Den där giraffen i NY(?)

Verkligen! Såg mockning med grep igår inne hos April. Jäklar vad mycket rent spån han slängde ut. Han stack ner grepen djupt i ströt, skakade symbolikst på den och kastade ut en-två skitar och ett 3-4 cm tjockt spånlager som täckte hela grepen.
För övrigt tycker jag giraffer verkar skita rätt lite, eller så skiter hästar mycket ;)
Giraffer idisslar väl? Blir det inte mindre skit då?

Varje gång jag försöker gå in på giraffsidan så blir det "internet har stoppats" och så försvinner allting. :mad::banghead:
Tror ni på att det finns giraffer? Jag har aldrig sett nån. Djur som är flera meter höga, ni hör väl hur orimligt det låter. Det är en bluff alltihop.:cautious:

Alltså, hur mycket tålamod behöver man? Och nu börjar jag undra om de faktiskt har koll? Vet de när hon parades och vet de när hon är beräknad att kalva. Det är ju typ en månad sen nu de hävdade att kalven kommer innan helgen! Den är ju inte här! Är hon ens dräktig?? Har de ingen som helst koll?

Alltså, hur mycket tålamod behöver man? Och nu börjar jag undra om de faktiskt har koll? Vet de när hon parades och vet de när hon är beräknad att kalva. Det är ju typ en månad sen nu de hävdade att kalven kommer innan helgen! Den är ju inte här! Är hon ens dräktig?? Har de ingen som helst koll?
Dräktig är hon. Hon sätter iallafall juver. Vad jag förstått har de räknat sedan sista parningen de såg så tiden är inte så bra specificerad. Om man tittar på de foton på juvret som de lägger upp så närmar det sig nu men om jag utgår från häst så skulle jag vilja ha spenarna lite mer välfyllda innan kalvningen. (Och bara för att jag säger så kalvar hon väl om en timme :p )

Sjysst. Tack. :mad: Försökte i det längsta låta bli, men nej då, Nu har jag också torskat dit...... :o Så här sitter jag framför giraffmagen... :angel:

Fascinerande, man ser verkligen när ungen sparkar, hela magen hoppar!! Tror jag det iofs, med de långa benen...O_o

Sjysst. Tack. :mad: Försökte i det längsta låta bli, men nej då, Nu har jag också torskat dit...... :o Så här sitter jag framför giraffmagen... :angel:

Fascinerande, man ser verkligen när ungen sparkar, hela magen hoppar!! Tror jag det iofs, med de långa benen...O_o
Så det kan gå ;)
Jag tittar och tittar på den där förhållandevis lilla magen och undar hur det kan få plats en stor giraffunge i den.

Jag är ju hooked och hänger med April i tid och otid. Jag missade okapin så denna ska jag inte missa.

Nu anar jag iallafall en beteendeförändring hos April. Hon är grinig, kastar med huvudet och slår med svansen. Hon har dessutom haft några värkar.

Kom igen nu giraff! Giraffbebis nu!

Mvh Miks

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 173
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 377
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 324
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 863
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar