Del VI hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Höjden kanske varierar, i Askim är det bara 60 cm.
Har inte sett proppen för Säve ännu.

Känner igen det där med sammarbetvilligheten... Det brukar flyta på ganska fint hemma men oftast mycket lättare att sammla ihop och RIDA borta. Hemma ifrågasätts det och älgas på istället för att jobba.
Säkert är det jag som rider annorlunda då någon tittar på mig och i kombination av att hon hemma tycker att hon är just hemma och vill bestämma själv då. :o

Just nu har vi haft riktigt usla pass :crazy:, hoppas det är övergående.

Såg att du varit ute och plaskat med hästarna redan, är det inte kallt?? Jag önskar det fanns något bra ställe här i närheten att bada med häst på sommaren. Verkar så himmla kul. :laugh:

Håller med om att det i regel känns bättre borta. Min häst blir lite mer alert och pånågot sätt mer uppmärksam när jag rider borta. Det är iof både positivt och negativt för han reagerar också mycket mer på saker runt omkring.

Kl
Idag blev det galoppjobb, ganska långa sträckor i lite högre tempo än jag brukar rida i. Kändes bra...
:)

Synd det inte finns nå´n "gilla" knapp som facebook Aramis & Happy :D, men buke är bäst, då vet jag att jag inte är ensam:)!!!

Jo, Aramis, det är nog för kallt för att bada men i å plaska lite är helt ok. Är en så´n där oootroligt långgrund sjö med strand så det är inte svinkallt ändå. Får passa på innan folk åker å badar bara, dom gillar inte flytande konstiga bollar tror jag..

Ja höjden varierar, om tävlingen ska ingå i Skotte cup så får det inte vara högre än 60 cm men annars är det nog valfritt.

I dressyren följer man dressyr reglementet ang klädsel o utrustning på häst. I hoppningen så följer man hopp TR. Så kommer inte exakt ihåg vad som står men ljusa byxor o ridjacka typ? Å inga konstiga bett i dressyren, typ pelham, kimblewick mm utan vanliga tränsbett.

I terrängen ska man ha skyddsväst men behöver inte ha medical card.

Man får rida lätt eller sitta ned valfritt hela programmet så man kan växla. Man får ett utlåtande om sin ritt o kanske vad man ska förbättra, det ska vara i positiv anda!

Hoppningen får man fortsätta tills man kommit runt men kan ju inte bli godkänd för diplom om man inte håller sig inom TR, dvs har fler än 3 vägringar.
Likaså terrängen får man fortsätta o t om rida förbi hinder (har jag önskat många ggr på riktig ft...:angel:) o ändå fortsätta men får då inget diplom.

En superform av fälttävlan i mina ögon!:bow:

*kl*

Nu kan jag hoppa in i denna tråden också :D

Har två st -06 som förhoppningsvis skall gå fälttävlan

Sven

452a7589.jpg

Och Räven

8b5aa03d.jpg

"Hoppningen får man fortsätta tills man kommit runt men kan ju inte bli godkänd för diplom om man inte håller sig inom TR, dvs har fler än 3 vägringar."
Detta gillas:banana:!

Välkommen! Fina hästar! Berätta gärna mer vad det är för några.
Sven är det är han? Så vansinnigt söt och såg ite feminin ut tyckte jag:o..

Rubyto: Kul att du hittat hit!:)
Berätta gärna lite mer, stam?, framtidsplaner?

Kl
Skritt på lång tygel i ca 30 min... UNDERBART!

åh snacka om beslutsångest. Min 06:a står ju på träning. Fick nyss samtal av att spekulanter utomlands står i stallet just nu och vill se min häst (som inte är till salu igentligen) erbjuden mkt pengar på stört och jag har ngn timme på mig att fatta ett beslut. Vad gör man lixom. Jag känner mig helt plötsligt helstressad. Jag kan inte fatta beslut i stress.

*KL* Min häst fick ont i ryggen för två veckor sedan, gick utan problem att longera, blev "halt" när jag hoppade upp och skulle ha dressyrträning. Hoppade av och han var hård som en planka i ryggen och ömmade rejält. Hade börjat vara lite irriterad innan i veckan men nu gick det inte alls.

Så massage och "sjukgymnastik" i form av longering och tömkörning ordinerades. Min kompis som snart är färdig massör har masserat honom 2 ggr redan och första ggn var han hård som en planka i ryggen och det krasade nästan i musklerna. Han var mkt bättre andra ggn men då upptäckte vi att han är rätt sned i sitt bäcken, så jag har även bokat tid med en mkt duktig massageterapeut som ska komma ut den 9/6.

Men jag har introducerat sidvärts i tömkörningen och det tog han med ro, så lite kan vi lära oss ändå trots att jag inte vill rida honom just nu.

Hans rygg var formad efter en sadel när han kom så kan ha varit gamla spänningar som kommit tillbaka eller så är det för att min sadel troligtvis är sned efter min gamla dam. Så den ska stoppas om nu i juni också. Allt för att vi ska ha en så bra sommar som möjligt.

Annars har han det bra ändå, han går med sitt harem på bete nu, kommer till slut att gå med 4 ston och han är helnöjd:D

IMG_2723.jpg

IMG_2748.jpg

Oj, det var lustigt! Jag hade väntat om jag vore du. Om de är såpass intresserade kommer de även vara det lite längre fram..

Detta var nog dom mest pressade två timmar jag haft på länge. Kunde inte tänka alls första timmen men beslut var jag tvungen att ge. Om det va rätt beslut vet inte men jag tacka nej. Hjärtat valde.

Tycker du gjorde rätt. Är ju kul att veta att det finns intressenter innan du är i valet att sälja. :)

Usch! Det låter inget roligt. Har han gått omkull eller vad tror du att det beror på? Hoppas att han blir bättre inom kort!

Fina bilder btw :D

Kan du inte få tag i någon som kan komma tidigare? 9 juni är nästan en månad bort. Behövs säkert flera behandlingar om han är så illa däran.

Väntar just nu på vår kiropraktor som ska behandla vår hopphäst. Hon har problem med sitt kors. Har fått behandlingar sen i höstas ca 1 ggr i månaden och är så gott som ok nu. Har i och för sig gått att rida på hela tiden mellan behandlingarna.

Så svårt att besluta om man ska sälja eller ej. Nu har du ju gjort ditt val och då ska du inte ångra dig.;)

KL

Var iväg och red clearround-dressyr LB1 idag. Gick fint fick ihop 66,6 %, domaren var kanske snäll:laugh:
Fanns en del att titta på då de delat av manegen med bockar och en domarbur, samt att publiken stod precis bakom. Var inte tittig men blev lite matt i galoppen. Fattningarna var sämre idag än var de har varit på länge. Är himla nöjd med henne ändå.:laugh:

Grattis avel! Klart domarn inte var snäll!!! Lb1 är ett roligt program:)!
Har skrivit ponnydressyr div2 idag, rätt skoj faktiskt med alla duktiga ponnyungar och fina ponnisar!
Nervös för morgondagen, inga förhoppningar, gick skit på träningen:cry:..
MEN hon var himla häftig idag när jag red ut..tänk om jag kunde ha liite av den formen å takten imorgon annars får jag väl ägna mig åt avacerad skogsdressyr hädanefter, he,he:devil:..

"dressyrteamet" coolt gjort, förstår att det var svettiga timmar:D!
Fick själv bud på min av en kompis i fjol, dock inge skyhögt men hästen min hade fått betydligt bättre förutsättningar, men, men.. Hjärtat styrde mig också;)!!!

Jag har haft lite små ångest hela dagen kan jag säga :o mest för att man inte var inställd på det. Ja, nu har jag tackat nej, visst det känns ju, absolut. Men så är det. Bara att bita ihop och tänka framåt. Var skönt att skriva av sig lite iallafall :laugh: min telefon gick varm den tiden när jag ringde till alla stackars anhöriga :D

Har du haft tankarna på att sälja hästen? Jag skulle inte sälja mina även om ngn erbjöd mig en mille. Never. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 730
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 227
Senast: Kraxa
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 245
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 129
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama