Den 22a hunduppdateringstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch, håller tummarna för att det inte är något allvarligt!
Tack. Vi har fått komma in i ett rum nu och väntar på vet. De höjde prioriteten på henne ganska snabbt efter att vi kom in eftersom hon är så dålig. Slö, feber, andas snabbt... Har märkt att där det förut var små knutor vid ett juver så är det nu en stor knöl/svullnad. Den måste ha kommit sen igår och jag fattar ingenting. Hoppas att veterinären snart tittar på henne iaf.

Tack. Vi har fått komma in i ett rum nu och väntar på vet. De höjde prioriteten på henne ganska snabbt efter att vi kom in eftersom hon är så dålig. Slö, feber, andas snabbt... Har märkt att där det förut var små knutor vid ett juver så är det nu en stor knöl/svullnad. Den måste ha kommit sen igår och jag fattar ingenting. Hoppas att veterinären snart tittar på henne iaf.
Håller tummarna! ❤️

Hon har sluten pyo eller vad det nu kallas. Hon har också troliga juvertumörer, men så länge hon inte har metastaser i lungorna så kan hon opereras och det görs i så fall nu inatt... Tur att jag inte åkte till närmsta djursjukhuset utan till det nattöppna. (Och de känner igen oss nu...)

Hon har sluten pyo eller vad det nu kallas. Hon har också troliga juvertumörer, men så länge hon inte har metastaser i lungorna så kan hon opereras och det görs i så fall nu inatt... Tur att jag inte åkte till närmsta djursjukhuset utan till det nattöppna. (Och de känner igen oss nu...)

Åh. ❤️ Håller tummar och tassar här hemma!

Åh, fina, fina Aysu :heart Jag håller tummar och tår här för er :heart

Inte hört något under natten, så jag antar att allt har gått bra. Gissar att de ringer och uppdaterar under förmiddagen. Och om hon ska ha antibiotika den här gången kommer jag se till att de ger oss lite som räcker tills jag kan få tag på något från apotek så att det inte blir repris på förra gången när hon tvingades vara utan flera dagar och hann bli dålig pga det...

Får se också hur det blir med allt annat... Hon är redan nu lite tjock och har aldrig haft sådär jättelätt för att bygga muskler. Som kastrerad lär det väl knappast bli bättre. Å andra sidan kanske hon kan få lite mer päls och det vore ju bra, då kanske hon inte fryser lika lätt. Nåja. Först ska hon hem. Resten visar sig väl.

Inte hört något under natten, så jag antar att allt har gått bra. Gissar att de ringer och uppdaterar under förmiddagen. Och om hon ska ha antibiotika den här gången kommer jag se till att de ger oss lite som räcker tills jag kan få tag på något från apotek så att det inte blir repris på förra gången när hon tvingades vara utan flera dagar och hann bli dålig pga det...

Får se också hur det blir med allt annat... Hon är redan nu lite tjock och har aldrig haft sådär jättelätt för att bygga muskler. Som kastrerad lär det väl knappast bli bättre. Å andra sidan kanske hon kan få lite mer päls och det vore ju bra, då kanske hon inte fryser lika lätt. Nåja. Först ska hon hem. Resten visar sig väl.

Håller tummarna.

Minn har inte heller mycket päls men har fått lite underull efter kastrstionen och hon fryser inte riktigt lika lätt numera. Hon är inte svår att hålla vikten på men bygger helt klart muskeln mycket sämre nu.

Jag har inte märkt nån större skillnad på Karla vad gäller hull/muskelsättning efter hennes kastration.

Hoppas allt går bra med operationerna så du får hem henne snabbt!

Jag har inte märkt nån större skillnad på Karla vad gäller hull/muskelsättning efter hennes kastration.

Hoppas allt går bra med operationerna så du får hem henne snabbt!
Hoppas att det inte blir någon större ändring på Aysu heller när det gäller sådant.

Har tänkt att jag ska ta mig till centrum och köpa någon pyjamas eller liknande för barn och sy om så att den passar som overall till henne, så att såret hålls rent osv. Lär vara billigare än att köpa något hundanpassat på djursjukhuset och sedan försöka anpassa det (för hur hundanpassat det än är så sitter det garanterat uselt på henne).

Det visade sig vara mer komplicerat än vad de först trodde just pga tumörerna. Hon kanske inte klarar sig. Alla veterinärerna pratar ihop.sig nu om vad som går att göra och vad som är rimligt och så ska de ringa tillbaka så snart de kan.
Åh nej :cry::heart Vi är många som håller tummarna för Aysu :heart:heart:heart

Det visade sig vara mer komplicerat än vad de först trodde just pga tumörerna. Hon kanske inte klarar sig. Alla veterinärerna pratar ihop.sig nu om vad som går att göra och vad som är rimligt och så ska de ringa tillbaka så snart de kan.
Så jobbigt. Håller tummarna för att det går bra. :heart

Men fy så ledsamt 😭! Hoppas det går så bra det bara kan 💖!!

Men lilla tjejen :cry::heart Håller alla tummar jag har

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 919
Senast: Tuggben
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 229
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
646
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka