Dit är det ju skiiitlååångt . Nån jäkla måtta får det väl finnas på vad man gör för frallaskrutten där jag förmodligen är den enda i kullen som tänker beskriva.Västra kör massor av tillfällen på Backamo från våren ända in i oktober.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dit är det ju skiiitlååångt . Nån jäkla måtta får det väl finnas på vad man gör för frallaskrutten där jag förmodligen är den enda i kullen som tänker beskriva.Västra kör massor av tillfällen på Backamo från våren ända in i oktober.
Dit är det ju skiiitlååångt . Nån jäkla måtta får det väl finnas på vad man gör för frallaskrutten där jag förmodligen är den enda i kullen som tänker beskriva.
Varför anmäler du inte bara till MH då?
Därför att det är svårt att komma med med icke bruksras. Men vi har en schäferkull som ska göra MH framåt våren så hittar jag inget lämpligt datum för BPH innan dess blir det MH med dem.
Ja det är sant, men kan ju vara värt att försöka om det är lättare för dig att ta dig dit. Annars vänta till schäferkullens MH.
Har dom ändrat reglerna för MH?
När jag gick hade man lättare att få plats med icke-bruksras om man var medlem i den arrangerade klubben eller var anmäld till någon bruksgren som krävde MH för tävling.
Numera räcker det med BPH för att få tävla bruks med icke bruksras så jag vet inte om det fortfarande ger förtur. Problemet är inte jättestort för vår del, hon kommer beskrivas på det ena eller andra sättet vad det lider.
Men jag tycker att BPH nu börjar bli så stort och välanvänt att det borde kunna gå att samla dem lite mer lättillgängligt. Både SKK och SBK har ju anmälningssystem som funkar helt ok för annan slags tävling och beskrivning.
DP var det dom hette inte multi ,det är en kamrats hund och nu ca 3v efter köp har det krypit fram att den ev kan vara dräktig, så nu kan vi bara vänta på ul o under tiden får jag gräva i det på främmande språk eller med hjälp av någon av mina uppfödare som tolk.@dobbis
Skulle jag chansa så skulle jag nog gissa på en showavlad alt DP, den har ett rejält huvud för att vara tik och ser rätt liten ut med mycket hud och rätt kort svans.
Men svårt att avgöra, det kan lika gärna vara en fet ur jaktlinjer. Eller ur "jaktlinjer".
DP var det dom hette inte multi ,det är en kamrats hund och nu ca 3v efter köp har det krypit fram att den ev kan vara dräktig, så nu kan vi bara vänta på ul o under tiden får jag gräva i det på främmande språk eller med hjälp av någon av mina uppfödare som tolk.
Nu blir jag lite nyfiken, bor vi i närheten av varandra eller? För det kan ju inte finnas massor av Schäfrar vid namn Valkyria och en drös coola frallor?En sån sak kan helt klart få mig att skita i att göra beskrivningen. Det ska vara LÄTT att hitta och anmäla
Nu vet jag ju att det är tillfällen i Nykvarn där jag ändå är och tränar ganska ofta men där finns inga datum för -19 publicerade än och mina helger är så fulltecknade att jag måste ligga ungefär ett halvår framåt för att kunna få in nya aktiviteter.
Alltså inte bara att vi äntligen fick tag på en barack så vi snart har ett hundhus, idag fick jag besked att jag får jobb, där jag helst önskade!!!! Jag kommer få jobba både kväll och helg förutom dagtid, vilket blir super för hundarna då maken bara jobbar dagtid. Och i framtiden är det möjligt att jobba hemifrån. Jag är så sjukt himla glad idag! Nu ska jag bara överleva till examen så jag äntligen får börja jobba också men det känns lite lättare nu!
idag skällde jag ut en tant, jag hade med Ville till stan för att få lite nya promenad upplevelser när jag ändå skulle hämta sonen vid skolan. På långt håll såg jag en tant med en lös skotte. Jag tänkte att hon nog har koll på den så jag går vidare. När vi möts trängre tanten upp mig mot en snödriva och hennes hundkräk kommer farande rakt på och hoppar på Ville. Jag sparkar undan skotten och tanten säger: Han ville bara hjälpa dig att uppfostra. Där talade jag om för tanten att hennes hund inte behöver uppfostra min hund och att hon skulle vara tacksam att min hund är så snäll som den är annars hade hennes hund blivit biten.
Ytterligare en anledning att bo kvar på landet, sen måste jag ändå säga att jag mötte fyra andra hundägare där det inte var några som helst problem. Men jag vill ju kunna gå på lite nya ställen, speciellt när det är sånt här skitväder så man inte kommer ut i skogen, jag känner mig lite som Ronja Rövardotter, instängd hela vintern.Välkommen till stan
Du beskriver min VARDAG.
Nu blir jag lite nyfiken, bor vi i närheten av varandra eller? För det kan ju inte finnas massor av Schäfrar vid namn Valkyria och en drös coola frallor?
Finns två schäfervalkyrior vad jag vet. Den ena är långhår och den är INTE min . Jag bor i Kungsör och spenderar ganska mycket tid i Åkers Styckebruk där uppfödaren till mina hundar bor.
Ytterligare en anledning att bo kvar på landet, sen måste jag ändå säga att jag mötte fyra andra hundägare där det inte var några som helst problem. Men jag vill ju kunna gå på lite nya ställen, speciellt när det är sånt här skitväder så man inte kommer ut i skogen, jag känner mig lite som Ronja Rövardotter, instängd hela vintern.
Jag misstänker att den tanten nog kommer att göra omvägar runt oss hädanefter, för jag kommer nog framhärda att gå där för det är fina promenadvägar längs med mälaren och plogat och grusat!