Den 21:a RIDTRAVARTRÅDEN

Sv: Den 21:a RIDTRAVARTRÅDEN

Är det någon som ska delta på Riks i Norrköping??? Vore kul att veta om det är fler "Bukefalister" som ska dit. ;)

KL

Hejsan allihop! Det var längesen jag skrev här, men läser nån gång ibland :-) Jag har haft min häst William utlånad på foder sen aug 2011. Men nu har saknaden blivit för stor så jag har bestämt mig för att ta hem honom i juni, och jag längtar sååååå mycket! Ska kika på en stallplats i morgon som ligger ca 2 km från där jag bor - perfekt, gångavstånd ju! :-) Är sugen på att dra igång med distans igen när jag får hem honom, det tycker ju både jag och William är kul :-) // Ellen

Men vad roligt!!! Har ni tävlat mycket distans?

kl

Imorgon blir det nya tag. Ska iväg till ett annat stall som ligger en liten bit utanför stan och kolla på ett stall som även erbjuder lösdrift, ska bli spännande att se vad de har att komma med. Ska tydligen vara bra hagmöjligheter där. Om man har möjlighet att ha honom på lösdrift skulle det vara toppen, men då vill det till att det är en bra lösdrift...

Håller tummarna för att du hittar nåt stall som ni kan trivas i, så du kan hämta hem Buster. :)

*kl*

Lidos och jag hade fotograf med oss på körrundan för några veckor sedan. Har inte lyckats klura ut ifall det går att länka bilder direkt från skydrive, så ni får nöja er med en länk. Sorry...

BILDER

Fick precis besked av Chefen att jag inte kan få ledigt från jobbet på fredagen när dressyren på Ridtravar-Riks är :mad: 17 också! Känns inte motiverat att åka så många mil bara för löshoppningen.......:(

Tack! Det är lite omständigare att få med fotograf ut i skogen nuförtiden än att placera en vid staketet till ridbanan som vi gjorde förr. Men ibland lyckas vi. :D

Riktigt snygg pojke!! :)

Trott: Emiro. Söt häst! Vet inte om du vet det, men din sadel ser ut att ligga i enorm bakvikt, vilket är skadligt. :-/ Det skapar punkttryck när sadeln inte ligger i balans. Därav kommer all din vikt hamna på bakre delen av sadeln på ryggen på din häst. En sadel ska fördela trycket från ryttaren, men det sker inte ifall sadeln inte ligger i balans. :-/ En tanke bara..

kl*

Längesen jag var inloggad här eller ens inne på Buke. :-) Jag och min Bells fortsätter utvecklas i stormfart. Vi har börjat hoppträna i grupp igen, efter ett uppehåll på typ 1-2 år. Går suveränt! Dressyrträningen ska vi ta upp igen så fort paddocken tillåter. Vi har även hunnit starta våran första lokala hopptävling sen 2 år tillbaka. Gick superbra!

Slänger upp en film från tävlingen:
http://minfux.blogg.se/2013/april/film-tavling.html#comment

Kramar!

Men vad roligt!!! Har ni tävlat mycket distans?

nej faktiskt inte. Har varit med på två st prova på tävlingar som var på 2 mil. Men både jag och William tycker det var kul, så det skulle vara kul att testa starta i nån högre klass :-)

Riktigt snygg pojke!! :)

Trott: Emiro. Söt häst! Vet inte om du vet det, men din sadel ser ut att ligga i enorm bakvikt, vilket är skadligt. :-/ Det skapar punkttryck när sadeln inte ligger i balans. Därav kommer all din vikt hamna på bakre delen av sadeln på ryggen på din häst. En sadel ska fördela trycket från ryttaren, men det sker inte ifall sadeln inte ligger i balans. :-/ En tanke bara..

kl*

Längesen jag var inloggad här eller ens inne på Buke. :-) Jag och min Bells fortsätter utvecklas i stormfart. Vi har börjat hoppträna i grupp igen, efter ett uppehåll på typ 1-2 år. Går suveränt! Dressyrträningen ska vi ta upp igen så fort paddocken tillåter. Vi har även hunnit starta våran första lokala hopptävling sen 2 år tillbaka. Gick superbra!

Slänger upp en film från tävlingen:
http://minfux.blogg.se/2013/april/film-tavling.html#comment

Kramar!

Var det till mig? Om sadeln alltså?

nej faktiskt inte. Har varit med på två st prova på tävlingar som var på 2 mil. Men både jag och William tycker det var kul, så det skulle vara kul att testa starta i nån högre klass :-)

Jag har faktiskt också funderingar på att prova. :)

kl

Red Anna för en "nygammal" tränare idag och fick för första gången på över ett år känna att det var roligt att rida igen. Jag har ju gråtit och mått dåligt och hatat både hästen och mig själv det senaste året, men idag kändes det faktiskt som om vi var ett ekipage igen, inte häst och ryttare på varsitt håll. Sedan tycker jag innerst inne fortfarande att det gick skit för att det ser horribelt ut på videorna, då vi bara tränade övergångar för att få ordning på mina hjälper och hennes respekt för dem, så det lades inte någon större fokus på min sits (hälar, tår och armbågar åt alla håll!) och på hennes form (som mest var huvud upp i vädret)... men å andra sidan var det kanske precis det vi inte behövde fokusera på.

IMG_2310.jpg

Har du bestämt dig för att behålla henne? Tyckte du skrev i en annan tråd att hon skulle ha avlivats för någon vecka sedan?

Väldigt fin bild för övrigt, verkligen proportionerligt, balanserat och fint.

Tack!
Jag fick tag på en medryttare i sista sekunden, så förhoppningsvis kan tant häst bete sig som en normal häst och låta bli att attackera henne, så att hon kanske vill vara kvar en stund.
smirk.gif
Så nu kan jag bara ägna mig åt att träna och slippa alla måsten med skötsel/skogsridning, bara lägga fokus på att återfå glädjen med ridningen igen, så förhoppningsvis går det vägen. Ska ge det en månad eller två.

Jag vågade nästan inte fråga hur det hade gått, men roligt att höra att ni förhoppningsvis hittat en lösning. Jag hoppas att det kommer funka för er.

Jag tycker du och Anna ser jättefina ut tillsammans. :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 722
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 994
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 540
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 757

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ringkota, operation!?
  • Ridskoleryttare
  • Bildtråd