Sv: Del VI hur går det för era 06r?
KL.
Idag galopperade jag för första gången ute på min lillkille! På riktigt!
Innan har jag bara galopperat på våran gräsbana, eller när han rullat in i galopp när han tyckt det varit lite jobbigt ute - och jag då saktat av.
Det gick superbra! Dagen efter vila och allt. Fick galoppera före de första två gångerna, då min kompis häst har en ganska snabb galopp och vi ville inte att min kille skulle spränga iväg. Gick jättebra tills min kompis kom ikapp och Myggan slog bakut i ren lekfullhet och ville busa med min kompis häst, som om de var i hagen (han gör likadant där; galopperar, sparkar, och ökar sen på). Haha.
Sen galopperade vi igen, gick superbra igen till kompisen kom ikapp, sen fick hon rida först förbi trollskogen. Fort gick det, tyckte jag som inte är van vid tempot.
Men gick jättebra, mer än att buskillen prompt ska vara upp i rumpan på min kompis häst, så han ökade bara på mer och mer och mina armar dog för en stund. Han kan vara stark när han vill!
Men jag är såååå glad att det gick så pass bra, och var riktigt härligt i den höga snön, mindre härligt i snöstorm. Men han var verkligen underbar!
Lite stark bara.
Har även köpt ett nytt träns till pojken, ska försöka få bild på det någon dag så får ni se. Med breeeed fiiiin nosgrimma.
"Backstage"-bild från när min kompis pappa skulle fota oss och hästarna förra söndagen.