Del VI hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Nope..Det blir efter nyår i början av januari.
Känns bra ändå att kolla henne lite.

Berättade att hon vilar men det spelade ingen roll så det blir spännande att behandla och sedan sätta igång så smått om vi inte kommit igång innan:).
Nu blir det julhandling på det där stooora varuhuset. Fredagsmys på G-kås:crazy:...

Laserkvinnan lasrade ju även min dåliga skuldra...idag känns det som ett ånglok har gått över mig så det var nog välbehövligt. Har en muskelknuta där som är enveten som synden. Har försökt med massage men dom kommer inte tillräckligt djupt. Men detta känns ju verkligen, har provat 1 gång förut i Falsterbo och det funkade super! Blev jättebra i flera månader!

Ang Biolighet är jag lite tveksam...hade nämligen hemma en sån apparat i en hel vecka o körde på min skuldra, det var ett halvår efter jag kört laser på den i Falsterbo så jag var öppen för allt sånt! Men det gjorde ingen som helst skillnad på mig o då undrar jag om det verkligen fungerar...

Men massage är ju super! Men du behöver ju inte vänta tills hon kommer? Massera bogen själv o linimenta, tänk skuldra o massera som du själv skulle vilja bli masserad....:D

Måste ju vara perfekt att testa på sig själv. Då vet man ju om det ger effekt.:D

Japp!:D Det var därför jag blev så himla besviken på Biolight eftersom jag hade maskinen en hel vecka...

Idag är det helt KASS väder här! snöar o blåser småspik så uteritten lär inte gå att genomföra...får väl koncentrera mig på mina studier istället...suck.

kl
Endast snabb rykt på pållen idag, därefter framskottning av undertråd i hagarna.
Fy vad tungt och mycket snö det är nu:(.

Känns som rätt beslut att låta pållen vila nu...

Måste skriva av mig...

Mina hästjävlar :devil: smet idag när jag skulle ta in dem... :mad: Blev väldigt sent, ca 23,00 och jag tar alltid in Bulan först och de andra sedan, men på något vis (troligen Rosie) så har de lyckats att pilla upp handtaget och sprang för glatta livet hemifrån när jag var inne med henne... GRRRR och MORRR!!!

Hade varit hos min bror med så jag hade leggings, kort jacka, höga stövlar på mig och i detta rusar jag efter dem i den förbannade snön!!! Springer som en satans blådåre och försöker genskjuta dem men ikke sa nicke... Helt plötsligt hör jag dem inte längre. Min väg delar sig i tre och det är skog åt bägge håll..Ingen bra hästletar kombination.
Går åt ett håll och sedan brakar det bara till, de kommer i full fart och är på väg hem, inte den vägen som jag valde med andra ord. Rosie vurpar ner i ett dike och de andra två idioterna springer som sjutton. MEN som tur är ville alla in efter denna minst sagt händelserika kväll/natt. Rosie verkar må bra, får se om hon är tjock i benen imorgon...

Lilla Bulan stod och skakade i stallet och var alldeles svettig när jag kom in stallet igen och fick stängt om de andra, hon var väl livrädd att bli lämnad själv...

Så nu har jag fått sagt detta och går och lägger mig, hoppas på en bättre dag imorgon. Ska börja den på Gekås :)

Vilka små buspållar!:) Mina går lösa in varje kväll förutom Grå som jag leder för han ska in i den andra delen. De är alldeles för sugna på mat för att gå nån annanstans än in...

Men vilken tur att de vände o sprang tillbaka! Hoppas det gick bra med Rosie?

Å har du gjort några fynd idag då?

Mina går också lösa in. Sätter oftast upp en tråd så att de inte ska få för sig att springa ner på vägen.;) Tror att maten lockar.

Lånade Saras häst och red ut i snön eftersom Rivica vilar. Har snöat hela natten och snöar fortfarande. Trillade av då hon snubblade till på ett kalhygge. Låg plötsligt i snön på rygg framför henne.:D Snäll häst som stod still tills jag kom upp igen.

Tur att snön är mjuk;)!

Tessalonica: Busar till hästar;)..Mina går direkt in då jag har stängt ett led. Smidigt så länge tråden sitter uppe men har hänt någon morgon när man varit trött att den vart nere och då får man jaga livliga hästar:devil:..
Dom blir väldigt glada och uppspelta vid sådana tillfällen..

Känns skönt att poppsan har helvila..får ta fjorden om det suger i ridtarmen:D.

Haha, idag kan jag skratta åt det. Kan bara tänka synen min bror hade när jag springer i högklackar med minimal klädsel och jagar 3 lyckliga och fria hästar i 40cm snö :D Man får ju bjuda på sig...hehe

Rosie var helt okej imorse, tror att hon stötte i lite när hon åkte omkull, inga svullnader och går rent så det känns okej. Fynd, SJÄLVKLART!!! Köpte ett Jacson 300gr vintertäcke med helhals som sitter fast i täcket för 599kr. Skitsnyggt och mörk brunt. Detta skall lilla ängeln Rosie få. Annars så var det bara mineraler och lite smått. Tycker inte de har så jättemycket på hästsidan just nu. Det kommer mer till våren (insider information) :) Sparar så jag kan spendera i februari istället :D

När nu ska jag ut och försöka skotta fram 4-hjulingen för nu ska här forslas bort snö..

Hej på Er!

/Emma

Läste att det faktiskt är många som gör som jag vid insläpp. Jag tror mina stack för att igår ställde vi in en stor rundbal i hagen så det var redan mätta innan de kom in i stallet... :) Det är ju bra iof men tror att framöver får det bli grimma på varje illbatting när de ska in, för jag orkar inte jaga dem mer..hehe

Har även varit och kollat på ett likadant ridhus som vi ska sätta upp här hemma idag. Det kommer bli en DS-hall mått 22*76m, innermått 20*60, pappa ville ha 16m till sin tröska :) Så jag tänkte att jag får vara snäll och bjussa på de..hihi...
Så himla fina de nya hallarna är om man jämför med de som är ca 10-15år. Kommer bli superbra. När allt är klart kommer inbjudan till Er alla!! :D

Senast ändrad:

Vilket nattäventyr du haft. Förstår om du blev rädd när de drog iväg i mörkret.

Här leds alla hästar in, inte det mest effektiva kanske men ganska tryggt.:)

Då blir det ett ordentligt ridhus, låter toppen tycker jag.

Jag har börjat fundera lite smått på att byta stall. Inte helt enkelt beslut då jag varit i detta stall ca 8-9 år.
Men har fått erbjudande att hyra 2 boxar i ett nyrenoverat stall med totalt 6 boxar. Jättefräsht och med lite mer bekvämligheter än vi har i nuvarande stall. Hmm, jag funderar vidare...

Spännande med nytt stall? Jag är också hel less på mitt eget stall!:o Jag vill ha en uppvärmd sadelkammare nu! Har bott här i många herrans år nu o har lessnat på att alla grejor är stelfrusna på vintern...

Åkte till ridhuset i snöstormen idag! Tänkte att jag måste röra på den lilla bruna iaf, har fuskat för många dagar nu. Men hon var pigg o käck o kändes jättebra så vi mjukade bara upp ordentligt, övade på att få ut halsen lite till o vara stadig på tygeln. Fortfarande är galoppen bedrövlig o fattningarna katastrof men herregud, vem kommer ihåg det om 20 år???:D

Ombyte förnöjer, tänk på de :D Har ju aldrig stått i inackorderingsstall, men jag förstår att det blir lite jobbigt till slut. Vad har ni för alternativ??

KL.
Idag galopperade jag för första gången ute på min lillkille! På riktigt! :D
Innan har jag bara galopperat på våran gräsbana, eller när han rullat in i galopp när han tyckt det varit lite jobbigt ute - och jag då saktat av.

Det gick superbra! Dagen efter vila och allt. Fick galoppera före de första två gångerna, då min kompis häst har en ganska snabb galopp och vi ville inte att min kille skulle spränga iväg. Gick jättebra tills min kompis kom ikapp och Myggan slog bakut i ren lekfullhet och ville busa med min kompis häst, som om de var i hagen (han gör likadant där; galopperar, sparkar, och ökar sen på). Haha.
Sen galopperade vi igen, gick superbra igen till kompisen kom ikapp, sen fick hon rida först förbi trollskogen. Fort gick det, tyckte jag som inte är van vid tempot. :p Men gick jättebra, mer än att buskillen prompt ska vara upp i rumpan på min kompis häst, så han ökade bara på mer och mer och mina armar dog för en stund. Han kan vara stark när han vill! :o

Men jag är såååå glad att det gick så pass bra, och var riktigt härligt i den höga snön, mindre härligt i snöstorm. Men han var verkligen underbar! :love: Lite stark bara.

Har även köpt ett nytt träns till pojken, ska försöka få bild på det någon dag så får ni se. Med breeeed fiiiin nosgrimma. :love:

4_121340574.jpg

"Backstage"-bild från när min kompis pappa skulle fota oss och hästarna förra söndagen. :)

Juste, kom på att jag vill höra mig av lite - bara för lite fler åsikter, även om jag i princip bestämt mig.

Hade tänkt försöka klippa/raka killen inom kort, helst innan nyår. Helklippning. Då jag verkligen inte ser fram emot fällningen, varken allt hår eller hans grinighet (märkte hur han var när han satte pälsen). Och eftersom han redan börjat bli lite grinig vid borstningen så känns det bäst så.
Dock står han i utebox, men hade självklart tänkt täcka på honom mer. Han har hittills bara haft 200gr täcke, även när det varit som kallast nere på 20 minus, inga problem för honom! Däremot svettas han inte vid ridning, men som sagt, han är redan smågrinig och kommer bli värre.
Tror ni det skulle funka ändå? :) Om han nu vill bli klippt, det återstår att se! :angel:

Tack för länken, har inte hunnit kika i den ännu. Men jag ska göra det sen när jag har lite mer tid! :laugh:

Bara för att jag beklagade mig över lastningen här så gick det riktigt bra i helgen. Fick ju hjälp av grannarna och när dom stängt om henne med varsin lina så tittade hon lugnt på transporten i ca 4 sekunder, sen klev hon rakt in utan försök att smita på sidan , vända ut baken eller liknande. Jätteskönt! Kom 20 minuter tidigt till träningen fast jag körde som en snigel.

Träningen gick toppen, tyvärr ingen med att dokumentera det :( Men det var riktigt kul!

Sen när vi skulle lasta och åka hem så går hon rakt på utan lina eller någonting :bow:

Snacka om att jag var nöjd och glad efteråt. :laugh: Det finns hopp om livet. ;)

Vad kul att både lastning och träning gick bra.
Du kanske ska försöka ta lite hjälp vid lastningen nu ett tag så att din pålle kommer på rätta tankar igen.:) Tror att det kan gå snabbt med tanke på att hon (eller är det ett sto) varit lättlastad tidigare och inte verkar rädd nu heller.

Här vilas det för fulla muggar... eller inte jag förstås som städar, handlar julklappar, lagar mat, kokar knäck, pyntar mm. mm. mm...:laugh:

Nä som sagt rädd är hon inte, bara envis. Jag har ju fått hjälp från annat håll förut. Tror tricket den här gången var att jag körde dit släpet dagen innan så jag hann att visa henne det då och så fick hon lite mat att gå in i transporten att hämta.

Gott med knäck :d, det låg jag och funderade på om jag skulle göra igår innan jag somnade, det är ju så gott att äta, men kladdigt att pyssla med ;) varför kan man inte köpa färdiga knäck i affären :mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 733
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 227
Senast: Kraxa
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 245
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 129
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama