Den stora OS-tråden 2024

Funderar på att titta på något jag i vanliga fall inte skulle vara intresserad av bara för att det är OS. Frågan är om jag ska välja beachvolleyboll eller bordtennis?
 
Funderar på att titta på något jag i vanliga fall inte skulle vara intresserad av bara för att det är OS. Frågan är om jag ska välja beachvolleyboll eller bordtennis?

Jag har själv spanat in klättring och breakdance som möjliga tävlingar att kolla (utan att jag kan något om någon av dem), men det dröjer några dagar till. Annars roar jag mig just nu med gymnastik (i kväll herrarnas lagfinal) som jag är särskilt road av att följa under OS. Så imponerande prestationer och kul att följa de olika grenarna och poängen. Simhopp är en annan sport som jag uppskattar som OS-gren.

Men bordtennis kan ju vara riktigt spännande!
 
Jag tröttnade lite på fälttävlan och fastnade för mountainbike istället. Det visade sig vara riktigt kul att titta på! Men var kan man se mer? Sambon följer hockey- och formel1-säsongerna, finns det något sånt att följa för mountainbike? 🤔
 
Jag tröttnade lite på fälttävlan och fastnade för mountainbike istället. Det visade sig vara riktigt kul att titta på! Men var kan man se mer? Sambon följer hockey- och formel1-säsongerna, finns det något sånt att följa för mountainbike? 🤔

Ja det går världcuptävlingar som sänds men man behöver nog ha Eurosport/Sportpaket för att se.
 
Jag såg rugby igår, riktigt skojigt! Damer Kanada-Fiji (tror jag att det var). Mkt tuffare och mer fart än vanlig fotboll som är dödens tråkigt att titta på! Och så såg jag fäktning, florett, damer USA-Italien. Intressant!
 
Kollade på final i fäktning. Måste säga att jag tycker det är så pinsamt med dåliga förlorare som ska argumentera och gestikulera mot domare. Italienska coachen gick runt och klagade över beslutet att motståndaren fick poäng (och vann). Atleten argumenterar med domare och slår bort en funktionärs arm när han lämnar scenen. Så trist beteende. Jag fattar att det är ett OS-guld som står på spel, men kan man inte skärpa till sig lite när det är live tv liksom.
 
Dagens medaljchans är som jag fattar det Trap-skytte, svensken låg på samma antal skott som ledaren efter 4/5 kvalrundor (verkar inte vara sändning från kvalet) men det verkar som att ju tidigare ens missar är desto bättre är det om man har samma antal(?) och då låg svensken i nedre halvan av de som hade samma antal träff. De var 7 som låg på 98/100 skott träffade och 6 går till final som är 15.30. Skulle gissa att det gäller att skjuta fullt nu i sista omgången för att gå vidare till final.
 

Liknande trådar

Fritid För att inte spamma sönder VGV-tråden med snack om OS får vi hålla oss till en egen tråd. För jag är väl knappast den enda som kommer...
33 34 35
Svar
699
· Visningar
24 784
Senast: Rosett
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 439
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Mina kollegor och jag kommer från totalt 6 olika länder, så det tenderar att bli väldigt intressanta diskussioner om kulturella...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 007
Senast: Anders
·
Äldre Med en vecka kvar till semifinal 2 i Eurovision Song Contest är det nu dags att även starta denna inför-tråd :banana::banana::banana...
Svar
12
· Visningar
529
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp