Del VI hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Ja ok, det är jättesvårt med andras hästar men jag tycker nog inte att det borde komma tillbaka sådär utan att man då utreder det ordentligt. Känns inte som om en unghäst ska få sånt där stup i kvarten.

Grattis till en fin runda! Jisses vad ni är på G nu Beata! Riktigt roligt!

Polly, Grattis till dig med! Det behövs bara lite mer rutin så kommer det vara dig som folk drar över sig en filt för ;) Btw, Bulans helbrorsa var på den tävlingen och red lag div 2. Från skara är de, inga du såg??? *nyfiken*

Kul att ni är igång igen. Gick det bra att ta bort stygnen?
Är Rosie också ok nu?

Ja det gick jättebra. En vecka sedan de togs bort och det ser bra ut. Tur jag åkte till vet och sydde, hade garanterat sett räligt ut annars.
Rose är också frisk, har fick inte orkat sätta igång henne ännu.. men snart så :)

Grattis till bra % trots flera grova missar! Tänk vad bra det kommer bli utan dem:banana: Bara att komma igen.

Polly: Man måste träna på att tävla:idea::). Tog många tävlingar innan jag vågade rida ordentligt på framridningen. Jag skrittade mest runt och kände mig i vägen. Poletten trillade ner efter tag när jag insåg att det går bättre inne på banan när hästen faktiskt fått en chans att värma upp:angel: Så sträck på dig och kör hårt. Mitt personliga motto är: fake it til you make it. Funkar faktiskt bättre än man tror:D

KL
Idag var en bra dag. Piloten och Doris fixade 77,00% i dagens kval och är därmed kvalad till Falsterbo:banana: Tjohoo!!!!
Hon var för en gångs skull riktigt avslappnad, faktiskt på gränsen till loj. Piloten var så nöjd när hon kom ut, men förstod inte de "låga" poängen. "Men J", sa jag, "kände du inte att Doris blev lite loj"? J: "Nej, jag tyckte att hon trampade på ordentligt..." När J fick se filmen håller hon med om att det mest ser ut som Doris joggar runt inne på banan. Hon har lite kliv i steget, min dam:d Så nu ska vi öva på att få lite mer tryck i damen, det verkar som hon är mogen för det:idea: Känns bra att veta inför Falsterbo att hästen inte presterat på max och fått 77%, utan att det finns mer att hämta :d

Jag tänker lägga upp filem på youtube, men jag väljer att lägga upp den privat. Vill ni kika på filmen, vilket ni gärna får, PMa mig er mailadress så lägger jag upp er, Ni måste dock ha ett youtube-konto för att kunna se filmen.

Grrrr, hade svarat många när datorn inte ville vara med längre.:mad:

Sammanfattning: Grattis Toodiloo, Avel och Polly. Är stolt och imponerad över er!!!

Kul Tessa att du rider igen:)

Min träning gick ganska bra, finns lite att öva på men känslan var ganska bra!!
Provade en Albion K2 som låg i bakvikt:(

Dressyrteamet: Men tanke på din rygg och hästens kompetens inom skolor över mark så hade jag tagit budet!!

Ja grattis Toodiloo! Vad roligt att ha en så fin häst!

happy: vad var det för bomvidd på sadeln?

Grattis till klara kval. :D Duktigt gjort.
Ska bli spännande att se hur det går för henne i Falsterbo. Hoppas jag kan se henne live. Ska PMa min mailadress så jag kan få se filmen.

Älskade vänner! Vet ni vad? Fick reda på idag att Rosie kommer bli inreggad som welsh cob! Jisses som jag väntat på det här! :D Underbart!

Dessutom vann jag ett presentkort på Charlies i Jönköping på hela 500kr, måtte väl vara en lyckodag!!!

Grattis till falsterbokvalet, superkul :banana:

Och grattis tilla alla er andra som varit ute och tävlat (en bedrift bara det vill jag säga :angel: ), och till Tessa också för registreringen och presentkortet :D

Och vi kan säga grattis till Baristo nu också, för nu har vi lyckats bearbeta ägaren, de ska till veterinären på fredag och kolla upp ryggen hans :bow:

Det var ju toppen att ägaren vill kolla upp ryggen ordentligt. Hoppas nu att det inte är något allvarligt.

Tessa: Varför har det varit problem med registreringen?

Novali: Bomvidden var MM, det är väl normal, eller?

Men vad bra Gabby!:bump: Då får du ju reda på hur du ska förhålla dig till det hela...

Tessan: Vad superduper kul!!! Grattis till vinsten o grattis till registreringen!:banana::bump::banana:

Härligt Tessa! Grattis till vinsten också, kul butik det där:D!!!

Happy: Gott med lyckad träning. Albions MM är nog mot rätt normal. Jag MW men dom äär ordentliigt vida..

Gabby_Ossy: det måste väl kännas gott att ägarna gör en riktig kontroll?
Håller tummar att det är ok.

Lång historia men hennes pappa har inte haft licens i Sverige under betäckningen..så det har varit resor med England fram och tillbaka då han har det där men nu har Welsh föreningen i Sverige gett med sig och tar in henne där :D

Ja MM är helt normal o DET är alldeles för smalt för din häst! Det har lilla Majken som är så smal över ryggen. Du behöver minst MW, du skulle prova pollys!

Grattis till registreringen. Kul att du har fått in henne "ordentligt".;)

Grattis till presentkortet också. Kul att få shoppa lite.:)

Skönt tt du får kolla upp Baristo ordentligt. Måste vara bra att få reda på vad det kan vara för fel på honom.

KL
Idag är det dressyrträning. Ska bli kul att höra vad min tränare har att säja om clearrounden, det var ju hon som dömde. Alltid bra när hon kan se oss på tävling, det är ju inte som på träning.

KL

Har en halvblodsval -06 som sedan ett tag tillbaka har fastnat i rejält femårstrots. Vårat problem är att han stegrar och sticker/vänder för att komma undan när han tycker att det räcker eller bara inte vill gå åt just det hållet, detta händer sällan på bana utan mestadels när man ska rida ut. Med eller utan sällskap kan tilläggas.

Saker han tidigare inte visat någon tendens för att vara rädd för kan helt plötsligt bli livsfarligt, t ex att gräset ändrar färg..och han är inte rädd egentligen utan bara :devil:.. Problemet blir såklart värre om han inte gått ordentligt på ett par dagar och har överskottsenergi. Brukar då rida en stund på bana så han får rasta av sig och sen gå ut.

Nu har jag dock slut på idéer hur jag ska få honom att sluta med beteendet att stegra. Jag har försökt gå på honom med spöt för att få honom framåt när han försöker ställa sig - fungerar inte.
Flytta honom för skänkel när jag känner att han är på G att tappa fokus och titta på något annat - fungerar inte.
Klappat till honom uppe i nacken med handen när han ställt sig - fungerar inte.
Drar ner honom åt något håll, dvs böjer halsen ordentligt och kickar på med samma skänkel så han får gå runt på liten volt - funkar ibland.
Suttit lugnt och bara väntat ut honom tills han slutar studsa - fungerar bäst hittills men det får ju inte bort problemet i sig.

Tips?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 727
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 227
Senast: Kraxa
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 245
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 129
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Vad läser du just nu?
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur