Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men om du inte orkar och dottern inte vill så måste ni ju ändå acceptera att det är något som ni måste avstå ifrån.Jag är glad över hunden nu och älskar honom väldigt. Men det är mycket jobb helt klart.
Om du inte förstod hur mycket jobb det är med en hund så är det ju mycket begärt att du tycker att ditt barn borde ha förstått.Men det är mycket jobb helt klart.
Jag är glad över hunden nu och älskar honom väldigt. Men det är mycket jobb helt klart. Grannen har hund och dotterns kompis bor i den familjen så lite koll på vad det innebär hade nog dottern.
Min tonårsdotter (13 år) kan ta ut hunden när hon slutar tidigt i skolan. Annars är det jag som alltid får ta ut hunden. Hon kan dammsuga hemmet spontant någon gång ibland och ibland överrsakar hon mig med lagad mat på bordet när jag kommer hem. Men jag har tröttnat på att göra nästan allt. Jag tycker att hon är tillräckligt stor nu för att hjälpa till mer. Och ja, jag vet att det är mitt eget fel som har curlat henne....
Så vad är rimligt? Jag jobbar 40 timmar i veckan. Hon tränar inne i stan 3 kvällar i veckan. Jag hämtar eller lämnar några gånger i veckan. Och sen har hon förstås skolan som ska skötas. Hon bor hos pappan varannan helg.
Jag uppfattade det inte så utan att det var förutsättningarna som ändrades.Om du inte förstod hur mycket jobb det är med en hund så är det ju mycket begärt att du tycker att ditt barn borde ha förstått.
Men orkar du?Jag vill behålla hunden.
Herrejisses, det skulle jag aldrig gå med på. Eller vilja göra mot nån annan. "Sorry syrran du glömde din dator i köket så nu är den min. Men jobbar du hårt kanske du kan få tillbaka den" .Om man inte plockade undan sina saker i huset efter tillsägelse så tillföll sakerna den som plockade undan dem.
Och så fick man jobba ihop till att få tillbaka dem
Men under hur många år kan detta ha varit hennes önskan? Hon är ju bara 13, inte 17 år? Att ett litet barn vill ha ett djur är inte märkligt, det brukar barn vilja ha. Det betyder inte att man som förälder kan köpa djuret och sedan förvänta sig att intresset ska bestå. Jag tycker att hon är för liten för att ta ansvar för att en hund blivit inköpt, oavsett hur många år hon tjatade om att hon ville ha en.Hunden var hennes högsta önskan under flera år så en del ansvar ska hon allt ta.
Det föregicks av så pass mycket tjat om att plocka undan att den situationen inte kunde uppstå."Sorry syrran du glömde din dator i köket så nu är den min.
Ah. Jag förstår.Glömma var inte grejen, skita i att ta undan sådant som var i vägen var grejen.
Haha men är det sant? Jag är uppvuxen med att inte behöva göra nåt hemma i princip och inte fan var jag upptagen hela tiden när jag flyttat hemifrån som 20-åring. Jag menar, att tvätta kläder lär man sig på cirka en minut (man kan till och med fråga pappa om råd på telefon, en gång, så är det gjort), likaså hur en dammsugare fungerar och hur man diskar. Att det skulle ta tid från studierna låter obegripligt.Mina vänner som var mer curlade slet ju med att hålla ordning och laga mat i sina första boenden. Ingen hade ju lärt dem ens det basala i hushållsarbetet, utan det hade ju magiskt blivit rent och maten dök bara upp. Kläder? Hur ska de tvättas..? Så de var "upptagna" mest hela tiden.
Samma här. Det var ju liksom bara att köra en tvättmaskin. Inget konstigt alls.Haha men är det sant? Jag är uppvuxen med att inte behöva göra nåt hemma i princip och inte fan var jag upptagen hela tiden när jag flyttat hemifrån som 20-åring. Jag menar, att tvätta kläder lär man sig på cirka en minut (man kan till och med fråga pappa om råd på telefon, en gång, så är det gjort), likaså hur en dammsugare fungerar och hur man diskar. Att det skulle ta tid från studierna låter obegripligt.
Tror jag med! Jag är supernoga hemma, värderar högt att ha det rent och fint omkring mig. Detta trots att jag lyft cirka inga fingrar hemma (var upptagen med att jobba hårt i vårt stall som familjen drev, så nej, jag låg inte bara på sofflocket). Mina föräldrar curlade inte mig, det bara fanns inte tid för hur mycket som helst; studier (höga betyg) och hästar var liksom allt för mig. Nån som hade tid lagade mat och städhjälpen städade. Jag är ingen gris för det .Jag tror att intresse och nivån på städningen är mycket en del av ens personlighet. Säkert går det att påverka lite åt varje håll men är man i grund och botten pedantisk av sig så kommer man att vara det i vuxen ålder vare sig man fick hjälpa till hemma eller inte. Samma sak om man är lite slarvig. Är man sån så är man sån.
Ja jag klarar bara inte av att skorna ligger i en hög i hallen. De skall stå på skostället!!! I raka raderTror jag med! Jag är supernoga hemma, värderar högt att ha det rent och fint omkring mig. Detta trots att jag lyft cirka inga fingrar hemma (var upptagen med att jobba hårt i vårt stall som familjen drev, så nej, jag låg inte bara på sofflocket). Mina föräldrar curlade inte mig, det bara fanns inte tid för hur mycket som helst; studier (höga betyg) och hästar var liksom allt för mig. Nån som hade tid lagade mat och städhjälpen städade. Jag är ingen gris för det .
Jag är nog en gris numera.Jag är ingen gris för det