Sv: Del VI hur går det för era 06r?
Vad tråkigt för din kompis, måste vara hemskt att ha kämpat i två år och så slutar det så.. Men som ni konstaterat låter det som en vettig vän som fattat ett bra beslut, ibland önskar man bara att djuren kunde berätta om de har ont eller inte.
Jag red ut i söndags, krävde lite mer jobb än vanligt och Birk var riktigt fin! Försökte göra lite snygga galoppfattningar, gick sådär, han är fortfarande så svag och obalanserad i galoppen att han behöver lite fart för att orka. Vänster lyfter han men höger blir det några rullande steg innan det blir galopp.
Tömkörde idag, på snöig utebana så där blev det bara skritt och trav, men han har börjat gå i en helt annan form nu och verkar trivas med det raka bettet, skummar men försöker inte bita tag i bettet!
Har lasttränat alla dagar sedan i lördags, inte stängt om honom än men idag stod han inne lugnt så länge att man utan problem hade kunnat stänga bakbommen. Svårt detdär, jag vill inte försöka stoppa honom när han vill backa ut, är rädd för motsatt effekt, men samtidigt vill jag ju att han står kvar när han väl är inne!
Angående sadlar så är jag ute efter en sadel som passar, har en bates caprilli CAIR som legat bra men nu klämmer runt manken och går inte att bredda för då blir den för vid. Behöver ha en sadel som är vidare i bommen men med ungefär samma vinkel! Har provat en tekna dressyrsadel efter att ha läst ganska mkt gott om dem, den ser lite för takformad ut men Birk verkar nöjd med den och den ligger bra på ryggen i övrigt. Jag vet inte vad jag gillar den bara, hård och knarrig! Funderar på Cliff Barnsby, behöver en sadel som är relativt rak, ganska kort anläggningsyta och har stor bogfrihet! Tips?