Den stora OS-tråden 2024

Varför är damernas gymnastik sexualiserat på ett sätt som herrarnas inte är? Jag såg precis en som gjorde grenen där de gör saker på golvet (volter osv). Där var många rörelser som var tillagda som inte hade nåt att göra med nån form av fysisk prestation som t.ex. vicka på rumpan npgra gånger här och var osv. Jag har aldrig sett en manlig gymnast göra liknande.
Damernas har väl inslag av dans, det heter ju artistisk gymnastik. Gör herrarna piruetter? Tror inte det 🤔
Men att vicka på rumpan känns onödigt, de borde ha mer tydliga dansinslag isf.
 
Inte lika bra start nu i tredje racet, de fick ta ett "straff" genom att snurra så ligger långt nere. Hoppas de kan klättra!
 
Svenskorna rundar på 14e plats men fortfarande före de som låg bäst till i sammandraget så kan ändå klättra totalt.
 

Liknande trådar

Fritid För att inte spamma sönder VGV-tråden med snack om OS får vi hålla oss till en egen tråd. För jag är väl knappast den enda som kommer...
33 34 35
Svar
699
· Visningar
24 794
Senast: Rosett
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 449
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Mina kollegor och jag kommer från totalt 6 olika länder, så det tenderar att bli väldigt intressanta diskussioner om kulturella...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 007
Senast: Anders
·
Äldre Med en vecka kvar till semifinal 2 i Eurovision Song Contest är det nu dags att även starta denna inför-tråd :banana::banana::banana...
Svar
12
· Visningar
529
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp