Och som demokrati är definierat så ett avskaffande av demokratin.För mig räcker det med att förbjuda organiserad rasism och nazism vars syfte och ärende är att allvarligt motarbeta allas lika värde och inskränkning av detta. Dvs, som jag ser det, ett skydd mot demokratin.
Det har du inte i vilket fall som helst, det är olagligt att terrorisera folk.Ett ställningstagande om att du faktiskt inte har rätt att psykiskt terra människor.
Det är helt lagligt att ha ett pedofilt nätverk eller starta en klubb/ett parti för pedofiler. Det är först när bilder, filmer eller praktiska övningar eller planering av sådana som det är olagligt, prata. Att ha möten fantisera, diskutera, mm är helt okej ( i och för sig lär inge sådana klubbar existera) så länge man inte bryter mot svensk lag. Varför ska nazister inte få ha sina möten/partier så länge de inte bryter mot svensk lag?Helt ok att jämföra med terrorlagstiftning vars avsikt är att förhindra fysisk skada. Man kan också jämföra med att du faktiskt får tända på djur och små barn men du får ju faktiskt inte ha pedofila nätverk med barnporr på datorn; dvs tänk och tyck vad du vill om människor som kommer hit som flyktingar men du ska avstå från att organisera och mobilisera rasistiska och hatiska uttryck i media, postlådor, på gatan etc.
Det är även förbjudet att göra motsvarande när det gäller judar, syrier eller andra grupper. Det räknas som hets mot folkgrupp.Precis på samma sätt som jag tror att många av er, som tycker att jag har fel, faktiskt blir illa berörda av sexualiseringen av kvinnor i det offentliga rummet. Ohc på reklam. Det är ju trots allt olagligt att tokidiotisera och sexualisera kvinnor i reklam på teve (och hur ska det sluta!!!). Är det också ett hot mot demokratin? Kämpar ni också för männens rätt att trycka ner kvinnor?
Återigen så drar du upp olagligheter, det är inte lagligt att stå och skrika nedsättande ord om invandrare i en demonstration, det räknas som hets mot folkgrupp vet du.Jag ser faktiskt ingen koppling till att sedan förhindra människor att tro på det de vill eller utleva vilken sexualitet man vill (laglig sådan) samtidigt som man förbjuder rasistiska uttryck och demonstrationer på stan. Få av oss hade pallat att folk organiserat stod och skrek nedsättande ord om kvinnor tex. Men jag kanske har fel.
Kan du möjligen ta något exempel som inte redan är förbjudet?