Del VI hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

*KL*

Har varit och tävlat i Perstorp.
Hoppade 1,00m med 4 fel och 1,10 med 8 fel, är så glad att Bellis tog sig runt för det var verkligen inte någon schysst unghästbana :mad:
Typ vart sjätte ekipage blev uteslutna, svåra vägar och svåra hinder (de två ekipagen som starta före mig i 1,00m blev uteslutna, samt den som starta efter mig:eek::crazy:). Såg mer ut som en nationell tävling än en lokal unghästtävling... mycket besviken.

Film... http://youtu.be/FLwNCQaSSjo

va, tyckte du??? såg ut som en trevlig unghästbana med långa avstånd och många transportsträckor om jag ska reagera på något var det i 100cm klassen där det ser ut som en kombination och sedan ett relaterat avstånd efter... enda svårigheten förutom fina hinder men det ser jag mer som en fördel att hästarna tidigt får lära sig att det ser ut så på tävling.

roligt med fälttävlans video! elak man du har som sitter och småflinar dock ;-) men det är väl kärlek antar jag :D

Tack alla! Ja jag är djuuuupt impad av hennes ko-lugn hela tävlingen...upp 5, åka trailer i nästan 3 timmar, gå dressyr innanför staket som hon aldrig gjort annat, in i mörkt ridhus o hoppa, stå i trailer några timmar, ut o hoppa terräng som en veteran!:bow: Hon är en fantastisk liten Åsna!:love::D

Avel: Jag har inte kollat i år men troligtvis 1 felfri debutant med max 1 nedslag o godkänd dressyr o likadant 1 lätt klass. Så kvalen bör vi nog fixa!

Ha ha ha det är INTE min man utan min hästskötare som myyyyser över Lilla Åsnans lugn inför starten...:D

KL

Nu har jag anmält mig till startfälttävlan i Askim 29 maj och en träning på Säve samma vecka. Ska även rida startfälttävlan den 6 juni i Säve.:D
Lika bra att anmäla sig så går det inte att ångra.:crazy:

Ikväll blir det vanlig hoppträning.:D Sen får vi träna dressyr för till helgen ska vi rida LB1 för första gången.

YEAH! Go Avel!:bump::D Det är rätta takter!

Själv var jag på en clinic igår med Mads Hendeliowitz. Helt fantastiskt! Jag fick sån inspiration, han var så himla bra på att förmedla vad han ville med hästarna, alla som red gick bättre i slutet än i början när de med små små enkla medel hade ändrat lite o hans egna häst DANSADE fram o var som en gummiboll i kroppen.:bow::bow:

Är så härligt med en sån upplevelse!:banana:

Jag blir TOKIG!!!! Hade precis kommenterat det mesta som hänt här inne och så stängs sidan ner, "Mozilla har tyvärr slutat fungera och måste stängas ner"....Blä!!

Så kort svarat, Bra jobbat allesammans som är ute och kämpar!!! :D

Har lagt ut lite bilder på bloggen på bygget, om någon vill se http://stallhojden.wordpress.com/

Grattis på födelsedagen:laugh:
Och att ridhusbygget kommit igång. Så spännande.:) Måste vara härligt att få ett eget ridhus.

Så kul Avel. Är imponerad! Det låter så himla skoj med startft..Undras om man skulle våga testa i Ulricehamn??? Hade det inte vart för tandisarna eftersom jag inte vet riktigt hur länge hon ska gå bettlöst vilket hon inte verkar funka på alls:crazy:.

*kl*
Idag red min tränare. Det var jättelängesen nu och är himla kul att se..
Hon gillar ju poppsan min för hennes "jatackochamenmentalitet" dva hon ifrågasätter nästan aldrig utan försöker hela tiden att göra det man begär.
Hon tyckte också att hon var ganska lyhörd och känslig för skänklarna vilket jag hoppas är positivt:)!!!

Fredag ska jag genrepa inför söndagens lb2, är faktiskt gga nervös men shit the same..jag åker dit och gör så gott det går...
Igår var jag och Elsa och plaskade i sjön med hästarna, det är härligt:D!!!

Grattis Tessan! :banana::bump::banana: hoppas du haft en jättebra dag med många presenter! Men hur gick det på röntgen?

polly: låter härligt att plaska i sjön o LB:n kommer gå som en dans!;)

KL

Hoppträningen gick super:banana: Fick vara ute på deras gräsbana. Rivica uppförde sig väl inte alls som när vi tränade terräng.
Hoppade en liten banan flera gånger och hade bara fina språng.;) Nu börjar jag hitta avstånden och Rivica är bussig och bjuder på allt.:D

Tack! :) Dagen var perfekt. Fick en weekendresa av min blivande man till Paris, en hundgård och pengar! Kanon med andra ord! Och imorse var det möte med ridhusleverantören.
Jag har inte fått ngt svar därifrån ännu, det kommer i början av nästa vecka.

Avel, Så himla roligt! :D

KL

Jag är så himla ridsugen!!! :) Håller på att bli tokig. Hoppas känslan håller i sig fram tills att allt på jobbet är klart.

Härligt att du är sugen på att sätta igång igen.:)
När kan du börja rida ordentligt?

Avel: Kul att hoppträningen gick bra, ni är verkligen igång på alla plan :bow:

Polly: Det hade verkligen varit jättekul om du kunde vara med i U-hamn, jag har nämligen anmält mig idag. Jag hade verkligen behövt någon som kunde peppa mig...
Du tror inte hon är ok i munnen då??

Novali: Vilka intressanta hästmänniskor ni lyckas få upp till dig. Den clinicen hade jag GÄRNA varit med på...
Det är ju inte längesen alls ni hade JJ som tränare. Passa på att sug åt dig allt du kan!!

Idag har jag hoppat lite, mest i trav men ååå så kul. Märktes att hästen min också uppskattade det hela:).

Det kan jag egentligen göra närsomhelst, men det blir väl när det lugnat sig på jobbet..

Kul med hoppning! :)

Så roligt att du har anmält dig.:D
Hoppas att fler anmäler sig. Kan ju inte vara så svårt:crazy: hoppas jag.

Nej, det är inte svårt det är BARA roligt! Här kan ni se momenten när Majsan gick sin förra året:

http://www.youtube.com/user/Novali01?feature=mhee#p/u/18/YyTk9ddk_sc

Härligt med hoppning happy! Vad skönt att ni är på G igen!:bump:

Igår hann jag äntligen ut en sväng med Grå i skogen...o vad händer då??? Jo det börjar mullra o åska, ett par blixtar kom också men tack o lov blev det inget mer innan regnet kom. Riktigt skönt att rida i regn! Men inatt vaknade jag av ett fruktansvärt oväder!! Det skar vita blixtar genom persiennerna o dundrade utanför fönstren, jeeesus!:eek:

Det såg jättekul ut, nu blir jag än mer laddad!!
Har lite frågor till dig (säkert några dumma men är redan liite spänd)

Klädsel på dressyrprovet? Man har alltså kavaj?
Lättridning är tillåtet?
Vad gick ditt hopprov på för höjd? I U-hamn är det 70 cm, är det vad det brukar vara?

Nu måste jag också åka och köpa mig en egen säkerhetsväst, äger ingen än...

Shit vad spännande...:crazy:

Låter så läskande..70cm det kan man väl trava över:D??? ( Jag som inte hopptränar,,får väl åkå å hoppa på lite färgglada bommar:crazy:,,)
Munnen är nog ok.då och ledig är jag så det kan jag inte skylla på heller..
Måste man lösa medlemskap i klubben?

*kl* Morr vad min häst inte är lika ridbar och samarbetsvillig på hemmaplan:devil:..Får inte alls till samma lyhördhet m.m som "borta"..Fast å andra sidan ska jag vara glad att det inte är tvärtom men liite frustrerande när man sitter på ridbanan och övar halter m.m och det inte känns bra..
Får hoppas hon funkar bättre på träning imorgon. Nu brunstar hon med och blir då ibland lite mer ofokuserad, ja,ja..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 733
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 227
Senast: Kraxa
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 245
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 129
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama