Sitter och kollar lite på utbildningar, återkommer ständigt till en och samma, men tvekar eftersom jag inte vet hur jag ska lösa det med hundarna... När jag väl har utbildat mig och skaffar nytt jobb, då är det ju lättare, då går det att välja arbetsplats lite mer samt finns fler bostadsval med tanke på högre inkomst. Nu ligger skolan som har utbildningen ganska centralt i Sthlm. Jag har
inte möjlighet (eller lust) att bo närmare centrala stan än vad jag gör i dagsläget. Samtidigt växer inte bra dagmattar på träd, tvivlar på att nuvarande hundvakten vill binda upp sig för att rasta damerna varje dag i mer än ett år framöver och om jag pluggar har jag inte råd att ha båda hundarna på hunddagis, för det kostar åtminstone 4000kr/hund/månad...
Gah. Går det ens att lösa sådant här på något sätt? Jag funderar på att kontakta skolan för att kolla hur ett ungefärligt schema ser ut, för att se om jag på något sätt kan hitta ett sätt att lösa det hela på. Tvivlar ju starkt på att hundarna får följa med även om de bara skulle ligga och sova under dagarna