Sv: Del VI hur går det för era 06r?
Värst vad alla är ekonomer och revisorer! Pengar är inte riktigt min grej, är nöjd så länge det finns på kontot är generellt ganska sparsam så det brukar inte vara nåt större problem
Jag har nog inte riktigt fattat att man snart är klar, trodde aldrig att den dan skulle komma när jag började för 6,5 år sedan (tog ett sabbatsår mitt i), men man är bra sugen på att få komma igång nu! En av hästarna på stallet hade kolik ikväll, det kliar i fingrarna att få göra något, men tyvärr så kan man ju inte så de ringde nog ut distriktarna efter att jag åkt hem. Här har det varit mer eller mindre snöstorm så det blev varken lastträning eller nåt annat, bara lite klapp och mys.
Roligt att fler testar alternativbehandlingar, jag skulle gärna lära mig mer om sånt, tycker att vår utbildning missat en stor del på den fronten! Har haft hästar som behandlats med både ultraljud, laser, kiropraktik, akupuntur och hederlig massage och tror att det kan vara till väldigt stor hjälp bara man hittar någon som vet vad de håller på med. Liksom "hästtandläkare" så finns det ju inte direkt några enhetliga och bra utbildningar för ovanstående yrkesgrupper, vissa verkar inte ha någon större koll alls och vissa är verkligen jätteduktiga! Jag masserar och stretchar Birk ganska mycket till vardags, man håller koll på om det händer något i kroppen på så sätt.
Tessalonica: Var bor du någonstans? Tråkigt om det inte finns veterinärer att få tag på, jag var till och med så snäll i somras att jag tog numret till den som ville få en häst vaccinerad och ringde när jag hade vägarna förbi för att de skulle slippa betala så mkt i uppkörningsavgift, eftersom det är vad som kostar mest! Och då jobbade jag i stort sett privat och utan konkurrens, så det var väl jag som förlorade på det..
Så veterinärerna borde vilja åka på "bara" vaccinationer, det är ju djurägaren som förlorar på det!