Den värsta mardrömmen...

Sv: Den värsta mardrömmen...

Ett tips kan vara att höja med lite åt gången, mer ojämna siffror. De som sätter en gräns för sin budgivning gör det ofta på jämna fina tal, typ 2 milj. Om man då höjer till 2,10 kanske man får lägenheten.

Men hoppas inte för mycket innan papper är skrivna. Innan dess går det inte att lita på något alls.

När jag sålde min lägenhet gjorde jag motsvarande mot en köpare som er säljare gjorde mot er. Men då hade hon i en första vända blåst mig, genom att ringa mäklaren en timme före kontraktsskrivning och hoppa av. När hon senare kom tillbaka och ville ha lägenheten sa jag först ja, sedan dök en köpare med cash upp och då valde jag den istället. Vilket kändes rätt bra med tanke på hur hon hoppat av i första vändan. Det är så det går till på bostadsmarknaden, helt enkelt. Bara papper gäller.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag har svårt att tro att det är falsk budgivning. Det är en fin lägenhet i ett av de mest populära och dyra områdena i hela stan med gångavstånd till stationen, dessutom var det väl låg månadsavgift också. Och den ligger fortfarande ute för försäljning.

Om den som säljer lägenheten har tänkt sig att köpa en större bostad i samma område är nog varje extra slant hen kan få in behövlig. Även om hjärtat kanske vill välja en annan köpare.

Jag håller hur som helst tummarna för att det löser sig!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Säljarna är ju tre st och alla har redan andra boenden sen länge. Men resten har du helt rätt i!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag tycker inte det spelar så stor roll vad "vi" skulle gjort i den här tråden (även om jag förstår din poäng). Här tycker jag vi kan hålla med om att säljarna är skitstövlar ändå, precis som jag inte skulle sitta och berätta för en nydumpad kompis hur himla trevlig och snygg hennes exkille är, även om jag tycker det. (dålig jämförelse men de enda jag kom på)

Håller tummarna för att ni får lägenheten TS!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

*kl*
Vi har inte hört något mer idag och jag försöker att inte fundera på det. Istället så tog jag med Alice och träffade hennes kusiner på en lekplats en stund innan jag lämnade henne hemma hos mormor och morfar och åkte till stallet. Hade insläpp idag men var egentligen hästledig och medryttaren kom ut samtidigt så då fick jag chansen att plåga henne lite i ridhuset :D Insåg hur mycket jag tycker om att undervisa (är utbildad hippolog) och svär lite över att min kropp inte klarar det längre. Men det är iaf ett himla bra sätt att distrahera tankarna!

Efter middagen fick Alice oss alla att fnissa. Hon tog fotot av pappa och pratade lite med honom men tillslut började hon be honom om godis :D Som om han skulle säga ja bara för att det är synd om honom som är död. Knasig logik, men barns logik är inte alltid logisk ;) Det var iaf väldigt sött! Och ta det inte på fel sätt, hon tror inte att han ska komma tillbaka.

Imorgon har vi sista ledighetsdagen, sen blir det vardag igen. Det ska bli skönt med lite mer rutiner men vi har så himla mkt att göra då också. Framförallt måste vi hitta lokal till minnesstund. Allt har ju varit stängt så det har inte gått att ringa. Om nån här i stan har nåt bra tips på lokal (som gärna också kan fixa kaffe & tårta) med plats för ~100 pers någonstans centralt så hojta! Det vi är inne på och försöker få till är Norrlands, men andra tips mottages tacksamt. Själva ceremonin kommer att vara ute på Berthåga.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Tycker inte det du gjorde samma, hon hade ju hoppat av en gång.

Jag tycker det är ruttet att lova och sen backa på det. Vill man ha ut så mycket som möjligt så säger man att det är budgivning som gäller.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Vi hade julfest i gamla alfvenssalen, vad det nu heter nuförtiden.
Det var helt OK.

Annars finns ju alltid alla andra nationer också, om de hyr ut till icke medlemmar eller fd medlemmar. gh, vg, ög, upplands, gotlands är väl inte så kul direkt, värmlands... men annars finns det att välja på. Jag tror att max på VG var 120 sittande när jag var akiv där för 15 år sedan.

Är det en kyrklig eller borglig begravning? Om det är en kyrklig, kolla församlinghshemmet för Helga trefaldighet, det vill säga om ni är med i sv kyrkan. Bodde själv i Fålhagen tidigare, så därför har jag lite koll :) Fika etc kan ni säkert catera om stället i sig inte kan ordna catering.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Borgerlig, så alla kyrkor/församlingsgårdar går bort. Gamla Alfvensalen är väl det som kallas borgen nu? Det har vi tänkt kolla med men det ska vara en annan minnesstund där samma dag så det går nog inte. Men jag har fått ett direktnummer till Norrlands så jag ringer imorgon :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Man kan ha borgerliga begravningar och minnesstunder i kyrkobyggnader. Det har jag varit med om flera gånger.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Orangeries i Linnéträdgården borde funka även så här års. Hotell Linnés festvåning har hand om bokningarna.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Enligt begravningsbyrån fick vi inte det :/

svea - det var ett bra tips, dem ringer jag imorgon! Bara hotellet funkar ju också.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Eklundshof har flera stora lokaler som kanske kan passa.Även Borgen grand café och festsalar (Orphei drängars plats) har större lokal. Jag hoppas det blir en fin ceremoni om än jobbig såklart. Jag har varit på stort bröllop (över 100 personer) med fest på Upplands nation så deras lokal borde fungera också.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ja! där har jag varit på disputationsfest. Jättetrevligt, och det svalde många människor.

Till ts:
Yes, Borgen heter det visst numer.

UKK? Inte så mysigt/hemtrevligt kanske, men ni får definitivt plats och det är centralt.

Eklundshof känns ju lite off om man vill vara centralt.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ukk känns inte tillräckligt trevligt för något sådant här, och dyrt tror jag! Eklundshof blir för off. Men jag har lite att ringa på imorgon nu.

*kl *
De andra har höjt budet med 25' igen så det börjar kännas kört :( men vi var på visning av den andra idag och Alice ville inte gå hem därifrån, hon gillade den! Det är ett sämre kök. Spis och diskmaskin är väl <5 år, resten är original, så det måste ju göras om om några år, men vardagsrummet är bättre och det finns balkong. Alice och jag gick hem till huset sen och det tog ca 2,5 minut, dvs helt ok! Vi kommer lägga bud på den så får vi se sen.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ju mer jag tänker på den här andra lägenheten desto bättre känns den. Vardagsrummet är ju större så nu på en gång kan det göras lekhörna till Alice där. När hon sen vill ha eget sovrum så kan leksakerna flyttas in i sovrummet och min säng får utan problem plats i vardagsrummet med en rumsavdelare som avskärmning. Och visst, köket är inge kul nu, men då har jag ju verkligen en chans att göra nåt personligt av det tillslut. Vi kan alltså bo längre i den här lägenheten än i den första. Det är visning imorgon igen, tror vi går dit igen (utan barn ;)) om vi kan och tittar på förråd och sånt.

Annars lär det ju vara full fart imorrn. Dagis börjar och sen måste jag ringa en massa samtal. Och hinna med stallet. Om jag hinner/orkar ska jag åka och prata blommor till begravningen också. Men jag vågar inte planera för mkt med tanke på att efter att ha varit på city gross, ikea, en snabbis på hööks och sen visningen så var jag helt slut mentalt. Det är riktigt frustrerande att vara så svag... :(
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Mjae, inte mot vad jag gjorde tidigare. Har ju tex snittat nästan 1 h träning om dagen under de senaste månaderna och nu blir det bara ridning. Har tagit en PW bara. Orkar knappt läsa bloggar, än mindre skriva själv. Eller läsa böcker. Har flera bra som bara väntar men det går inte :( Och jag som normalt hatar att vara ensam och vill vara bland massor av folk börjar nästan känna mig folkskygg... Vill inte träffa nån jag känner, orkar nästan inte med mer sympatier!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Så roligt att ni gillade lägenheten. Låter bra att du går tillbaka själv imorgon och kikar igen :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! För några veckor sedan gick min - alldeles, alldeles för unga - mamma bort helt oväntat i en massiv hjärnblödning. Jag hade pratat...
2
Svar
20
· Visningar
2 969
Senast: Pipleksak
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 807
Senast: aiquen
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 085
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp