Den värsta mardrömmen...

Sv: Den värsta mardrömmen...

Fy vad dåligt av säljaren :mad: Jag förstår verkligen att du hamnade i vakuumet igen :(

En hel massa stöttningskramar inför morgondagen. Jag förstår att det känns fruktansvärt jobbigt men jag tror också att det är bra att gå.
Tänker på er.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Så tråkigt med lägenheten. Sniket av säljaren tycker jag. Hoppas att det löser sig för er ändå, lägenheten var ju helt perfekt.

Hoppas på att 2014 blir ditt och A:s år! Kram
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Så är det tyvärr ofta så när man säljer bostad. Man kan inte ta något för givet innan något är skrivet.
När huset köptes förra året ändrade sig säljaren angående utropspriset. Efter första visningen steg utgångspriset med 100 tusen till. Det är alltid säljaren i slutändan som bestämmer vem de vill sälja till. Det har inte mäklaren med att göra. Dessutom vill de gärna ha budgivning= mer pengar.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

*kl*
Världens största klump i magen idag :( Kl 13 är det dags, ska försöka få tiden att gå tills dess. Vill mest att den här dagen ska vara över...
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Det är tråkigt när det blir så, men de vill ju bara ha så mycket betalt som möjligt.
Kan ni inte följa med i budgivningen?
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jo där är vi med till viss del. Det är bårvisningen som orsakar klumpen...
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Det finns inga tröstande, styrkande ord som räcker till för det du har framför dig. Det jag brukar försöka tänka när jag står inför något som känns oövervinneligt svårt är "This too shall pass". Ibland ger meningen styrka, ibland är det bara ord utan mening.

Vissa saker vill man bara ha bakom sig.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag hoppas verkligen att det gick bra idag även om jag förstår att det var fruktansvärt jobbigt.

Många kramar
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Det var vidrigt jobbigt. Men jag hade en nära vän med mig som stöd och fick en stund bara hon och jag med honom innan hans familj fick komma in. Jag har gråtit floder och är totalt dränerad på energi, både fysiskt och psykiskt. Men jag är också lättad och "glad" att jag genomförde det och fick bäddningen som jag ville. Han har bilden på Alice med sig och är nedbäddad med sin favoritfilt. Men det är nog en av de jobbigaste upplevelser jag någonsin varit med om. Inte ens den 2½ dygn långa förlossningen var i närheten av lika jobbig på nåt sätt.

Nu får jag pausa under helgen. Börjar med stallet imorgon bitti och på söndag har jag insläppet på eftermiddagen. Det ska bli skönt att komma ut! Nästa vecka blir det sådär mkt igen, men jag hoppas kunna ladda batterierna tills dess.

Angående lägenheten så kom det en tredje budgivare idag, och det är denne och vi kvar. Den andra som kom in har hoppat av. Vi har maxbudet just nu och trean funderar. Håll tummarna! Även om jag inte vågar hoppas innan kontraktet är klart...
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Håller tummarna stenhårt!

Skönt att du fick se honom och ta farväl. *kram*
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Men fyfan vilka jävla nötter till säljare!
Så satans skamligt.
För hur många tusenlappar säljer de sig, kan man ju fråga sig? Usch nu blev jag förbannad på riktigt.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Det gör så ont i mig av att läsa vad du går igenom och eftersom jag också har haft tuffa förlossningar så förstår jag verkligen vad du jämför med. Skönt att du fick det som du ville ha det iallafall även om jag gråter för din skull nu. Så fruktansvärt hemskt att behöva gå igenom något sådant :cry:

Jag hoppas så innerligt att du får lite välförtjänt vila nu och att ni får positivt besked angående lägenheten så snart som möjligt.

Kramar
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Det återkommer jag till hela tiden. Ingen ska behöva gå igenom något sånt här! Man ska begrava de gamla och sjuka, som var klara med livet. Inte en småbarnspappa i 30-årsåldern. Imorgon publiceras dödsrunan i UNT och jag har lagt ut den i minnesgruppen vi har på FB. Nu måste jag försöka sova och återhämta mig...
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ja förfan!
Jag kan ta med mig två terriers också om det behövs!

Hoppas nu att du får lite lugn och tid för återhämtning efter dagens jobbiga.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Nej så är det verkligen. Ingen ska behöva dö innan hen är färdig med livet och ingen ska behöva begrava sin partner så tidigt som du nu tvingas göra :(

Hoppas att du får sova gott.

Om jag kan göra något för dig eller om du vill prata så hör gärna av dig.


Kramar
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Det är så tufft när det blir verkligt utan att det går att komma undan.
Känslorna gör ju då som de vill och tar över allt.

Jag är så ledsen för din och din dotters skull.
Unga människor skall leva tills de blir gamla och se både sina barn och barnbarn växa upp.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

*styrkekram* Du är så stark som kommit så längt på rätt väg på så kort tid!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ja förfan!
Jag kan ta med mig två terriers också om det behövs!

Hoppas nu att du får lite lugn och tid för återhämtning efter dagens jobbiga.

Jag är också på!

Jag kan ställa upp med brödkavel och jag tror jag kan fixa en gjutjärnspanna om det kniper.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! För några veckor sedan gick min - alldeles, alldeles för unga - mamma bort helt oväntat i en massiv hjärnblödning. Jag hade pratat...
2
Svar
20
· Visningar
2 969
Senast: Pipleksak
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 807
Senast: aiquen
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 085
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp