Här har det gått i en rasande fart sedan jaktsäsongen (änder, duvor) kom igång, och det har varit intensivt med träning inför prov och annat.
Floyd startade ÖKL hos Jaktretrieverklubben i lördags och gjorde allt så himla fint
Vi fick börja med walk up i par, först en omgång med två apporter var, och sedan en andra omgång med en apport var. Efter det blev det två driver på andra sidan om en damm, så vi fick skicka dem över vatten, och till slut en blind dirigering på vatten. Dirren låg mellan de två drive-områdena. Tyvärr klantade jag mig och blåste för tidigt på honom på vattendirren och där rök vår utmärkelse
Den danska domaren gillade honom jättemycket, och sa att vi för honom hade varit dagens provvinnare om vi bara hade klarat sista dirigeringen. Surt att snubbla på mållinjen, men han var så jäkla fin dagen igenom så jag är otroligt nöjd i alla fall.
Vi jagade änder på fredagen, fem dammar, och det verkar ha varit en bra uppladdning för han har aldrig varit så sansad på en walk up som han var på provet
Har även anmält till två ÖKL i SSRKs regi nu till hösten, så får vi se hur vi reder ut det.
Finn har återhämtat sig bra efter sitt ormbett, ska tillbaka till vet i morgon för blodprov. Ser de bra ut så blir det unghundsprov för honom på söndag. Har lagt en del släpspår med kanin till honom som han har löst fint, men jäklarrrr vad han är stark
Laddas rehab fortsätter som planerat och hon har börjat muskla sig riktigt fint i sitt vänsterben. Ska till fysio om två veckor för att stämma av allt, hoppas att jag kan börja simma henne så smått sedan. Hon kommer förmodligen kunna jaga denna säsongen, men det blir inget släpp på premiären 1/10 för henne.