Del VI hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Inte ska du låna ut dina fina tjej. Vi måste ju mötas allesammans ute på tävlingsbanorna i vår :D

Ja en rundbal kommer jag inte upp på:D Har stora fyrkantsbalar som står så jag kan komma upp på dem och sedan på hästen:laugh::laugh: Har inte vågat rida barbacka på Rivica än.

Blev plötsligt 10 grader varmare så det blev ridning en stund i paddocken i lampsken. Tränade galoppfattningar från skritt. Går faktiskt bättre än från trav. Stod sedan i fältsits i galoppen då det är mycket snö i paddocken.;)

Måste vara kul att ha lite dressyraktiviteter att se fram emot.:laugh:

Novali ha en skön semester och akta benen;)

Jag känner igen mig precis, och då har jag bara ett barn som rider. Sa till maken senast idag att jag var så trött på att alltid ta hänsyn till, och sätta dotterns ridning framför min egen. Sen är ju min dotter en försiktig ryttare som fortfarande vill ha en hel del hjälp av mig.
Och pengarna, det kostar att ha två inhyrda... Ibland känner jag att jag inte orkar en dag till.
Men tror också att denna vintern gjort sitt, allt är jobbigt i stallet där vi står. Finns istort sett ingenting som underlättar arbetet i stallet. Vi kånkar, pulsar, svär och fryser (precis som allt annat som fryser).
Nu längtar jag till VÅREN!!

En positiv sak är iallafall att min häst såg ganska fin ut i munnen. Lite vass men absolut inte så att det blivit sår. Så nu är det åtgärdat och jag ytterligare några tusen fattigare...(men det är det värt)

Novali: Trevlig semester!! Låter underbart att komma iväg och få koppla av lite från allt vardagsslit.:)

Sunshine: Krya på dig!! Hoppas det låter allvarligare än det är.:)

Tessalonica: Så du ska tävla för Borås, trevligt! Finns ju en möjlighet att vi stöter på varandra...

Avel, visst var det skillnad i vädret idag, frös inte ens om tårna när jag mockade :) Peter hovslagare kommer imorgon så efter det kan det bli en tur i det fina vädret.

Happyrider: Förstår att det är tufft för er som har barn som har samma intresse.. Pengarna flyger väl iväg också när man är inackorderad. Jag hoppas för er och min egen skulle att det åtminstone lättar lite i kylan och att det kunde hålla sig runt -2grader.

Japp det blir Borås, ska faktiskt dit den 6februari tänkte jag med både Bulan och Rosie, de har klubbhopp CR :)

KL

Glömde berätta imorse att Bulan hade kolikkänningar :( Var helt konstig och när jag tagit ut alla utom henne så hade hon lagt sig ner. Tog ut henne i hagen för att se vad hon gör och då lägger hon sig ner och rullar sig som en toka, därefter ligger hon kvar. Fick typ panik för jag vet att de dricker dåligt nu när det är så sjukt kallt... Tog in henne och lagade soppa i krubban. Det släppte efter ca 30min, med matande och promenad, men shit vad rädd jag blev...

Värme!!!:)
Skönt att inte vara ensam och visst är det tungt ibland och man dras med dåligt samvete för olika saker..Samtidigt är det ett underbart intresse som ger så mycket och jag vet inte vad jag skulle göra utan poppisarna.

Tessalonica: Klart vi ska fajtas i vår. Du kommer väl till Svenljunga på den lokala?

Får bjuda på lite skratt då, fast den här inte borde offentligjöras;);
( Me and mr yellow, tomtedressyr, lyssna på plinget från min mössa, kan också säga att vi gjorde betydligt bättre dressyr i somras:crazy:..)
http://www.youtube.com/watch?v=3MLM0OYUGgQ

:rofl: Vilken underbar film!!!! Du e för härlig och vilken fin pålle!
Självklart ska vi fajtas. :) När är det i Svenljunga??

Vilket ekipage!!:love:
Kanonfina båda två...
Mycket trevlig fjording och med tomteluva på ena örat, såå sött.

Vi får försöka kämpa på med våra barn och med ridningen för tänk vad mycket det ger att vara tillsammans i stallet.
Tycker inte du ska låna ut din häst. Om du tycker det är tight med att få tiden att räcka till kanske du kan få tag på en hjälpryttare någon dag i veckan?
Kämpa på!!

Det var bara en tillfällig värmebölja igår på kvällen. Imorse var det -15 igen.:(

Kungsbacka Ridklubb börjar med sina clearrounder nästa helg. Har vecka 1,2,3,5,6. Lördagar från 1 meter på eftermiddagen och söndagar från 50 -90.
Tror faktiskt jag ska åka dit och testa själv en liten runda eftersom dottern inte kan. :o

Får kanske leta rätt på nån annan som kan hoppa henne om det ska bli lite högre hinder sen.

Är det dressyr eller hoppning i Svenljunga? Hoppas jag träffar er på små dressyrtävlingar till sommaren.;)

Otäckt när de får kolik. Är ju vanligt i kylan när de dricker för dåligt. Ger alla mina loppfrön lite då och då. Tror att det hjälper.

Så söta ni var :) Såg verkligen gulligt ut med tomteluva och röda lindor.

I Svenljunga är det den 15 maj:)!
Ja, jag får väl se vilken av mina stjärnor jag väljer moohaaahaha:D!
Shit:eek:! Jag får söka nytt jobb i vår..kommer ju inte kunna jobba helg alls;).
Dom ordnar tre-års test också såg jag och så var det regional i juni.

Fast visst är det en käcking för att vara köpt som"problemhäst" i mars och inte alls utbildad å bara 7 så jag tror han har lite potential som dressyrponny åt dottern:love:.
( Nu var det inte hästen som var problemet utan ägarna, han är en helt normalbusig fjording;) )
Liten länk med vinterbild på Loppan väl påpälsad, Corona och Balder:

<span id='badge1021075169'><script type="text/javascript" src="http://www.pixbox.se/badge/?a=1212749&ps=1&s=1&l=0&ha=1&ub=1&c=badge1021075169"></script><a href="http://www.pixbox.se">Ladda upp, spara och dela dina bilder gratis!</a></span>

kl

Angående frusna fötter: Jag har ett par kanonbra gummistövlar som jag fick i present då jag tog jägarexamen för minst 15 år sen. Det är alltså jaktstövlar med ett foder inuti som liknar tovad ull, skitvarma...
Jag får även plats med en rejäl ullstrumpa, fryser i stort sett aldrig. Däremot är de alldeles för klumpiga att rida i. Så det är mitt tips: Jaktstövlar! Då är man i allafall varm när man mockar. :banana:

Vilka sötnosar! :)

Happyrider; ska absolut ut och leta upp en jaktbutik. Någon borde ju ha stövlar som håller värmen.

KL

Igår var hovslagaren hemma och skötte om hovarna. Har haft honom nu i 1år och hovarna ser helt perfekta ut :) Känns så skönt, med tanke på hur föregåendes arbete såg ut. Så är det när man är ung och dum. Det är himla dyrt men antar att jag betalar för kunskapen. Vad betalar ni för skoning? Han tar för hel 1350kr, halv 900kr, verkning 350kr. Är det mycket eller lite?

Imorse höll jag på att mista livet i en älgkrock...fy vad det är otäckt. Hade sån himla tur att vägen var ordentligt saltad och fuktig så jag kunde väja in i fel fil, så den snuddade bara till bakändan på bilen..Dessa STORA djur, stackarna har ingenstans att ta vägen på vintern..

Nä, fy vad otäckt! Dom är verkligen stora när man kommer nära. Tur att det gick bra!

Ang. hovslagare tror jag min tar 850 för rundskoning inte säker..betalar 2200 och då för två rundskoningar och en halv..
Han är ganska duktig tycker jag och är även instruktör i hov-vård på naturbruksskolan mm..

Jahapp..satte igång igår och hon var sig lik:)! Väldigt överenergisk och lite svårt för attt sllappna av tyvärr.. Kanske att jag får börja rida lite oftare, vet inte riktigt..

Verkligen. Det är i de lägena som man förstår hur nära det är när man kör i skog och mark...

Jag betalar 3400kr var 7:e ibland 6:e vecka... :(

Är inte alls avundsjuk på att ni orkar hålla igång :/ Vill verkligen också rida..

Men fy vad laskigt :eek: vilken tur att det gick bra!

Jag betalar 30 pund (ca 350kr) for halvskoning och tror att det numera ligger pa 65 for helskoning utan krusiduller dvs sulor, broddar etc. Joey har ff bara skor fram, hoppas sa forbli ett tag till, han har tack och lov valdigt bra hovar.

Jag ar sa sjuk :( sitter och vantar pa min nasta lakartid om ett par timmar, har jattehog feber och tungt att andas. Hoppas det vander snart. Tur att man kan sitta bort tiden pa Buke och fb, lasa bocker eller tidningar orkar jag inte :(

Jag tackar den ängeln som räddade mig där.. :)

Oj det var billigt och bra. Tråkigt att du inte får må bra. Nyår å allt imorgon. Stackare!

Krya på dig, hoppas att febern släpper fort.

Tråkigt att du är sjuk. Hoppas du snabbt blir bättre.

Var ute och red idag. Höll igång bra på skogsvägarna men sen när vi skrittade hem trampade hon av sig en framsko. Hörde det och såg ner på skon som satt i en söm. Bara att hoppa av och dra av den.:(
Borde lära sig att slå på en tappsko själv.:grin:

Har en kompis som skor så han är billig men måste köra dit med hästen. Illa nu i halkan.:confused: Hoppas på bättre väglag snabbt.

Hi, hi..Har idag för första gången ridit barbacka på pållan..
Hon fick iof ha täcke åsså jag i skoteroverall.
Ganska spännande faktiskt;)..
Nåja..testade tom lite galopp åt båda håll. Fast shit vad vinglig och kännsligt allt blir, dessutom-nylon mot nylon blir ganska halt he,he.
Kan tillägga att hon är inte så bekväm som fjorden men en blandning så hade det varit o.k för på honom får jag rejäl träningsvärk då han är så bred, Loppan är ju inte det mao.
Fast idag konstaterade jag att hon nog är lite för rund om magen det lilla livet:D..

Gott nytt år till er alla!!

På lördag räknas dom som fem-åringar..uj,uj..di små bebisarna..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 733
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 227
Senast: Kraxa
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 245
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 129
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama