Del VI hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

*KL*

Aven i England ar det kallt och isigt och en del sno. Vi har inget ridhus, ridbanorna gar inte att rida pa (helt stenfrusna) och det ar forenat med livsfara att rida ut - is, kramsno och obroddade hasthovar (vi har ju normalt inte sadant har vader :mad:). Sa ingen ridning pa en vecka redan, och prognosen sager att kylan skall halla i sig sa det blir nog ingen ridning pa minst en vecka till heller. Typiskt, nar jag har familj har (barnvakt!) och hade kunnat rida varje dag!

kl

Även vi har massor med snö. Och kallt!!! (ca -20 - -25grader). Men både Doris och jag gillar snö. Hellre snö och kyla än lera. Doris är en riktig skitgris som ÄLSKAR att rulla sig. Jättekul när det är lerigt ute... (Visste att jag inte skulle köpt en skimmel).
Doris lyckades trampa av sig båda bakskorna i hagen i förrgår. Som tur var kunde hovslagaren komma dagen efter, så nya skor slogs på igår. Hittade den ena skon i hagen men den andra är borta. Dyker väl upp igen till våren. Det blir ju dyrt med snösulor och 4 brodd i varje sko, så det var skönt att jag hittade iaf en sko.
Så igår em blev det en sväng i ridhuset. Vi har ett nytt sten(betong)ridhus. Det är ganska häftigt, ridhuset är inte isolerat men stenen isolerar så pass bra att det känns varmt i ridhuset. Kunde rida i vanlig tröja och fleece-väst.:bow: Och jag som är extremt frusen av mig.

•。★En jul fylld av fred och harmoni ♥ ★ 。* 。
° 。 ° ˛˚˛ * _Π_____*。*˚
˚ ˛ •˛•˚ */______/~\。˚ ˚ ˛
˚ ˛ •˛• ˚ | 田田 |門|♥ ♥ God Jul˚önskar jag er alla ♥ ♥

Ha de bäst idag allesammans, massor av julkramar från Emma, Rosie och Bulan

kl
Tog en liten promenad med min häst idag. Gick en sväng på den plogade skogsvägen, här går nämligen inte ta sig fram någon annanstans...

Skönt men kallt, det bet i kinderna. Ska försöka ge mig ut och promenera lite med honom nu. Tycker att de är ganska stillastående och passiva i hagarna i kylan. Han går ändå med två hästar till, den ena är treåring och i vanliga fall busar de järnet.
Är såå ridsugen med, men ska vänta in tandläkaren (på tisdag) och hovslagaren i januari. Sen ska vi igång igen.:)

Nu har jag satt igång min igen. Blev en kortare vila men tänker bara rida ut och ha skoj i snön ett tag och inte rida så "allvarligt".

Idag pulsade vi på en stig genom kohagen och det gick i snigelfart.:( Trodde aldrig vi skulle komma fram till skogsvägarna men väl där blev det fart i fröken. Drog rätt bra i galoppen :D så pigg är hon. Hade -18 grader i morse så det gällde att ha mycket kläder på sig.;)

KL

God Fortsattning!!

Ingen ridning har fortfarande... isigt overallt och laskigt att kora till stallet pa sommardacken :crazy: Joey far vila tills det toar bort, forhoppningsvis tar det inte sa lange till. De gar iaf ut i hagen varje dag och kan aven ga i skrittmaskinen. Men vad skont det hade varit med ett ridhus!!!

Är det någon som orkar rida i denna eviga kyla?? Undrar vad man skall hitta på för att inte frya ihjäl, jag vill ju aktivera min småttingar.. :(

Ja fy vad kallt det är. Här visar termometern på -15 grader :( och jag ska strax upp till stallet.
Min häst vilar ju från ridning nu men jag har börjat promenera lite med honom, ska försöka gå åtminstonde varannan dag. Det kan ju vara ett aktiveringstips, men även tömköra eftersom man själv är lite mer i rörelse då.

Igår passade jag på att frisera pållen, man, svans och hovskägg. Manen blev lite kortare än tänkt men, men det växer ju ut.

Ska även ta mig an mina prylar någon dag och putsa allt, kan behövas.:)

Imorgon kommer tandläkaren, alltid lika intressant.

Verkligen! Jag finner ingenting som kan värma fingrarna, till fötterna köpte jag ju tåvärmare men det är ju ingen ekonomi i det om det går åt ett par varje gång kostar 15kr. Tyvärr går de inte att återanvända heller..

Äsch, det blir vila ett tag till för mina, planerar ju ridhuset så jag har ju annat att fylla tankarna med men ibland tycker jag mig se att de faktiskt saknar ridningen. Det är ju lite annat än att bara skrota i hagen...

Jag håller med dig, måste också ta tag i putsningen, men även där är det ju ganska kallt, har ju värme i sadelkammaren men inget vatten där...hua, vad jag klagar..nä nu är det dags att kila hem från jobbet :)

Jag stämmer in i gnällkören!:D ORKAR faktiskt inte med detta mer...t om mina vilar sen nån vecka o jag har inte ens en varm sadelkammare så nån putsning det kan ni glömma!:o Än mindre orkar jag frysa fingrarna av mig o rycka man...

Näe, på torsdag åker vi till Branäs över nyår o sen får jag ta mig i kragen o sätta igång igen. Måste se om det finns några tävlingar framöver så jag har nåt att se fram emot o rida för!

Jag tar hem grejerna och putsar framfor TV:n, sa slipper jag forfrusna fingrar :idea:

Nu har det ANTLIGEN borjat toa har - fast jag har fatt svininfluensa sa kan iaf inte rida...suck... en vecka till eller sa kanske...

Näemen fy! Har du fått den otäcka influensan?

Ja alltså jag bor ju på gården o skulle också kunna släpa in mina grejor men du vet...skomakarns barn...:D

Men jag tog mig i kragen iaf idag! Fick så mycket skäll av andra bukefalister här, (läs fio, flash, hedwig o sushmeister...) så jag red ut iaf! Var riktigt skönt ända till Grå knuffade ut Lilla Brun i en snödriva så hennes ryttarinna hamnade i snön...:o Men hon landade mjukt iaf...:D

Tur att det inte var jag som ramlade av för då hade jag fått gå hem...att ens försöka tänka tanken att komma upp på över 170 cm med termobyxor det går tvärbort!:eek::rofl:

Oj, du är trägen och envis Nova! Själv är jag mesproppen själv och orkar knappt ut i stallet. Igår smet två av hästarna igen och det resulterade i tio stelfrusna tår. ORKAR INTE MED KYLAN!!! Snö är helt okej men det här är ju inte naturligt!!! Sambon har köpt jättebra stövlar då han är sportfiskare och spenderar större delen av ledig tid på isarna nu. Men då tillverkas de inte i min storlek. SKIT MED!!!!

Ha de så gott i Branäs, hoppas du hittar motivationen där :)

Sunshine, avundas dig inte svininfluensan. Hoppas att du bli frisk snart!

I morse hade vi -18 grader. Måste också stå på något för att komma upp i sadeln.:D

En hösilagebal är perfekt om man skall rida barbacka. Då kan man elegant lägga benet över ryggen och bara glida ner på hästen.:p

Får se om jag byltar på mig och tar en ridtur efter jobbet.

Du.. jag kan inte minnas att jag skällde på dig angående det :p Jag har inte själv ridit så särskilt intensivt på ett tag. Våra ridhus har varit stängda en vecka och lite mer pga risk för takras. Nu är dom öppna igen men jag rider ute oavsett när det ändå bara gäller vanlig igångsättning. Nu kan man ju faktiskt trava och galoppera ute hos oss.

*kl*
Å jag funderar på att korta ner vilan lite och börja så smått imorgon kanske..
Känns som det kommer att bli vilopauser ändå denna vinter så jag vill passa på när jag är ledig och så ska det bli mildare ute..
Kännde mig riktigt deppig över vintern och tidsbrist å ridande barn som också börjar vilja mer- rida-träna-kanske småtävla..Hur ska jag ha tid och råd..
Började kolla "foderhäst sökes" annonser:(...fast det känns lite jobbigt, gillar ju denna pålla så mycket..
Sedan var jag inne på klubben jag tränar på´s hemsida och i vår kör dom serieclearround i dressyr med start den 16/1 med träningdag på lörda´n innan åsså helt plötsligt vaknade motivationen till liv:D. Får jag bara lite sällskap i bilen så ska vi nog baxna oss iväg när det är o.k väglag..
Kommer också att ha en lokal dressyr i vår, typ april så nu finns det lite mål och det gör det lättare med motivationen.
Mina tjejer får jag hitta något bra koncept till, är inte helt tillfreds med den lektionsridning som varit i höst då kompetensen och kvalit´n på ridskolan inte riktigt levt upp till mina förväntning..

Novali: Ha det så härligt i Brannäs, där e´det bra tycker jag..backar som passar min åkning:angel:! Blir riktigt avundsjuk;)!

Jag fick mitt medlemsskap i Borås idag och igår löste jag licensen där för 2011 så nu är vi iaf redo där :) Vill också rida, ska ut imorgon och köpa de mest fodrade stövlarna jag kan hitta, sedan ska även jag röra på mig :)

Ha, ha..Funderade på hur man kom upp på balen då jag har storbal å såg mig själv halka omkring uppe på balen för att graciöst häva mig upp på hästen men sedan slog det mig att det faktiskt finns fyrkantiga småbalar så jag utgår från att det är en sådan du har;)..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 733
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 227
Senast: Kraxa
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 245
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 129
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama