Är på Albano akut, med Asni denna gång. Rejält blodig diarré. Inte en susning om varför hon är dålig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är på Albano akut, med Asni denna gång. Rejält blodig diarré. Inte en susning om varför hon är dålig.
Mina hundar gillar inte när jag sminkar mig. Jag tror de vet att de inte kommer att få följa med ut då.Packa den oftare! Ville bryr sig inte längre vid packandet av en väska. Börjar packningen däremot bli större, ja då kan han börja vanka. Packar man då ner någon av hans filtar i en väska/kasse ja då blir han nöjd.
Ja verkligen Det kommer liksom rent blod efter diarrén så jag är ju ganska orolig.Men åh. Krya!
Väldigt mycket sjuka bland bukehundarna nu
Ja verkligen Det kommer liksom rent blod efter diarrén så jag är ju ganska orolig.
När jag sminkar av mig på kvällarna så går alla hundar i dvala, de vet att det är sista rutinen innan läggdags. Floyd brukar gå upp på ovanvåningen och lägga sig i sängen dåMina hundar gillar inte när jag sminkar mig. Jag tror de vet att de inte kommer att få följa med ut då.
Det hoppa jag med. Hon är pigg men jag tycker ändå att hon beter sig liksom.. Känsligt. På högspänn.Stackarn hoppas det är något som är lätt åtgärdat
Usch. Men det kan bli så ibland då hunden har diarré, så det behöver inte vara något farligt alls. Jag hade en hund med sån diarré en gång. Dessutom på snö, så det såg ju ut som om man slaktat grisar längs med vägen.... Den hunden blev ok efter lite receptfri magmedicin.Ja verkligen Det kommer liksom rent blod efter diarrén så jag är ju ganska orolig.
De tror att hon kan ha Addisons eftersom att hon har låg hjärtfrekvens trots att hon är så pass uppjagad som hon är.
Vi borde få resultaten snart. Jag hoppas verkligen med allt jag har att det inte är Addisons.Minn testades för Addison på Albano för 2 veckor sedan. Det är ett enkelt test. Minn har som tur är inte Addison, håller tummarna för att ni får samma resultat.
Vi borde få resultaten snart. Jag hoppas verkligen med allt jag har att det inte är Addisons.
Blodprov. Ska få svar inom 20-25 minuter.Är det Addison så finns det många hundar som lever bra liv med mediciner mot Addison. Håller så klart tummarna att det inte är det. Det som oroade mig i Minns fall är att hon blev så jäkla dålig när hon fick kortison i somras att jag aldrig vill ge henne det igen.
Tillägg: Är det vanligt blodprov eller en ACTH-stimulering ni gjort?
Blodprov. Ska få svar inom 20-25 minuter.
Vad skönt att det inte var addisons!Det är inte Addisons!
Det var det bästa vi kunde få reda på. Tyvärr vet vi ju dock inte vad som felas henne, men den troligaste teorin är att hon helt enkelt har en stresskänslig mage som kraschar när det blir för mycket aktivitet. Det är tredje gången hennes mage kraschar efter något intensivt, spelar ingen roll att det är roliga saker.
Tävlingar får vi se om vi lyckas hitta en strategi för att få fungera, för så här kan hon ju inte må efter varje gång vi varit iväg. Annars får jag väl tänka om angående hennes framtid som tävlingshund ❤
Asni är normalt sett helt otroligt bra i magen. Det är verkligen bara efter aktivitet så som tävling som hon krascharVad skönt att det inte var addisons!
Min golden har ju känslig mage, visserligen gastrit och inte diarré, och hon funkar jättebra på Olewo morotspellets. Det liksom lugnar magen. Ger det kontinuerligt tillsammans med standardt ph balans och då behöver vi inte medicinera mot gastriten.
Vill du testa kan jag skicka dig några matskedar på posten. Förstår att du inte vill experimentera nu när hon är dålig men hojta till på pm isf.