Den värsta mardrömmen...

Sv: Den värsta mardrömmen...

Vi håller alla tummar vi har! Mamma tror att de vill ha budgivning men vi får väl se, de är ju tre som ska enas.

För övrigt blev jag lite ledsen av sambons mamma idag som nästan blev sur på att min mamma packat ihop hans kläder och hade med idag. Hon hade velat göra, men vi måste ju få lägenheten klar att visas. Kändes som att hon blev sur på att jag sagt upp den också men då sa jag tydligt att jag inte har pengar till hyran där. Så får hon tycka vad hon vill sen...
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Sambons mamma har ju sin egen sorg och kanske hade just packningen varit hennes sätt att ta sig igenom det. Jag förstår din reaktion, men försök förstå henne också, är mitt förslag. Och bjud in henne till nästa gång ni ska packa ihop något...
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jo det är klart jag förstår det, men de tror något helt annat om honom än hur det var. T.ex. så pratar de om att spara minnessaker, och sånt finns typ inte. Allt är mitt.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Frågan är väl vad det är de vill ha som minne? Vi ser ju alla olika på sånt... De kanske vill ha en tröja, som är typisk för honom? Han har inte kvar något "som han gjort i slöjden" eller nåt sånt?
Eller, VET de ens om att det inte finns något? Låt dem kolla, för sin sinnesfrids skull. Och kanske för fortsatt god relation till dotterns farföräldrar...

(jag vet att det kan vara knepigt med generationsskillnader efter en bortgången anhörig - jag och brorsan hade ju pappas andel efter min farmor och det var INTE lätt att kommunicera o komma överens med min (puckade :p) faster...)
 
Senast ändrad:
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ja de ska få titta. De får gärna ta hand om allt hans, jag vill inte ha det. Har tagit hans hörlurar till dottern och en tröja till mig och är nöjd med det.

Nu ringde de om lägenheten och om vi går upp lite till så får vi den from 13/1 :o och mamma och pappa är inte hemma så jag kan inte säga något än!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag är helt kär i köket, och har lovat mina föräldrar att bjuda på inflyttningsmiddag där sen ;) det muntliga avtalet är klart, vi ska köpa lägenheten! :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Grattis! Vilken inställning du har, du verkar vara en naturkraft:) hoppas det blir bra för dig och dottern, och skönt att ha så nära till föräldrarna (som verkar rätt makalösa de också). Ett gott nytt år tillönskas er!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Har följt tråden i tystnad, vi har ju ingen relation du och jag så kändes fel att skriva ngt. Men nu måste jag bara kommentera att du verkar vansinnigt stark och klok och vilka fantastiska föräldrar du har. Som någon annan skrev innan- fördelen med att de är vuxna är ju att de kan välja själva om de vill hjälpa till eller inte. Det känns skönt även för mig som utomstående att du har såna föräldrar. stor kram.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Gratulerar med lägenhetsköpet! Jag hoppas ni blir riktigt lyckliga där du och Alice.

Eftersom jag inte känner dig har jag följt tråden i tysthet och tänkt mycket på dig.

Din upplevelse fick min egna minnen igång igjen även om jag slapp att hitta min man. Det räckte väl med telefonsamtalet från sjukhuset där man talade om att han var borta i stället för att operationen hade gått bra.

Själv var jag i den lyckliga situationen att jag hade råd till att bo kvar i vårt hem och det lättade övergången till ensamlivet. Men det är inte säkert att det hade varit rätt för dig även om du hade kunnat.

Kram till dig, Alice och dina underbara föräldrar, att ha sådana människor omkring sig i din situation kan inte prisas nog.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Stort grattis till lägenheten :)
Precis dom glada nyheterna ni behövde just nu!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

*kl*
Tack för alla grattisar! :) Jag vågar knappt tro att det är sant :o Jag får fixa en virtuell rundtur åt er när vi fått tillgång så att ni förstår ännu mer vad jag fastnat för. Är det det här som kallas för tur i oturen?

Och ja, mina föräldrar är fantastiska. Jag är lyckligt lottad!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Du förtjänar det här!!!

Blev jublande glad när jag kikade in:D, ville verkligen att du skulle få just den lägenheten!!!

Härligt att höra/se. Snart kan ni slappna av riktigt, och starta om ert nya liv
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! För några veckor sedan gick min - alldeles, alldeles för unga - mamma bort helt oväntat i en massiv hjärnblödning. Jag hade pratat...
2
Svar
20
· Visningar
2 969
Senast: Pipleksak
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 807
Senast: aiquen
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 085
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp