Sv: Den nya Fjordhästtråden!
*kl*
Igår gjorde Kidde o jag vårt sista "träningspass" inför Greveritten. Det blev en Pay&Race på Hovdala på 30 km. Planen var att rida på lite mer än vad jag har vågat göra på tävlingarna, eftersom det var kortare sträcka, o se lite var gränsen går, eftersom jag gärna blir feg o safe-ar för mycket.
Planen höll hela första slingan på knappt 20 km på 75 minuter, men sen stämde ingenting. På andra slingan började det vräkregna och åska (jag är hysteriskt åskrädd), åskan blev värre o värre och det smällde så att både jag o hästen höll på att hoppa ur skorna. Jag var livrädd och ute i skogen som blev becksvart i det dåliga vädret missade jag markeringar o red lite vilse, så vi fick dessutom några km extra på vägen..
Vi tog oss i alla fall i mål på en total ridtid av 2 h 43 min (varav ca 10 minuter pulstid i grind), och pulsen var 44-48-48, o jag kan ännu en gång konstatera att jag fegar för mycket på pulsen. Tiden blev långsammare än planerat, men med tanke på felridningen och omständigheterna o är jag glad att vi kom i mål tillsammans..
Att Kidde sen är superpigg trots att han gått fortare än han gjort tidigare (om än kortare distans), är ju enbart positivt! Tänk att vi var där för 14 månader sen o red 20 km, på ca 9,5km/h, o han var så trött, om än godkänd. Härligt att träning ger så synbara resultat!
Nu laddar vi för debut i tävlingsklass, T50 på Greveritten om två veckor! Det blir till att införskaffa nya täcken o regnkläder, precis allting var dyngsurt när vi kom hem igår!