Den stora OS-tråden 2024

Skytten Stefan Nilsson sköt fullt i fjärde rundan och är nu uppe på 6e plats, 6 går till final, 5e rundan går kl 13. Så han har ganska bra chans att ta sig vidare men måste nog skjuta fullt igen.

Sarah Sjöström var snabbast i 50m försöksheaten och Michelle Coleman 7e tid om jag ser rätt, båda vidare till semi i alla fall.
 
Skytten Stefan Nilsson sköt fullt i fjärde rundan och är nu uppe på 6e plats, 6 går till final, 5e rundan går kl 13. Så han har ganska bra chans att ta sig vidare men måste nog skjuta fullt igen.

Sarah Sjöström var snabbast i 50m försöksheaten och Michelle Coleman 7e tid om jag ser rätt, båda vidare till semi i alla fall.

Det blev en till runda med 25/25 träff och han var dessutom bäst i "shoot-off" om 5-9e plats. Hoppas att den goda dagsformen håller i sig, final i eftermiddag 15.30!
 
Det finns en hel del bekymmer med Max-appen. Framförallt att den är väldigt rörig när man söker efter olika evenemang.
Hur ska man liksom hitta rätt här i bilden? Vad är semifinal? Vad är final?

När jag söker på t.ex. bordtennis så kommer klippen huller om buller. De bör rimligen komma i kronologisk ordning med nyast sändning överst.

Om jag går in på något grenspecifikt, till exempel MTB, så ska jag självklart inte riskera att bli spoilad resultat. Överst bör sändningarna ligga. Eventuella intervjuer, exempelvis "Så firade X guldet" ska ligga lååååångt ner. Helst under en spoiler-knapp.

Givetvis bör evenemangen vara tydligare. Är det till exempel bordtennis ska det stå vilka spelare som är med i vilket klipp.
Längd på respektive sändning bör stå tydligt.
Klockslag för när det sändes är också bra.

Om jag castar så står det att jag är 00.59 in i sändningen. Tittar jag direkt i appen står det att jag är på -2.04, alltså räknat från slutet. Självklart ska "tideräkningen" vara likadan oavsett hur jag tittar.

1000021421.jpg
 
USA slog ut Japan i damfotbollen efter 1-0 i förlängning. Nu leder Colombia över Spanien, mål av Mayra Ramirez som fick rött kort i slutet av match 1 och inte var med i deras senaste två gruppspelsmatcher. Hoppas lite ändå att någon kan klå Spanien men undrar om Colombia verkligen orkar hela matchen ut.
 
I seglingen har Anton Dahlberg och Loviasa Karlsson haft en bra dag med vinst och 2a plats i dagens race, ligger nu 3a totalt efter 4/10 race i grundomgången. Kanotcrossen fattar jag inte riktigt upplägget men svensken är vidare från sitt heat i alla fall.
 
Det finns en hel del bekymmer med Max-appen. Framförallt att den är väldigt rörig när man söker efter olika evenemang.
Hur ska man liksom hitta rätt här i bilden? Vad är semifinal? Vad är final?

När jag söker på t.ex. bordtennis så kommer klippen huller om buller. De bör rimligen komma i kronologisk ordning med nyast sändning överst.

Om jag går in på något grenspecifikt, till exempel MTB, så ska jag självklart inte riskera att bli spoilad resultat. Överst bör sändningarna ligga. Eventuella intervjuer, exempelvis "Så firade X guldet" ska ligga lååååångt ner. Helst under en spoiler-knapp.

Givetvis bör evenemangen vara tydligare. Är det till exempel bordtennis ska det stå vilka spelare som är med i vilket klipp.
Längd på respektive sändning bör stå tydligt.
Klockslag för när det sändes är också bra.

Om jag castar så står det att jag är 00.59 in i sändningen. Tittar jag direkt i appen står det att jag är på -2.04, alltså räknat från slutet. Självklart ska "tideräkningen" vara likadan oavsett hur jag tittar.

Visa bifogad fil 150623
Jag önskar att de hade tidsstämplar för de svenska atleterna, eller kanske för alla egentligen, framförallt när ridsport sänds. Hade underlättat att kunna hitta ekipagen när man ser sändningen i efterhand.
 
Inte kollat alls på OS det här året fram tills nu, men alla hemska skriverier om Imane Khelif fick mig givetvis att heja på henne och kolla på den senaste matchen (tror aldrig jag kollat på boxning i OS förut...). Hoppas det blir guld i finalen!!!
 
Inte kollat alls på OS det här året fram tills nu, men alla hemska skriverier om Imane Khelif fick mig givetvis att heja på henne och kolla på den senaste matchen (tror aldrig jag kollat på boxning i OS förut...). Hoppas det blir guld i finalen!!!

Gick hon till final? :bump:
 
Nu kvitterade Spanien på tilläggstid... Colombia orkar nog inte komma tillbaka tyvärr men de har kämpat hårt.
 

Liknande trådar

Fritid För att inte spamma sönder VGV-tråden med snack om OS får vi hålla oss till en egen tråd. För jag är väl knappast den enda som kommer...
33 34 35
Svar
699
· Visningar
24 808
Senast: Rosett
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 453
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Mina kollegor och jag kommer från totalt 6 olika länder, så det tenderar att bli väldigt intressanta diskussioner om kulturella...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 007
Senast: Anders
·
Äldre Med en vecka kvar till semifinal 2 i Eurovision Song Contest är det nu dags att även starta denna inför-tråd :banana::banana::banana...
Svar
12
· Visningar
529
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp