Den värsta mardrömmen...

Sv: Den värsta mardrömmen...

Lilla tjejen :(
Det är inte lätt och du gör ditt bästa. Förstår att du inte vet vad du ska säga.

Hittade du något mer roligt än telefonen?
Har också varit ute men det är så mycket folk så jag orkade knappt med det. Folk är som galna!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Orkade inte titta efter nåt annat ens! Det var ju folk överallt! Jag gick mellan affärerna och kom fram lika fort som mamma med bil.

Det märks att Alice har börjat fundera och bearbeta mer nu. Igår frågade hon mig om var den svarta katten är, och den kissen fick vi ta bort i våras så han har ju inte funnits på länge... Jag har fått tips om att begravningsbyrån kan ha bra barnböcker om döden så jag tänkte titta efter det på måndag när vi ska dit!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Det låter bra med böcker. Dom brukar kunna nå fram på ett sätt som man kanske själv inte kan.
Inte för att det är samma sak men jag köpte en bok om bolibompadraken som skulle till tandläkaren till tösen som skulle dit för första gången och var lite nervös för det. Vi läste boken och draken var ju inte rädd. Så det gick bra hos tandläkaren.

Hur är det med dig? Får du sova ordentligt och får du i dig någon mat?
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Nu måste jag bli irriterad igen. Svärfar ringde, det blir ingen visning idag, troligen tidigast i januari efter obduktion. Varför? Jo, toffeln till jourläkare som kom till lägenheten har gjort helt fel. Han ringde inte polisen så de kom inte dit, vilket alltid ska göras vid dödsfall i hemmet. Så nu måste ärendet gå via polisen och rättsmedicin och sånt innan kroppen kan släppas. Suck! :mad:

Märkligt, det kom ingen polis hem när jag hittade min pappa död.

För övrigt skickar jag en kram även om jag är okänd för dig. Så ohygglig upplevelse.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Alice älskar böcker och läser massor så jag tror att det kan bli bra för henne.

Jodå, jag sover och äter. Fick Propavan utskrivet av underbara vännen :love: och gällande maten så tar jag till shakes om jag absolut inte har aptit alls, annars struntar jag i dieten och äter det jag är sugen på, även om det kanske inte är tillräckligt i mängd. Men det är mat iaf! Apropå det så gjorde pappa friterade bläckfiskringa till förrätt ikväll, och det smaskade Alice i sig massor av! :D
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Fanns det någon bakomliggande sjukdom hos din far? Om det är så så kanske inte polisen måste komma, men som i vårt fall där sambon endast var förkyld så ska nog brott kunna strykas. Eller självmord.

Och tack för omtanken! <3
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Hon blir tre i mars, men oerhört reflekterande och tänkande. Herr Muffin har jag hört talas om också.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Nu vid nattningen ikväll så frågade dottern för första gången efter pappa... Det är inte rätt att jag ska behöva förklara för henne att han inte kan komma... Sen ville hon ha sin säng, så då fick jag förklara att den får hon sova i när vi flyttat till en ny lägenhet. Blä :(

Men, vi gav oss ut i reaträngseln idag och införskaffade en ny telefon till mig så att jag är i kontakt med omvärlden igen. Fast jag blev lite matt av allt folk så jag stoppade dottern i vagnen och gick hem 3 km. Jobbigt men skönt! Löjligt att det ska vara jobbigt, för två veckor sen gick jag 5 km i betydligt högre tempo utan att bli hälften så trött...

Fy så jobbigt det måste vara för dig.
Inte nog med din egen sorg och elände, du ska försöka förklara och ta hand om A också.
Kan ju inte vara lätt att förstå när man är så liten som hon :(

Jag hoppas verkligen ni får bra hjälp båda två framöver så ni ska kunna gå vidare.

Det är väl inte konstigt alls att det var jobbigt att gå hem?
Du måste ju vara helt fysiskt och psykiskt utmattad nu av allt?
Jag hade nog inte kunnat ta mig upp ur sängen än om jag råkat ut för samma sak.

Jag är jätteimponerad av dig! Ingen hade kunnat hantera eländet bättre än vad du gör nu!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Så bra :)
Har själv propavan och man sover gott på dom. Tyvärr blir jag lite väl däckad så tar en annan sömntablett istället så jag kommer upp på morgonen.

Även bra att du inte håller fast på dieten utan låter dig äta det du känner för. Dieta kan du göra senare när du har lite mer ork för det. En sak i taget brukar vara det bästa.
Mängden spelar inte heller någon roll så länge du äter. När jag mår dåligt så får jag också dålig aptit och då blir det ju att man äter det man är sugen på för stunden.

Så bra att Alice äter med god aptit :)
Tror inte jag skulle få i mina små bläckfiskringar :D
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Tack <3 Jag brukar snitta nästan en timmes träning om dagen, så här mkt har jag inte vilat sen i somras ;)

Angående hjälp så ska jag börja gå till psykolog, och vi ska ta in utomstående kontakt till dottern också. Men jag är inte ensam om att ta hand om henne, mina föräldrar drar ett stort lass just nu, underbara som de är! :love:

*kl*
Det dök upp en annan intressant lägenhet på hemnet idag, ska gå på visningen! Den ligger ca 250 m härifrån :) http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-falhagen-uppsala-kommun-norrtaljegatan-33-5937311
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Nu är det ju inte riktigt samma sak, men när min äldsta dotter var typ i den åldern - dubbelkollade, hon var ett år äldre ungefär - fick jag ta bort en av våra älskade shettisar väldigt akut. Då sa jag till dottern att hon var död och nu fanns i hästarnas himmel. En dag några veckor senare var himlen och molnen ovanför trädtopparna sådär vackert röda i solnedgången och då pekade dottern dit och sa "där borta tror jag att Kringlans himmel är, för det är så fint där!". (och jag bröt ihop! :cry: )

Jag hoppas du hittar några bra böcker som kan hjälpa till. Annars är det nog bara att svara ärligt, men på hennes nivå, på de frågor som ställs.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Vi sa vad det var och hade falukorven redo, men hon åt nog fler än oss andra till sist :D Jag gillar att hon har ett öppet matsinne och vågar smaka det mesta :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ärlighet är bäst tror jag också. Vi undviker att säga att pappa är en ängel eller så utan svarar att pappas hjärta inte orkade längre så han är död nu. Och att vi får prata om pappa och tänka på honom och älska honom.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Skälet till att jag ens nämnde detta med "hästarnas himmel" för min dotter är att jag behöver det för min egen skull. Jag har alltid haft så himla svårt för allt runt döden´(som företeelse) så jag behöver ha den omskrivningen för att ens klara att prata om det. Men inget om änglar eller sånt (jag är inte heller troende).

Vi förlorade både mormor och farmor förra året, så här har annars också pratats en hel del om döden det senaste 1½ året. På sätt och vis liknande, även om det inte är lika nära. Min minsting var nyss fyllda tre när mormor dog och det har ju varit en hel del frågor. Fast jag ska ärligt säga att jag hunnit glömma vad jag svarat på frågorna, men så ärligt jag kunnat antar jag.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Den lägenheten såg ju också jättefin ut. Fina golv och väldigt fräsch i övrigt också :)
Skönt att du nu har två lägenheter att välja emellan för då är det ju inte hela världen om du inte får den ena av dem. På samma gång kan jag tänka mig att det kan vara svårt att välja nu om den möjligheten finns.

Du är verkligen helt fantastisk med din lilla dotter. Just att man poängterar att man får älska och prata om den man saknar är så viktigt att få höra när man är liten och att du inte använder omskrivningar utan att hon får en chans att förstå. Jag förstår att det kan kännas jobbigt nu i början men ett tips är att sätta upp ett kort på hennes pappa vid hennes säng sedan. Det kan kännas bra att kunna prata med kortet på pappa när saknaden kommer. Det är ju inte konstigt alls att funderingen om katten kom upp och det visar ju tydligt att hon verkligen funderar. Precis som du skriver så skulle du inte behöva prata om något sådant här med henne alls :cry: livet är så fruktansvärt orättvist ibland :(

Skönt att du kan få sova och att du plockar i dig det du kan. Du behöver verkligen både mat och sömn nu.

Kramar
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Det är jättesvårt att avgöra hur mkt hon förstår och inte, men vi försöker som sagt mest vara ärliga och hoppas på att hon frågar när hon inte förstår. Kommer ju som sagt se till att hon får träffa nån också, och då kanske även vi kan få fler verktyg och riktlinjer. Vill att personalen på dagis ska kunna hjälpa henne bra också.

Matmissbrukaren och TinyWiny - den lägenheten har både + och - jämfört med den andra. + badkar! bättre innergård - gårdskarlssysslor, trappstäd... Men vi kollar på båda och så ser vi sen hur det blir.

Tiny - kort kommer vi sätta upp. Eftersom han var aktiv i Birdie i massor med år så finns det massor med bilder och filmer och ffa många som minns honom och kan hjälpa till att hålla minnet vid liv :) Men det sorligaste just nu är nästan hur bra dottern mår av att bara vara på ett ställe... Vi har växlat mkt mellan att sova hos mormor och hemma, och lediga dagar har oftast tillbringats hos mormor men natten hemma. Nu när vi inte gör det så är hon mkt lugnare i kroppen på nåt sätt, och växer massor mentalt! Både bra och sorgligt att vi inte riktigt kunde vara en heltidsfamilj med pappa, han behövde för mkt egentid...
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Har läst här, och förstår verkligen rubriken...

Vill bara ge dig en kram, du verkar ta hand om dig själv och dottern på ett väldigt bra sätt! Tipsar om att de större kyrkorna brukar ha bokbord med såna barnböcker som du söker.

Var rädd om dig! Kram
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Tack! <3 Kyrkor har jag inte tänkt på att de kan ha böcker, det ska jag kolla upp. Fick pm med tips också.

Undrar om vi kommer hinna med allt vi måste imorrn, och om jag ens kommer hinna se dottern nåt... Förbenade helgdagar som ställer till det! :mad: Har iaf lejt ut hästen till cili så honom behöver jag inte stressa till, men allt annat som ska göras!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! För några veckor sedan gick min - alldeles, alldeles för unga - mamma bort helt oväntat i en massiv hjärnblödning. Jag hade pratat...
2
Svar
20
· Visningar
2 969
Senast: Pipleksak
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 807
Senast: aiquen
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 085
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp