Den värsta mardrömmen...

Sv: Den värsta mardrömmen...

Funkar inte det kanske det funkar med en 8-månaders malteser? (han är totalt ouppfostrad, men ack så charmig! Och älskar att nafsa en i tårna :rofl: )

Ninnurur - men va? Vilket pulver! :eek: Så oerhört klantigt! :crazy:
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Här är ännu en som läst men som inte vet vad jag ska skriva. Jag beklagar verkligen! Det känns så futtigt att skriva bara. Jag är också helt enormt imponerad av att du klarar att vara så rationell och tänka på framtiden. Fantastiskt!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

*kl*
Tack för all hunduppbackning, men jag tror nog inte att Mini och Vilda (ja, rottisarna heter så :D) blir så farliga tillslut ;)

Jag vill förresten säga till alla som skriver att det värmer massor och jag vill att ni ska veta det, även om jag inte svarar alla enskilt. :bow: :love:

Jag tvingade ut hästen (som hatar regn) på utetur i regnet. Grät i kapp med regndropparna och galopperade i full fart upp för backarna. Oerhört skönt för både kropp och själ! Sen har jag tillbringat resten av dagen i telefon med först FK och sen försäkringsbolaget. För första gången slutar jag klaga på den överflödiga olycksfallsförsäkring som sambon tecknade åt mig eftersom jag genom den får samtalshjälp, 10 ggr med psykolog. Hjulen är i rullning där och jag väntar på lämplig tid. Kommer också ta hjälp till dottern där sen.

Men oj så trött jag blev av att prata...! Trots oerhört sympatiska handläggare överallt. Mina föräldrar ska ha gäster ikväll så Alice och jag ska snart äta middag och sen huserar vi på övervåningen resten av kvällen och bara myser :love:

Förresten så mailade mäklaren från Frankrike och sa att hon kan visa lghten så snart hon är hemma igen :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Även för oss "utan diagnos" så tar sådana jobbiga samtal fruktansvärt på psyket och rätt många hade inte pallat att tag i saker på det viset i den takten som du gör! :bow: :love:

Det har ju bara gått en vecka!!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag har ju mamma som gör allt grundjobb och säger åt mig vad jag ska ringa och säga ;)

En vecka ja... Det känns fortfarande helt overkligt. Men så här lång tid har det inte gått utan att vi pratat med varann sen vi började dejta på riktigt för 5½ år sen. Det skulle varit vår femte jul tillsammans... Vi hade så mycket kvar att göra tillsammans ju! :(
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Du får planera och göra det med A istället (erhm kanske inte allt).

Jag förstår att du känner dig lurad på framtiden :(
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Du är verkligen helt fantastisk! Vilken oerhörd styrka, och vilket mod du har!
Jag hoppas även att du hittar andningspauser i allt som händer omkring dig, för det är minst lika viktigt :)
 
Senast ändrad:
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ja utan Alice och hästen hade jag inte alls stått upp såpass rakryggad som jag gör idag. Jag hade tre stora kärlekar i livet, nu finns bara två kvar och jag måste ta vara på dem allt vad jag kan. Speciellt hästen med tanke på att han är född 1990...

Nu ligger vi i sängen, tittar på Bolibompa och äter popcorn. För det får man faktiskt ibland! ;)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ibland är det, det enda rätta :)

Jag hoppas det löser sig så ni kan få lägenheten, ser ju jättefint ut.
Gallopturerna lät riktigt sköna :) finns ingen bättre terapi än det.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Beklagar sorgen!

Har läst igenom hela tråden och har grinat nästan hela tiden. Du är en fantastiskt stark människa, Ninnurur.

Vill bara kommentera nedanstående. Det kan finnas fler försäkringar så ta hjälp att hitta dom. När min mamma dog hittades två olika livförsäkringar som faktiskt gjorde att jag och min bror fick lite pengar istället för att dödsboet skulle försättas i konkurs.

Försäkringen har vi redan koll på. Jag visste att det var Trygg Hansa eftersom vi hade ett möte med dem när dottern föddes.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Instämmer med Sleepy, hästar är bra terapi :) allt gott till dig och din dotter (och ja, Bolibompa och popcorn funkar det också).

Ska nog leta upp en häst för egen del så jag kan få lukta lite häst :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Vill bara kommentera nedanstående. Det kan finnas fler försäkringar så ta hjälp att hitta dom. När min mamma dog hittades två olika livförsäkringar som faktiskt gjorde att jag och min bror fick lite pengar istället för att dödsboet skulle försättas i konkurs.

Jag håller med här, jag har jobbat en del med bouppteckningar för några år sen och det var ofta vi hittade okända försäkringar (d.v.s. de var okända för de anhöriga). Det kan t.ex. vara försäkringar genom facket, arbetsgivare, tidigare arbetsgivare och andra saker.

Pensionsmyndigheten har jättebra information om vilka ekonomiska stöd de efterlevande kan få, t.ex. barnpension i det här fallet.

Återigen beklagar sorgen.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Han har bara haft en enda anställning och det finns troligen ingen försäkring därigenom. Den försäkring jag visste om har han haft sen han var barn och så länge vi varit tillsammans så har han inte tecknat någon ny. Men vi får väl se vad bouppteckningen säger sen, ska till begravningsbyrån på måndag.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Nu vid nattningen ikväll så frågade dottern för första gången efter pappa... Det är inte rätt att jag ska behöva förklara för henne att han inte kan komma... Sen ville hon ha sin säng, så då fick jag förklara att den får hon sova i när vi flyttat till en ny lägenhet. Blä :(

Men, vi gav oss ut i reaträngseln idag och införskaffade en ny telefon till mig så att jag är i kontakt med omvärlden igen. Fast jag blev lite matt av allt folk så jag stoppade dottern i vagnen och gick hem 3 km. Jobbigt men skönt! Löjligt att det ska vara jobbigt, för två veckor sen gick jag 5 km i betydligt högre tempo utan att bli hälften så trött...
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Har nu läst igenom hela tråden. Fruktansvärt ofattbart, vilken mardröm!! Beklagar verkligen!! Jag måste dock säga att jag tycker du verkar fantastiskt stark! Jag tänker på dig och hoppas att allt löser sig på bästa sättet för dig och din dotter! ♥
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! För några veckor sedan gick min - alldeles, alldeles för unga - mamma bort helt oväntat i en massiv hjärnblödning. Jag hade pratat...
2
Svar
20
· Visningar
2 967
Senast: Pipleksak
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 807
Senast: aiquen
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 085
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp