Den värsta mardrömmen...

Sv: Den värsta mardrömmen...

Grattis till lagenheten.:) Vilken trygghet att du kan titta ut genom koksfonstret och se ditt foraldrahem. Det maste gora all skillnad i varlden.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag är helt kär i köket, och har lovat mina föräldrar att bjuda på inflyttningsmiddag där sen ;) det muntliga avtalet är klart, vi ska köpa lägenheten! :)

Vad härligt att du får din lägenhet :) Grattis! Och vad skönt att du får de olika förmånerna så att du slipper söka försörjningsstöd.

Du frågade någon gång i början av tråden vad som händer med hans föräldradagar och de går ju över till dig nu.

Vilka fantastiska föräldrar du har. Du har verkligen tur i oturen som har dem och att de har möjligheten att ställa upp även ekonomiskt för dig och din dotter.

Jag är så glad för din/er skull att du snart kan flytta in och när allt praktiskt är i ordning så tror jag att du kommer kunna börja ta hand om allt känslomässigt också i lugn och ro. Jag kan absolut förstå din svärmors tankar och känslor och de är också viktiga men faktum är att dina känslor och tankar är lika viktiga. Glöm inte det.

Vad bra att det finns många foton och filmer så att ni kan hålla minnet av honom levande för din dotter. Ta vara på de minnena hon själv har av sin pappa och skriv gärna ner dem för de kan vara värdefulla senare i livet. Som barn men även som vuxen är det viktigt att få minnas någon som man själv minns och kände personen och inte bara genom andras minnen. Det är viktigt att få minnas någon genom foton och liknande som den personen man själv kände och inte bara som den personen var i umgänge med andra.

Du är verkligen helt fantastisk. Inte många hade haft förmågan att ta tag i saker och ting såsom du har gjort och gör. Jag hoppas att du får läka i lugn och ro sedan och att du sparar de saker ifrån honom som du kan behöva även senare.

Jag önskar dig och din dotter och även dina föräldrar ett riktigt gott nytt år och jag hoppas att det blir ett år fullt med kärlek och att du får lugnet att läka i fred.

Kramar
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Har fått svar angående pensionen och jag kommer få pengar därifrån så jag slipper söka försöjningsstöd :)

Vem behöver en personlig ombudsman när buke finns :-)

Skämt åsido, vad skönt att det praktiska verkar på rätt väg - jag hoppas det kan skapa lite lugn och ro för er alla det kommande året!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Vem behöver en personlig ombudsman när buke finns :-)

Skämt åsido, vad skönt att det praktiska verkar på rätt väg - jag hoppas det kan skapa lite lugn och ro för er alla det kommande året!
Buke är bäst! :D

Ts: Jisses vad glad jag blev när du ringde idag, fantastiskt roligt att prata med dig igen vännen! Du är så klok, du anar inte. Hoppas jag inte svamlade för mycket ;). Kram!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Nu vill jag bara skrika GRATTIS, men det känns ju väldigt konstigt att göra det i denna tråd, men ändå stort grattis till lägenheten.

Jag önskar dig och de dina ett fin 2014. Låter som om starten iallafall är så bra den kan bli
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Nu vill jag bara skrika GRATTIS, men det känns ju väldigt konstigt att göra det i denna tråd, men ändå stort grattis till lägenheten.

Jag önskar dig och de dina ett fin 2014. Låter som om starten iallafall är så bra den kan bli

Ungefär så tänkte jag också. Hur skriver man att man blir så glad för TS skull samtidigt som hela situationen är så ofattbart tragisk?

Lycka till och jag önskar dig och dottern allt gott, Ninnurur.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

*KL*

Stort supergrattis till lägenheten, vad härligt för er att ha något pirrigt och spännande att se fram emot mitt i allt ledsamt som ska ordnas upp.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag känner dig inte personligen, men det ni råkade ut för måste ha varit som om en avgrund plötsligt öppnat sig under dina fötter.
Finns inga ord som kan beskriva, kan bara uttrycka medkänsla. 2013 slutade i sorg o stora omvälvningar. Med min djupa förhoppning att ert 2014 blir ljusare.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

-kl-

Skönt att ni fick lägenheten och så fint att du har sådana underbara föräldrar.

Tänker på dig och önskar dig fortsatt styrka och stöd, och att du får sörja som du själv vill.

Varm kram.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Alltså, ni är alla så himla fina så nu sitter jag nästan och gråter glädjetårar...! Min familj är underbar ja, men allt stöd jag fått här är guld värt!

Tiny - du är klok som en bok, underbara du :love: Dina ord värmer massor!

Jen80 - Tack själv för samtalet, och snart får vi träffas på riktigt! :love:

CillaW - Ditt stöd har betytt massor, jag är så glad att du är min vän <3

Det känns helt konstigt att det faktiskt är nyårsafton idag. Men jag ska verkligen ta vara på de positiva möjligheter som öppnats för mig. Det är "bara" ett jobb kvar så ska väl allt vara på plats sen. :) Idag fick Alice förresten vara ensam hos farmor och farfar för första gången! Jag lämnade henne där på vägen ut till stallet, och såklart så klev hästen av sig en sko mitt ute i skogen en bra bit hemifrån så mitt stallpass tog längre tid än vanligt. Men när jag kom för att hämta henne var det full fart och hon mådde toppenbra! Hon hade inte ätit så mkt lunch, men desto mer muffins som de hade bakat ;) Det kändes så skönt för mig att det funkade för de har aldrig riktigt visat att de velat ha henne själv innan. Nu frågade vi och de sa ja så det var ju bara bra :)

Nu sover hon lite sen middag så att hon orkar kolla Monsters Inc (favvofilmen) på tv sen och kanske kolla lite fyrverkerier. Mamma har köpt kinesiska lyktor som vi ska skicka upp också. Det blir nog en bra nyårsafton, framförallt så blir det en avspark till vårt nya liv tillsammans!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ninna.

Vet inte om du tänkt på det eller om det ens är något du "ska" tänka på.

Har tankarna gått något i stil med att besöka läkaren för att få en sjuskrivning? A-kassan kräver väl att du söker jobb? Tänkte mest för att komma undan det kravet o få vila/sörja i fred.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag är redan sjukskriven, tack vare Buke :love: tills 20/1 iaf, så får vi se sen :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

jag hoppas att ni far ett battre 2014, valdigt glad att det har lost sig med lagenheten och pensionen. (fran en till som har följt er i tysthet). Du verkar oerhört stark!

Efter din trad har jag faktist sett till att bade min och makens livförsäkringar ar sorterade sa att det inte blir nagra problem med huset.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag beundrar din handlingskraft och är glad över att du har sånt fint stöd i dina föräldrar. Allt gott önskar jag dig och din dotter framtiden!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Vilken underbar lägenhet! :love:

Och för att bli lite OT så fick du mig att börja kika runt på hemnet igen och hittade precis en som jag åååhhhhh:ar över något så fruktansvärt! Men om det blir flytt till uppsala så är det inte förrän till hösten, så lite tidigt att hitta lägenheter att köpa nu. :p

I övrigt säger jag som de andra, det är helt otroligt hur du tar dig igenom det här! Hjälp och stöd eller inte, du är helt fantastisk! :love:
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Såg du vindsvåningen på Vallbygatan? Den var ju hur söt som helst! ;) Köp den så blir det ju nästgårds! :D


Och det känns nästan lite konstigt att ni säger att jag är så stark, jag kan själv känna som att jag kanske inte sörjer tillräckligt? Men jag måste tänka framåt för att inte krascha, så sorgen kommer nog mer när jag väl landat, för nu flyger jag bara omkring och tittar på... Typiskt att typ allt är stängt imorgon, jag/vi har en ledig dag utan nåt planerat och det där med att bara vara vet inte min kropp vad det är ;)

Nu sover mormor i ena soffan och morfar i andra. Barnet börjar äntligen varva ner efter en smärre chokladorgie. Ja, god nyårsmiddag blev det ju innan också, och Alice ville till och med smaka på ostron! Själv stjälpte jag i mig ett enda och övergick till hummer sen :D Trots allt som skett under de senaste 11 dagarna så börjar jag nu våga känna lite lättnad och ett hopp inför framtiden. Jag har ett stort ansvar nu som ensam vårdnadshavare, men har också alla möjligheter att skapa ett nytt, fantastiskt liv åt oss!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jaa den var också mysig men jag föll för ett par andra mer... :D

Äsch, alla sörjer på olika sätt. Och sorgen kommer säkert senare som du säger, eller så kanske det tar bomstopp och det blir en krasch, eller så bara fortsätter det. Vem vet! Alldeles oavsett så är det starkt! Att alls ta sig igenom en sån här sak är starkt!!!

(och chokladorgie låter gott... Och hummer också... :d )
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Vi hanterar alla sorg olika. Det finns inget rätt eller fel. Det viktiga är att du känner att du sörjer det du behöver och får den hjälp du behöver.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Allt har sin tid, och det kommer i den ordning det är menat. För dig. Det finns inget rätt eller fel i sorgearbete. Det är en fantastisk förmåga du har att orka ta tag i det som är svårt, det är en gåva.

Sorgen kommer, i en skepnad du kanske inte känner igen. Men bli inte rädd, du kommer att klara det också.

Välkomna 2014, det kommer att bli annorlunda än 2013.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! För några veckor sedan gick min - alldeles, alldeles för unga - mamma bort helt oväntat i en massiv hjärnblödning. Jag hade pratat...
2
Svar
20
· Visningar
2 969
Senast: Pipleksak
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 807
Senast: aiquen
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 085
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp