Sv: Den nya Fjordhästtråden!
*kl*
Förra veckan betedde sig Kastor riktigt illa, då jag jobbade honom från marken (kvällstid = mörkt). Han försökte springa över mig, slet sig, blåste upp sig så fort jag bad om något.. Fre-lör, då vi red ut (i dagsljus), var han mer som vanligt. I söndags tränade vi dressyr ordentligt för första gången sedan i våras, känns det som; skänkelvikning i trav och galoppfattningar. Och herrn gick klockrent.
Igår var det dags för mörker igen; dressyr (skrittarbete) i mörkret. Kastor var stundtals lite spänd, men annars skötte han sig utmärkt och fokuserade på jobbet. Hästskrälle
Jag har fått ett nytt litet projekt i höst/vinter, eller ja - tills hon blir såld. Ett litet haflingersto, ganska nyinriden 3åring, som jag får äran att rida. Hon är fantastiskt rolig att jobba med, både med och utan sällskap. Framåt och arbetsglad till tusen, söker kontakt med handen och har en gång som inte går av för hackor - första traven kändes som att sväva
. Jobbar med henne sisådär 2ggr/veckan, fr.o.m. förra veckan.
Kastor avskydde henne i början - jagade henne i hagen med svart blick - men det lade sig efter första veckan. Nu äter de sida vid sida, om än med en och annan markering (bakåtstrukna öron) att hon ska hålla sig till sin egen mat