Demokrati - vad är den värd?

@Lobelia
Som jag skrivit tidigare så respekterar jag demokratin. Det innebär att skulle över 50% rösta på nazisterna så är det de som ska regera. Det skulle förresten bli extremt konstigt om man genom en lag förbjöd över 50% av befolkningen att ansluta sig till det partiet de önskade eller ställa upp i valet. Nu tror jag för all del att risken är mindre för partier av nazisternas kaliber får majoritet om man kan ha en öppen debatt där alla får vara med än om man utesluter vissa grupper.

Det är just detta som jag är bekymrad för och inte kan stödja. Jag tycker demokratin är den bästa av alla system, men jag kan omöjligt stödja detta i den övre texten.

Nu saknar jag verkligen den rullande skrattande gubben. Är du bild, jag argumenterar för demokrati och mot att inskränka den så jag nästan sliter ut tangentbordet. Har du verkligen lyckats missa det.

Se längst ner.

Och jag påstår det är omöjligt om man inte vill fylla fängelserna med politiska fångar. Ett sådant Sverige vill jag inte ha, jag vill inte ha en enda politisk fånge oavsett åsikt. Anledningen till att jag envisas med att fråga är för att få dig och andra att tänka till. Förbjuder man ett politiskt parti, demonstrationer, även fredliga, och att folk framför sin åsikt så måste man också vara beredd att ta konsekvenserna. Vill du ha politiska fångar i våra fängelser och att svenskar begär politisk asyl i våra grannländer? Förutom avskaffande av demokratin och komplikationerna där, så är det konsekvensen om man vill se till att förbuden följs.

Nej jag är inte för detta, men jag är heller inte för att sådana partier kan komma till makten. Jag ser givetvis dilemmat. Men jag ser även dilemmat med att detta kan röstas fram till att styra.

Att folk kan ha en framtidsvision som innebär att vi får politiska fångar i Sverige är skrämmande.
Ja det är din åsikt, min åsikt är att det inte ska behöva bli så. Lägg inte över din åsikt om hur det kan bli, till att jag har det som en önskan och vision.

Sossarna hade väl en nyligen som framförde samma bladder som vissa SD:are har gjort. resultatet blev detsamma, han är väl inte med längre. Men kanna anklaga SaP för det? Nej det anser jag inte det är individuella tokerier.
Den stora skillnaden är att SD frossar i blundrar, det gör inget annat parti.

Du är fullständig historielös. Jag rekommenderar en kurs i nutidshistoria.
Du kan ju börja här : "Statens institut för rasbiologi (Rasbiologiska institutet, även förkortat som SIFR) var ett svenskt institut grundat 1922, efter en ursprungligen socialdemokratisk motion, som stöddes av samtliga riksdagspartier.

Alla partier begår misstag i början och det tar tid att göra sig av med misshagliga element. SD bildades -88.

Du kan ju börja här : "Statens institut för rasbiologi (Rasbiologiska institutet, även förkortat som SIFR) var ett svenskt institut grundat 1922, efter en ursprungligen socialdemokratisk motion, som stöddes av samtliga riksdagspartier.

Alla partier begår misstag i början och det tar tid att göra sig av med misshagliga element. SD bildades -88.

Och var så här trevliga och fina rassenassar på stan:
http://www.interasistmen.se/granskn...storiska-bilder-fran-sds-marsch-jonkoping-94/

Halvt offtopic;

Hur tänker du - och ni andra- om SDs väljare och hur de ser på dessa blunders? Jag tycker mig se att SD inte direkt rasar i popularitet efter alla dessa blunders. Det är nästan så man tror att väljarna inte tycker att det är blunders utan snarare önskvärda handlingar, både gällande fysikst våld men också skrivna uttryck liknande den printscreenen från fb. De håller med och tycker att personerna är modiga och säger "sanningen".

Gäsp jag kan visa upp ett gäng bilder på jihadistkräkens demonstrationer i Malmö. Vi vi
tycker nämligen det är helt ok att skära huvudet av våra fiender. Du är patetisk i din enögdhet. I would be sorry to be you.

Jihadister har inte demonstrerat i Malmö. Du tycker kanske att det är OK att framföra önskemål om jaktsäsong på muslimer som företrädare för ditt älskade parti önskar? Två fel blir inte rätt. Inte på något sätt. Ens om du hade något att tillföra.

det har nog mest med att göra att de är noviser vid honungsburkarna

Nej, enklare än så. Ett parti som har rasism, xenofobi, homofobi och muslimhat som absolut samlande och dominerande kärnvärden, kommer alltid ha företrädare som uttrycker sig rasistiskt, xenofobiskt, homofobiskt och olika typer av otäckt hatande av muslimer. I stor utsträckning dessutom. Om partiet helt överger sina kärnvärden kanske det ändras, men då har de inget kvar, alls.

Vet inte om det hör hemma här, men jag läste i en lokaltidning nu. Men brukar verkligen tidningar skriva ut vad en person är aktiv i för parti? Det handlade om att en person skulle få vite och då skrev man sverigedemokraten Pelle Pellesson åläggs vite.

Vet inte om det hör hemma här, men jag läste i en lokaltidning nu. Men brukar verkligen tidningar skriva ut vad en person är aktiv i för parti? Det handlade om att en person skulle få vite och då skrev man sverigedemokraten Pelle Pellesson åläggs vite.

Ja, det brukar man ofta göra, om de är/har varit kandidater till något av valen eller är invalda någonstans. Inte bara om de är medlemmar. Om man inte är väldigt känd på orten som just Pelle Pellesson, sverigedemokraten.

@rutans
Lobelia vanlig stil
Rutans fetstil

Som jag skrivit tidigare så respekterar jag demokratin. Det innebär att skulle över 50% rösta på nazisterna så är det de som ska regera. Det skulle förresten bli extremt konstigt om man genom en lag förbjöd över 50% av befolkningen att ansluta sig till det partiet de önskade eller ställa upp i valet. Nu tror jag för all del att risken är mindre för partier av nazisternas kaliber får majoritet om man kan ha en öppen debatt där alla får vara med än om man utesluter vissa grupper.

Det är just detta som jag är bekymrad för och inte kan stödja. Jag tycker demokratin är den bästa av alla system, men jag kan omöjligt stödja detta i den övre texten.

Du vill ha kakan kvar och äta upp den, partiell demokrati. Så länge folk inte röstar fel så får de rösta som de vill. Kanske du kan komma på en annan term än demokrati så det inte blir missvisande?
------------------------------

Och jag påstår det är omöjligt om man inte vill fylla fängelserna med politiska fångar. Ett sådant Sverige vill jag inte ha, jag vill inte ha en enda politisk fånge oavsett åsikt. Anledningen till att jag envisas med att fråga är för att få dig och andra att tänka till. Förbjuder man ett politiskt parti, demonstrationer, även fredliga, och att folk framför sin åsikt så måste man också vara beredd att ta konsekvenserna. Vill du ha politiska fångar i våra fängelser och att svenskar begär politisk asyl i våra grannländer? Förutom avskaffande av demokratin och komplikationerna där, så är det konsekvensen om man vill se till att förbuden följs.

Nej jag är inte för detta, men jag är heller inte för att sådana partier kan komma till makten. Jag ser givetvis dilemmat. Men jag ser även dilemmat med att detta kan röstas fram till att styra.

Jag kan lova dig att alla här ser dilemmat.
------

Att folk kan ha en framtidsvision som innebär att vi får politiska fångar i Sverige är skrämmande.
Ja det är din åsikt, min åsikt är att det inte ska behöva bli så. Lägg inte över din åsikt om hur det kan bli, till att jag har det som en önskan och vision.
Som jag skrev, effekterna av din vision, inte din vision. Hur ska ska man lyckas förbjuda partier och hindra folk att rösta på oönskade partier utan att ta till tvångsmedel. Ska du gå och be de felande att lägga ner verksamheten annars så blir du ledsen eller? Ska de beläggas med bötesstraff eller utvisas månde om nu fängelse är tabu för de som vägrar ge upp demokratin?

Var skrev jag att inga andra partier begår missar?
Och givetvis menar jag i nutid, i vart fall inte före SD bildades men mest sedan partiet kom in i riksdagen, det blir liksom omöjligt att approximera vilka och hur många missar SD skulle begått innan partiet bildades.

Ledsen jag skulle förtydligat att jag skulle förtydligat att det bara gällde under den period som partierna man jämfört existerat.

det har nog mest med att göra att de är noviser vid honungsburkarna

Njae, i så fall skulle antalet blundrar börja avta, det verkar inte så-

Min egen teori är att de har svårt att få kandidater, i andra partier tävlar folk om att få en plats på listan, i SD så räcker listan inte till för att fylla platserna (eller har gjort det). Har man dåligt urval så är det mer risk att släppa fram lite av varje.

Njae, i så fall skulle antalet blundrar börja avta, det verkar inte så-

Min egen teori är att de har svårt att få kandidater, i andra partier tävlar folk om att få en plats på listan, i SD så räcker listan inte till för att fylla platserna (eller har gjort det). Har man dåligt urval så är det mer risk att släppa fram lite av varje.
Nytt parti, nya problem om 20 år är det historia

Nytt parti, nya problem om 20 år är det historia

Vi kan alltid hoppas att både SD och främlingsfientligheten är historia om 20 år. Lite som Ny Demokrati, alla frågar sig hur så många egentligen kunde tänka sig att rösta på idioterna? Inte helt övertygad, men det är en ganska vanlig väg att vandra för enfrågepartier.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag skulle vilja att det fanns olika länder där samhällena funkade på olika sätt - och att man kunde välja att bo i det land som passade...
Svar
8
· Visningar
1 594
Senast: Araminta
·
  • Låst
Samhälle SD kommer näver bäver få min röst, lika lite som F! eller något annat parti i sverige denna höst. Jag värnar om min demokratiska rätt...
17 18 19
Svar
372
· Visningar
26 594
Senast: LenaH
·
Småbarn Hej Buke! Hoppas att ni har lite klok input att komma med, jag känner att jag nog bara måste stöta och blöta det här ett par varv och få...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
9 061
Senast: Sofie_B
·
Äldre http://nyheteridag.se/nytt-sd-rekord-i-sentio-pa-otroliga-269-procent-moderaterna-stortdyker-till-samsta-nagonsin/ SD ( 26,9 )och C (...
Svar
19
· Visningar
1 819
Senast: Blue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama