Den stora OS-tråden 2024

De ligger 18 nu men har 15 som tidigare strykresultat så i så fall stryks detta loppet. Frankrike klättrar just nu upp till ledning från 2a plats totalt men Sverige är kvar 3a och Nederländerna 2a.
 
Ställning inför medaljlopp i segling:

1 Frankrike 67 (behöver komma 4 plac efter Sverige)
2 Nederländerna 69 (behöver komma 3 plac efter Sverige)
3 Sverige 74
4 Norge 76 (får inte komma före Sverige)
5 Tyskland 84 (får inte komma 5 plac före Sverige)
6 Italien 92 (får inte vinna om Sverige kommer sist)

Övriga ligger för långt efter för att kunna gå upp på medalj.

Imorgon 15.43 står det att medaljloppet ska gå.
 
Senast ändrad:
Oh där blev Marta utvisad i forbollen... Blir nog svårt för Brasilien att gå vidare då, så inget nytt OS-rekord i gjorda mål för Marta 😬
 
Kaos, 16 minuter övertid i Spanien-Brasilien, och Brasilien spelar med en spelare mindre + en skadad som de inte kan byta ut, hon hoppar runt på ett ben 😬. Men de lyckades nästan hålla undan till "bara" 1-0, nu blev det precis 2-0.
 
Bra och kunnig kommentering i gymnastiken (i alla fall vad jag fattar), även om jag gillar Veronica Wagner så saknar jag inte Anna-Maria som bisittare. Nu är det uppenbart två som är kunniga i sporten men som förklarar på ett intressant sätt även för oss okunniga amatörer.
 
Bra och kunnig kommentering i gymnastiken (i alla fall vad jag fattar), även om jag gillar Veronica Wagner så saknar jag inte Anna-Maria som bisittare. Nu är det uppenbart två som är kunniga i sporten men som förklarar på ett intressant sätt även för oss okunniga amatörer.
Ja håller med! Saknade verkligen Wagner i början men dom två nu är otroligt kunniga och pedagogiska.
 
Tittar på bordtennisen. Hur lång tid brukar en match ta? Tänkte se simning 20.30 så funderar på om det är risk att det är avgörande skede i bordtennisen då.
 

Liknande trådar

Fritid För att inte spamma sönder VGV-tråden med snack om OS får vi hålla oss till en egen tråd. För jag är väl knappast den enda som kommer...
33 34 35
Svar
699
· Visningar
24 800
Senast: Rosett
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 451
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Mina kollegor och jag kommer från totalt 6 olika länder, så det tenderar att bli väldigt intressanta diskussioner om kulturella...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 007
Senast: Anders
·
Äldre Med en vecka kvar till semifinal 2 i Eurovision Song Contest är det nu dags att även starta denna inför-tråd :banana::banana::banana...
Svar
12
· Visningar
529
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp