Jag fick preciiis ett sms om att Aysu nu ligger på operationsbordet. En vän jobbar som djursjukvårdare (heter det väl?) och är med under operationen. Hon berättade att narkosen är stabil och att veterinären håller på och tar bort det juver som blivit inflammerat osv.
Det såg verkligen hemskt ut när vi kom in till veterinären idag, men jag är SÅ glad att jag dokumenterat allt noga. Har koll på normaltemp, hade skrivit upp i mobilen hur tempen var vid olika klockslag sen hon kom hem, hade stenkoll på vid vilka tider hon fått sin medicin, hade fotograferat det dåliga juvret så att man tydligt kunde se hur mycket sämre det blivit när vi väl kommit in till veterinären... Tack vare allt det så kunde de snabbt och enkelt få en bra bild av läget och konstaterade att Aysu (åter igen) skulle ha ganska hög prioritet och läggas in med dropp och smärtstillande på en gång.
Minns inte riktigt vad jag skrivit här i tråden innan, men nu när vi var inne så fick hon feber igen, blev slöare och huden började spricka upp mer och mer så att var läckte ut... Och under tiden vi kollade allt, tog tempen, klämde (försiktigt) på juvret och allt så låg Aysu helt stilla och bara accepterade läget. Hon är så otroligt snäll hela tiden den lilla damen.