Den värsta mardrömmen...

Sv: Den värsta mardrömmen...

Det låter bra tycker jag. Det finns ett hem för er också, det har bara inte hittat er än. Och bra att det verkas sälja en del nu i området du vill bo i.

Katter är mysiga dom med. Hade kattfarm när jag växte upp (mamma hade uppfödning) och dom goa att mysa med.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ja det är onekligen väldigt fullt gjort. Håller tummarna för att det dyker upp en bättre lägenhet inom kort.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Håller alla tummar och tår för att det löser sig för er och att säljaren tar sitt förnuft till fånga och håller sitt löfte!

(Hojta till om du/ni behöver/vill ha flytthjälp sedan - vi har ju vanan uppe så att säga. ;) )
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag förstår att det är surt men som sagt HUR många skulle ärligt inte ta chansen att få mera för lägenheten om inga kontrakt är skrivna och det dyker upp fler budgivare? Det verkar ju tyvärr för din del inte heller vara små summor det handlar om som plussades på?
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Om man är så pengakåt kan man säga att man vill ha budgivning från början. Vi la 50 över utgångspris och de ringde tillbaka och sa att om vi la lite till så fick vi den. Det var VI som accepterade säljarnas höjning. Så de hade nog varit helt nöjda med det egentligen men blev giriga. Lägenheten i sig är inte värd de summor som budet är uppe i nu.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ärligt talat skulle jag absolut inte göra det, så gör man helt enkelt inte, vem litar på en efter något sådant?
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag förstår att det är surt men som sagt HUR många skulle ärligt inte ta chansen att få mera för lägenheten om inga kontrakt är skrivna och det dyker upp fler budgivare? Det verkar ju tyvärr för din del inte heller vara små summor det handlar om som plussades på?

Fast har man sagt att allt är ok, gett inflyttningsdatum osv och sedan börjar med budgivning anser iaf jag att man är en girig h*ra :mad: har man kört från början att man tänker få ut mesta möjliga är det en helt annan sak.

Jag kommer från en konstig värld där man håller det man lovat, även om det är muntligt...

TS: Jag förstår att du så gärna vill ha den här lägenheten men försök som någon annan sagt vara öppen för alternativ. Som du alltför väl vet är livets väg inte rak jämt! Allt gott till dig och dottern :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag förstår att det är surt men som sagt HUR många skulle ärligt inte ta chansen att få mera för lägenheten om inga kontrakt är skrivna och det dyker upp fler budgivare? Det verkar ju tyvärr för din del inte heller vara små summor det handlar om som plussades på?
Jag ser det snarare som att det finns ett brutet muntligt avtal, eftersom säljaren redan sagt till alla parter att de är överens. Säljaren är fri att sälja till vem den vill, men då ska man inte tala om för någon att köpet är klart förrän man bestämt sig att det ÄR så.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag tycker att det är så sjukt ruttet.
Det hade verkligen inte funnits på min världskarta att göra så.
Jag tycker det är att sälja sitt ord för pengar och det gör man bara inte.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag förstår att det är surt men som sagt HUR många skulle ärligt inte ta chansen att få mera för lägenheten om inga kontrakt är skrivna och det dyker upp fler budgivare? Det verkar ju tyvärr för din del inte heller vara små summor det handlar om som plussades på?

Jag hade iallafall inte gjort det. Har jag lovat något så håller jag det. Något annat finns inte på kartan.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Så tråkigt med lägenheten. Men kanske finns det en mening med det? Kanske finns det en ännu finare lägenhet som är ännu bättre på alla sätt som väntar på dig? Jag håller tummarna för att någon av de andra lägenheterna som du ska titta på känns bra och att du kan få en av dem istället.

Tänker på er.

Kramar
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag förstår att det är surt men som sagt HUR många skulle ärligt inte ta chansen att få mera för lägenheten om inga kontrakt är skrivna och det dyker upp fler budgivare? Det verkar ju tyvärr för din del inte heller vara små summor det handlar om som plussades på?

Det handlar om etik. Man star for sitt ord ... (vara barn havdade bestamt att vi aldrig lovade nagot ... for har man lovat blir det sa. Punkt!)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Håller med om att det är väldigt fult gjort av säljarna.


Men... även om det känns rent åt helvete just nu, kanske det är meningen att ni ska hitta något ÄNNU bättre?

För ett år sedan vann vi budgivningen på en gård, med allt vi kunde önska oss; stall, garage, verkstad, mysigt hus, mark etc etc. Själaglada!
Sen började strulet, banken, mäklaren. Detta en fredag. På måndagen var det utrett, banken hade gjort fel.
Men då hade säljaren fått kalla fötter och kontaktat näste budgivare under helgen. Så det blev ingen drömgård för oss...

Vi gav upp husletandet, men råkade på ett litet hus ett halvår senare.

Vi har nu flyttat och jag är så jäkla glad i vårt lilla hus, jag är så glad att det inte blev gården utan det lilla huset. Här mår jag bra.


Tänkte bara visa att ibland kan det bli bättre fastän det känns så jävla fel. Jag hoppas verkligen att ni hittar en annan lägenhet som är bättre än den första :)
Bitterheten mot säljaren kanske sitter i länge även om ni får köpa den lägenhet ni vill ha?
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag ser det snarare som att det finns ett brutet muntligt avtal, eftersom säljaren redan sagt till alla parter att de är överens. Säljaren är fri att sälja till vem den vill, men då ska man inte tala om för någon att köpet är klart förrän man bestämt sig att det ÄR så.

För fastighetsförsäljning gäller inte muntliga avtal. Det är därför man ska få till en kontraktsskrivning illa kvickt efter att alla är överens. Säljaren visste ju inte att det skulle komma in fler bud. Sen kan man ju rent etiskt tycka något annat men juridiskt sätt är det endast skrivet kontrakt som berättigar till köp.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Instämmer i ovanstående inlägg. Visst är det tufft när det inte blir som planerat, men det kanske inte är läge för er att flytta just nu? Ni kanske behöver tryggheten hos dina föräldrar ett tag till? Det låter på dig som du inte ser fram emot att sitta själv när tjejen har somnat, njut av dina föräldrars gästfrihet till du känner dig på djupet mogen att ta steget till eget.

Du har ju en oerhörd förmån i att dina föräldrar har möjlighet att ha er hos sig, det kanske är där ni ska vara ett tag framöver?
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jo visst får vi vara här, men Alice saknar sin säng och sina leksaker. Och jag kan inte riktigt komma till ro när jag vet att det bara är ett stopp på vägen. Men vi gör ju det bästa av situationen ändå.

*kl *
Vi har höjt budet nu. De andra är ett ungt par som ska flytta ihop. Troligen var deras höjning också deras gräns, men man kan inte vara säker så jag hoppas ingenting än!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Fy vad fult av säljaren! :mad:

Sker all kontakt via mäklare, eller har ni själva varit i kontakt med säljaren?

Jag tänker på risken att ni råkat ut för falsk budgivning
Det förekommer för att få upp priset. I så fall är det ju riktigt, riktigt illa.
Speciellt eftersom ni faktiskt kan gå upp i pris.
Vid en falsk budgivning är det förmodligen självklart då att mäklaren går så långt som möjligt.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Vi har nu kontakt med mäklaren, tidigare bara säljaren. Och vi ser ju lägenheten så vi vet att den har visats för andra. Så det handlar inte om falsk budgivning. Lägenheter här är attraktiva, min etta som ligger ett par kvarter bort hann inte ens ut på annons innan den var såld.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Det var ju skönt att höra!
Jag hoppas det löser sig för er, omgående, jag fortsätter hålla tummar! :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! För några veckor sedan gick min - alldeles, alldeles för unga - mamma bort helt oväntat i en massiv hjärnblödning. Jag hade pratat...
2
Svar
20
· Visningar
2 969
Senast: Pipleksak
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 807
Senast: aiquen
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 085
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp