här bilden från hitta.se. Den är tagen från mamma och pappas garageuppfart. Lägenheten är den uppe på gaveln. Underbart läge!!
phpm6yzzx.png

Åh vad fint det ser ut :) Hoppas verkligen att dina föräldrar kan köpa den lägenheten åt dig för det tror jag absolut hade blivit jättebra för er allihop :)

Jag hoppas också att du kan få ut såpass mycket i barnpension, omställningspension och ev. andra förmåner som kan finnas så att det ordnar sig med det ekonomiska också.

Vad bra att du ska söka boendestöd. Det kan nog vara skönt att ha det. Iallafall nu i början.

Kramar
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ja jättetråkigt att de inte ville hyra ut, samtidigt förstår jag om de nu redan bestämt sig. Jag får bara hoppas att mina systrar inte sätter sig emot att mina föräldrar köper lägenheten och hyr ut den åt mig. Men det tror jag ändå inte att de gör...

*kl*
Var tvungen att ta den här bilden från hitta.se. Den är tagen från mamma och pappas garageuppfart. Lägenheten är den uppe på gaveln. Underbart läge!!
phpm6yzzx.png

Åh, den där gatan älskade jag när jag bodde i stan.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Bara följt i det tysta men hoppas verkligen dina föräldrar kan köpa lägenheten och hyra ut den till dig. Nära och bra liksom :) A är lyckligt lottad som har dig som mamma, aldrig "mött" någon som varit med om något så pass tråkigt men som ändå kan planera vad som ska ske näst. Du är banne mig en förebild!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Om dina syskon skulle sätta sig på tvären så kommer jag och Edwind och spänner ögonen i de :mad:
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

:bow:


Ninnurur - kontakta personligt ombud och hör dig för (www.personligtombud.se) de kan kolla upp olika saker som kan vara bra att veta; bidrag & rättigheter, hjälpa till med ansökningar/blanketter, följa med på möten o.s.v.
Det kostar ingenting och det är du som styr uppdragen.
Dessutom tror jag att det finns hjälp till juridisk hjälp genom vård och bildning (www.sober.uppsala.se) om sådant behövs.

Jag är för övrigt grymt imponerad av dig och A! :bow:
Hoppas innerligt att ni får lägenheten också.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Visst ser det mysigt ut? I trädgården finns det ett Transparant Blanche-träd som hör till varje lägenhet :)

athena - har du bott här? :) Mina föräldrar bor i den rosa villan med lusthus i trädgården. Det är där jag är uppvuxen också :)

astronaut - tack vännen <3

lill-sis - nu tror jag inte att det kommer vara några problem (och vi ska nog inte riskera Edwind mot syrrans två rottisar ;)) men er omtanke värmer <3

whwycd - Vård och bildning har jag koll på men personligt ombud ska jag kolla upp. Jag har ju iofs mamma som jag litar på till 110%, men det kan ju vara skönt för henne att få slippa ibland.

Tack för all pepp! :bow:
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

athena - har du bott här? :) Mina föräldrar bor i den rosa villan med lusthus i trädgården. Det är där jag är uppvuxen också :)

Jag var pluggade i Uppsala (var på Geologen plus att jag häckade omkring Paleontologen, BMC, gamla Kemikum och Ångströms) och dåvarande pojkvännen bodde på Norrlandsgårdarna. Stolt medlem av Uplands fortfarande :p Jag bodde först i G(sk)ottsunda när jag gick på Ultuna och sedan på Sernanders väg i Flogsta.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Aha! :) Uplands var sambon också medlem på, vet du förresten om man måste kontakta dem med info eller om det bara rinner ut i sanden? Gottsunda förstår jag att du inte ville bo kvar i, men Flogsta är ju helt ok. Nu har de ju dessutom byggt om vägen där så att det är trefiligt till tvåfiligt och köerna har minskats drastiskt. Det är jätteskönt! Alice farmor och farfar bor i Herrhagen så vi kör ju där ganska ofta. Själv pluggade jag ju på SLU, men aldrig i Uppsala (hippologen) :D


*kl*
Väntar på kontakt från svärfar om det blir bårvisning idag. Tror jag trotsar regnet och åker till stallet en sväng så länge...
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Nu måste jag bli irriterad igen. Svärfar ringde, det blir ingen visning idag, troligen tidigast i januari efter obduktion. Varför? Jo, toffeln till jourläkare som kom till lägenheten har gjort helt fel. Han ringde inte polisen så de kom inte dit, vilket alltid ska göras vid dödsfall i hemmet. Så nu måste ärendet gå via polisen och rättsmedicin och sånt innan kroppen kan släppas. Suck! :mad:
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Vad tröttsamt :mad: är man jourläkare ska rutinerna sitta i förlängda märgen, det är så viktigt att det inte blir fel i en sådan här situation! Polisen var säkert imponerad av läkaren... not! :meh:
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

(Han har med sig sin flock, en schäfer och en kamphundskorsning i storlek som en rottweilertik). :D
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Oerhört tröttsamt! Svärfar är brandman och var inte heller imponerad direkt. Men det var nån son till nån kompis som skulle höra av sig senare idag. Svärfar har kontakter :D

lill-sis - Då så ;) Men mäklaren är i Frankrike så vi kan inte få visning förrän efter nyår...
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

(Han har med sig sin flock, en schäfer och en kamphundskorsning i storlek som en rottweilertik). :D

Å vi kan sluta upp med ett gäng bistra Schnauzrar i olika storlekar vid behov!
Karizma om någon kan ge onda ögon och morra så motståndarna kissar på sig :D
Allt för att TS ska få sin lägenhet!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! För några veckor sedan gick min - alldeles, alldeles för unga - mamma bort helt oväntat i en massiv hjärnblödning. Jag hade pratat...
2
Svar
20
· Visningar
2 967
Senast: Pipleksak
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 807
Senast: aiquen
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 085
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp