den enda månaden

wtf

Trådstartare
som rubriken säger, den enda månaden i hela mitt liv vill jag inte vara gravid!
jag sätter nästan hela min årslön på att jag är på tjocken nu alltså, det är så extremt stora förändringar som pågår i våra liv just nu..
- älskade hunden ligger inne på ultuna pga kraftiga och blodiga diarréer.. vet inte när vi får hem honom
- jag har sagt upp mig och slutar runt sista maj utan att ha ett nytt jobb.
- vi håller på att köpa en lägenhet 8 mil här ifrån, men vet inte riktigt om säljaren godkänner priset..

massor med stora och jobbiga saker med andra ord, och jag vet att vi fick till en gång speciellt exakt vid ägglossning.. har kännt mig konstig sen för 2 v sen..
visst skulle jag bli glad om jag var gravid, men det hade kunnat komma lämpligare... på måndag ska jag ha mens, och den längtar jag nästan efter! :p
 
Sv: den enda månaden

Det ordnar sig. Jag hade sagt upp mig från mitt fasta heltidsjobb och flyttat till Norge när jag testade positivt.
Men för tusan. 9 månader är lång tid att ordna upp allt på. Det löser sig. :)
 
Sv: den enda månaden

haha jag hoppas bara på att nån vill ha mig :p i östhammar finns inte sååå mycket jobb! å jag lär tänka på hunden, tänker ALLTID sätta honom i första hand iom att han (och sambon) är det enda som betyder nåt för mig...
 
Sv: den enda månaden

Äsch, det ordnar sig alltid- jag tror aldrig man är förbered, eller hittar RÄTT tidpunkt. Det är ju ändå lång tid kvar så du hinner ta hand om hunden men glöm inte dig själv, kram
 
Sv: den enda månaden

Klart att du alltid kommer att tänka på hunden. Men om 9 månader ska du inte behöva oroa dig för den, i alla fall inte för den här åkomman.
Men jag håller alla tummar jag kan och har för att hunden ska bli bra snart.

Men som sagt.. 9 månader är ganska gott om tid att hinna styra upp saker på. Sök varenda jobb du bara kan. Gå runt på affärer, bensinstationer, allt du bara kan komma på. Jag är helt säker på att det ordnar sig för er om det är så att du skulle vara gravid nu. :)
 
Sv: den enda månaden

Jag lovar att de inte kommer vara ensamma om att betyda något för dig om du har en bebis på G... Den bebisen kommer att nästla in sig högt upp på din prioriteringsskala och det är svårt att hålla de mindre betydelsefulla...
 
Sv: den enda månaden

haha ja det blev så :)
nog allt för att jag tänker söka massor med jobb, men jag vill fan inte ha ett som är sämre än det jag har! :p då är jag hellre hemmafru en månad längre än nödvändigt ;)
 
Sv: den enda månaden

jag menar på att jag måste tänka på hur mina kommande arbetstider kommer att se ut, för hundens skull. som det är nu jobbar jag ju bara 5 timmar om dagen, helt perfekt med hunden!
i värsta fall får man väl försöka fixa hundvakt om dagarna.. eller kanske om jag skulle lyckas få jobb i min gamla hemort (30 min ifrån östhammar) så kan jag lämna av hunden hos mamma å pappa! de har ju också en hund :)
 
Sv: den enda månaden

Hihi, där har jag bott :D Ja, i Gimo alltså.
Världens håla, men rätt mysigt när man var liten. Herrgården är himla fin också.
 
Sv: den enda månaden

Jag blev gravid när jag hade en dödssjuk häst på Strömsholm och därmed satt hemma och grät hela dagarna samt kedjerökte 1½ paket cigaretter om dagen. Dessutom hade jag ett svårt sjukdomsskov och jag visste inget om min framtid med jobb och inkomst.

Det blev jättebra i slutänden, det är sällan det är riktigt lägligt med graviditet...

Hoppas vovven får komma hem snart och att du hittar ett nytt jobb!
 
Sv: den enda månaden

åh jösses vilken soppa! :eek:
jag kedjeröker nu också, ska jag erkänna... även om min hund inte är dödssjuk längre!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 930
Senast: cewe
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 533
Senast: Whoever
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 502
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 132
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp